Tråden om #60 Felix Sandström

Enligt någon på Instagram ryktas felix till Brynäs. Inte orimligt, men har inte läst om det någon annanstans.

De har redan en ersättare i Chrona som kommer in när Clara drar till NHL. Skulle se det osannolikt att man bryter med Källgren och tar in Sandström

Tänkte jag också. Förvisso är de väl ganska missnöjda med Källgren.

Vore tråkigt om han får lämna. Det där lugnet där bak och en målvakt man vet vad man får av är ju precis vad vi behöver. Inte så flashig men trygg.

4 gillningar

KLAR! :slight_smile:

3 gillningar

8 gillningar

Två år? Vad är tanken med Gliffen och Liv nästa år?

Glifford har bara ett år, och en NHL-klubb som förmodligen vill se honom.

Tveksamt om Gliffen får nhl avtal med det man vet idag. Hade hellre sett ett år med Sandström så man har flexibilitet för nästa år.

1 år hade varit bättre men han ska få chansen i alla fall det är han värd.

1 gillning

Vet inte vad jag känner. Något jag tror de flesta är överens om är att vi behövde en ”håll käften” värvning på målvaktssidan. Inget illa om Felix men det är han inte. Är han tilltänkt 1a så skulle jag säga att han hamnar på den nedre halvan av målvakter i serien. Bara hoppas han får mig att hålla käften när säsongen är slut.

2 gillningar

Jo, men han kanske gör en monstersäsong 26-27 och då vill de säkert ha över honom. Sergei Bobrovsky blir inte yngre.

På pappret svagaste målvaktssättningen på 26 år eller?

Då gick vi in i säsongen med Liv och Fransson. Resten är historia.

Jag är försiktigt optimistisk. Skulle det gå åt helvete så har vi förhoppningsvis sparat så pass mycket pengar på målvaktssidan att vi har möjlighet att värva in en ny.

4 gillningar

Visst men gör han inte det så står vi med två målvakter på kontrakt redan nästa säsong och ingen given plats för gliffen.

Vi får helt enkelt ta en säsong i taget.

3 gillningar

Nja alltså denna säsongen när allt gick åt H på målvaktssidan så lyckades vi värva in Kärpäts 3e målvakt. Bättre målvakter än så lär inte finnas på marknaden. Det är bara NU vi har möjlighet att värva in en erkänt bra 1a tyvärr. Nja magen gillade inte detta även om hjärtat är tacksam för att han räddade oss kvar.

Den tryggheten Felix ingav under kvalet och matcherna innan gjorde mycket tycker jag. Hoppas han kan fortsatta på detta spåret!

Sen att han är lugn som en filbunke som person gör det inte sämre.

7 gillningar

– Han kommer också bli en bra mentor till Olof Glifford och Herman Liv som är i början av sina hockeykarriärer. Vi är glada att Felix blir den sista pusselbiten i en spännande målvaktstrio, säger tf General Manager Johan Hult till Expressen

2 gillningar

Fast vi alla var överens om att Lehtinen var en håll käften målvakt här för ett år sedan. Blir inte alltid lyckat oavsett. Tror både Felix och Lassi kan/hade kunnat bli bra men handlar mer om hur försvaret spelar framför sin målvakt. Jämför man att vara målvakt i SAIK och HV är det två helt olika världar.

2 gillningar

Det var iofs rätt många som ifrågasatte värvning. De “tystades* med att stackarn bara stått för många matcher och fått för mycket skott på sig…

4 gillningar