Tråden om #60 Hugo Alnefelt

Finns inte ett lag i världen som har tre seniormålvakter vad jag vet, som man alternerar mellan. Det är ohållbart på så många sätt.

3 gillningar

Spela en målvakt per period. Hur svårt ska det vara?

5 gillningar

Hur gör vi om det blir förlängning? Och straffar? Vi behöver värva!

4 gillningar

FYRA MÅLVAKTER!!!

1 gillning

Va va va!? Vi har ju fyra mv. Gliffen :partying_face::star_struck:

1 gillning

Joel Gistedt femma! :ok_hand:t2: @The_Wall, har du det fortfarande i dig kan väl du vara sjätte? :thinking::+1:t2:

Hoppas på lösningen på Hugo. Känns bäst för alla parter.

1 gillning

Halvt ot men kan vi inte byta keepers varje avblåsning för att psyka motståndarna då. Tror det var botkyrka som körde så i en match mot asplöven i kvalet till allsvenskan för tjugotalet år sedan, det funkade för dom vann stort om jag minns rätt.

Men synd om vi måste börja bryta kontrakt , det känns så onödigt i detta fall. Aik ska ju satsa igen sägs det, kanske han kan göra brattström sällskap där.

Han sprider osäkerhet till hela laget. När spelare inte litar på att målvakten kan ta pucken blir det felbeslut på felbeslut.

5+ på den spaningen @The_Wall

6 gillningar

Självklart är han med och tränar med klubben, han har fortfarande kontrakt. Engsund var med och tränade dagen innan han släpptes.

1 gillning

Det är att han har glasögon!

4 gillningar

Bara för att förtydliga vilken spaning han pratade om :slight_smile:

3 gillningar

Glasögon har han haft länge.
Tidigare “span” handlade om att han kanske petar in linserna för nära matchstart, en teori som nån sportfåne med egen erfarenhet av det problemet som lanserades i nån matchtråd om jag minns rätt.

1 gillning

@The_Wall har koll på detta om jag inte minns fel :+1:t2:

2 gillningar

Jag har samma bekymmer (utespelare på hobby-nivå).
Stoppar jag in linserna för sent kan jag få ett pass som går “rakt genom bladet”.

2 gillningar

Aaaaaaahhhhhhaaa hahaha då är jag med.