Tråden om #60 Hugo Alnefelt

Välkommen tillbaka Hugo!

Ska bli spännande att se va killen kan göra bakom ett förhoppningsvis bättre försvar. Har vunnit TV-pucken, U-18 Vm så han he ju potential

Välkommen tillbaka Hugo!

Välkommen hem, Hugo! Hoppas på fin utveckling m.h.a. Gistedt

Verkar ju redan vara på plats . De är bra!

Intervjuen ger väl ingen övertygande bra känsla. Armarna i kors o inte jättepositivt. Har väl haft en jobbigt tid där borta. Kan tänka mig att man måste vara stark psykiskt för att klara av miljön i AHL

Välkommen tillbaka Hugo!

Det verkar som att det är en aningen stukad Hugo som ansluter till Jönköping och HV71. När han beskriver åren i Nordamerika så låter det som att det har varit rätt så tuffa och ensamma år. Hugo åkte nog över till Tampa med förhoppningar att slå sig in i NHL och istället så har vardagen blivit något helt annat. Jag minns Hugo som en skämtsam solstråle och visst kan det anas en aningen mer “grå och molnig” Hugo i de intervjuer jag sett och läst med han. Förhoppningsvis så kan Hugo hitta tillbaka till gamla takter igen nu i HV71. Det är ju en ganska positiv grupp, med många glada individer, som förhoppningsvis kan ge Hugo suget tillbaka. Dicken och Gistedt känns som en bra miljö för Hugo. Vi vet alla vilken potential Hugo har men visst är det ett osäkert kort som Abbott har landat in. Håller tummarna för att det slår väl ut både för Hugo och HV71.

4 gillningar

Liv kom tillbaks från Detroit/Grand Rapids och storspelade. Ingen jämförelse i övrigt.

Tror det är väldigt olika beroende på lag. Jag följer ju främst Rochester och där vet jag att Pilut hyllade miljön, tränarna och kamraterna flera gånger. Sedan har de haft tränare som är grymt bra ledare (men kanske inte bäst rent hockeymässigt).

Tror kulturen kan vara sunkig och att det kan bli väldigt ensamt om man har otur.
Dessutom kan det nog gömma sig några tränar-dinosaurier i ahl som gör skit man inte kommer undan med i nhl idag.

Alnefelt är betydligt yngre än Brattström men har vassare meriter. Om vi ska värva en andramålvakt så var detta så bra det kan bli i mitt tycke.

1 gillning

Lägger denna gamla going här😁
Välkommen tillbaka Hugo!!

3 gillningar

Välkommen Hugo! 3 år känns dock lite väl långt.

1 gillning

12 gillningar

Får en riktigt bra känsla av det där, även lyckan under sista minuten av intervjun på Youtube, äntligen någon till som vill spela för bygden/staden/klubben.

2 gillningar

viktigt att vilja spela för föreningen.
Samtidigt, sådan känsla kan man ju både utveckla och avveckla över tid. Så i slutändan lägger jag inte så mycket vikt vid vad Hugo säger nu, utan det viktiga är att han känner så även över tid och där kommer ju lagbygget/lagledning att vara den största faktorn.

Jag är postiv kring vår unga målvaktstrio. Jag hoppas och tror att detta kan bil väldigt bra både på kort, men även på långa sikt, med en potential att det kommer bli kanonbra på lång sikt. Jag hoppas vi kan få till “laget” så vi får stabilitet och tid för denna långsiktiga utveckling.

4 gillningar

image

14 gillningar