Som backup bakom en stabil målvaktsetta är det en ok värvning men fortfarande lite av en chansning. Jag håller helt med. Tror att han är bra när jag ser det. Hoppas han tystar oss.
Ja. Ofartbart att man valt en budget målvaktaduo när det fakriskt är den viktigaste positionen.
Dickow som han var i våras och även i VM för Danmark absolut . Men kommer han hålla den nivån över tid ?
Jag är tveksam .
Alnefeldt har fruktansvärt mkt att bevisa .
Minna att han sa i HVTV en gång för länge sedan att hans mål var att bli bäst . Bäst i världen .
Jojo
Bra mål att ha ifs! Det klandrar jag inte honom för Men sen kanske man ska ha delmål. Börja med att konkurera ut Dichow och bli en stabil SHL målvakt.
Hörde nu att vår tippade bottenkonkurrent Brynäs nya målis har ännu sämre siffror.
Då är han dessutom tilltänkt som etta.
Helgjuten insats. Hade vi haft utespelare hade han stulit matchen. Grym!!!
Hugo gör det fantastiskt bra! Har överraskat mig väldigt mycket och fortsätter han så här är han utan tvekan nummer 1 i HV!
Killen har ju verkligen visat han kan ligger nu på 92.86% Tvåa i SHL. Kan han fortsätta växa och försvaret spela bra kommer saker lösa sig tror jag, trots denna usla start.
Grym!
Hugo har gett laget chansen att stjäla 3 matcher.
Hoppas att han inser att förlusterna inte ligger på honom utan att självförtroendet fortsätter byggas upp.
Vi behöver en mur där bak, länge sedan sist.
Hugo klart bättre än jag trodde.
Orolig för när/om han spelar på normal nivå igen och resultaten då i matcherna.
Håller han sig över 90% är jag nöjd. Allt bättre än det är en bonus.
Vi måste över det totalt sett denna säsongen, snittet totalt för båda målisarna.
Hugo har varit väldigt, väldigt bra!!!
Han vrkar klok. Nästan så man ser ett kaptensämne i honom. Kan målvakter vara kaptener? Kanske dum fråga…
Tror någon skrivit tidigare under säsongen att målvakter inte kan ha C, men tror inte jag sett det någonstans officiellt
I svensk hockey spelregler 2023/2024 så får ingen målvakt vara kapten eller assisterande. Googlar man så hittar man boken och så får man scrolla ner till sida 19 kapitlet för lagkaptener.
jag vet att reglerna är reglerna däremot tycker jag att man kan väl lätta denne reglerna? Målvakterna kan vara lagkapten om har ledare materialet för det. Slut på OT haha Hugo är riktigt go grabb och är jädra bra målvakt!
Var hittar man statistik ? Han måste toppa målvaktsligan nu ?
På Shl.se hittar du statistik.
Kingen. 94.9% och 1,5GAA
Man kan gott säga att Hugo ger oss chansen att vinna matcher i alla fall
Bara jag som börjar tänka på om HV hade förra säsongens anfallspel med denna säsongens defensiv och Hugo. Hade varit ett klart mittenlag i SHL