Du är nog inte ensam om att tänka OM. Tänk OM man hade kunnat plocka det bästa av alla världar.
Tänkte väldigt negativa tankar om Alnefeldt innan säsongen då han hade direkt svaga siffror i AHL. Men gud vad han har motbevisat mig. Bästa spelaren 4 matcher i rad. Grym!
O-0 på torsdag mao.
Seriens överlägset bästa målvakter på isen.
Båda ansågs innan säsongen vara andramålvakter i sina respektive lag.
Slutar väl med Enroth och Dichow i kassarna…
Ställ hugo i mål. ingen diskussion
Problemet är väl att de ska hålla sig i sitt mål och kaptenen behöver snacka med domarna osv så det funkar inte så bra att kombinera.
Hugo har lagt till sig med lite pondus och tuffhet under sin tid i NA. Tar ingen skit uppenbarligen
Vill inte dämpa er glädje men han är just nu inne i den klassiska zonen.
Puckar som han inte ens ser lyckas han få på sig.
Minns att Stefan utryckte något i stil med att vissa dagar känns det som att det är badbollar som kommer mot en.
Just där befinner sig Hugo just nu.
Själv varit målvakt i ett antal sporter (inte i närheten av den nivån) och den känslan är magisk.
Ja, han är en bra målvakt men jag tror att han och Dichow kommer att turas om att vara ’etta’ under säsongen.
Ja vi får se Dichow måste ta chansen. Kommer han in och gör två tavlor så blir det bänken kommande fem matcher direkt tror jag. Jag tror Hugo kommer vara 1a, Dichow står typ 10-12 matcher.
Vi får se helt enkelt.
Tror det kommer en reaktion likt den Legace hade i dag.
Glöm inte vem som värvade Alnefelt. Så de får inte gå för bra haha.
Tror HA får stå tills vi är på lite mer säker mark. 1:a tillsvidare.
Vilken chef!
Vi har ÄNTLIGEN en målvakt som kan vinna matcher åt oss. Jag tycker Alnefelt är tungan på vågen i matchen mot Fbk. Annars helt jämnt.
Gillar ändå han som förstamåis. Har bäst stats sedan ja vet inte… Söderström?
också räddat flest skott. Totalt överlägset jämfört med topp 5. Tror inte de andra målvakterna hade varit där om de hade fått 171 skott på sig. Klass Hugo, Klass
Har nog blivit en sådan effekt som med Liv, att han hamnat i zonen och vuxit av alla skott han tagit.
Måste ha med försvarsspelet. Som han pratade om efter MODO matchen att de va mycket skott såklart men att de kom i rätt lägen som inte va så svåra att ta. Defensiven hjälper såklart honom på ett stort sätt
Vet inte om folk helt glömt bort hur han var innan han lämnade hv och hur han tog sig in i A-truppen? Visst har han kanske inte haft helt lysande säsonger nu i NA men när han kom upp som junior så petade han ju tilltänkta målvakten Åhman. Adam åkte på en skada tidigt på säsongen som höll honom borta, Hugo fick chansen och Åhman lyckas aldrig ta tillbaka platsen utan skickades iväg om ja inte minns fel. Hur gammal va han då? 18? 19?
Även om han haft några tyngre säsonger här så försvinner ju inte bara den kvaliten han satt på då bara sådär utan mycket handlade nog bara om självförtroende vilken han obviously fått tillbaka här nu i inledningen.
Så tror inte att detta bara är en tillfällig form han hittat utan helt klart den nivå han kan och ska ligga på. Så dansken får nog nöja sig med andraspaden denna säsong och vara nöjd om han kommer upp i 15 spelade matcher för tror stenhårt Hugo är här för att stanna