Tråden om #60 Hugo Alnefelt

Rädd du har fel men hoppas du har rätt.

Missade matchen.
Visade han sin ’rätta’ sida?
Oflyt?
Chanslös?

Lämnad ensam med skytt i slottet på ett, skymd av egen spelare på ett. Och ett som sparkas in i målgården. Inga tavlor vad jag kunde se.

5 gillningar

Chanslös med det piss försvaret framför sig.

Ingen toppmatad Hugo men alla mål var försvarets fel att de hände

Första målet borde han haft, men han kan inte var på topp jämt

2 gillningar

Håller inte med. Han får ju drömläge par meter framför. Så otroligt dåligt att försvaret inte ens är nära där. Helt borta är dom.

3 gillningar

Verkar inte vara någon större skada med Hugo enligt JP.

10 gillningar

Tycker Hugo var en riktigt konstig värvning när vi redan hade Dicken.
Han har höga toppar och djupa dalar, precis som Ortio hade känns det som.
Dicken är i samma ålder och begår även han misstag, men jag tycker Dicken är mer stabil rakt igenom.

1 gillning

Hugo har ju varit tok stabil, denna match va han lite sämre men annars har han varit jätte bra. Haft 1 sämre match endast. Dicken är tycker jag är betydligt sämre.

2 gillningar

Tycker Hugo var stabil två-tre första matcherna han vaktade kassen, efter det började det dala och såg skakigt ut, antar att vi har olika åsikter.

1 gillning

Känns hårt med tanke på Hugos fina start. Men ja, just nu har han bara liite bättre stats än hans senaste säsong i HV. Och hans senaste säsong var milt sagt långt från bra.

Det kommer naturligtvis inte vara tillräckligt sett över tid. Sett till siffrorna har Dichow ännu sämre stats. Direkt dåliga stats. Så just nu känns Hugo given som etta. Men som sagt. Det kommer inte hålla om det fortsätter så här.

Så tyvärr så kommer vi nog, vad det verkar, även behöva en ny målvaktsetta.

För övrigt återigen helt galna kontrakt skrivna av Nubben. Jag kan köpa att man gick in med Dichow och Alnefelt som målvaktspar inför säsongen. Men att binda upp dem i två, respektive tre år. Herregud. Hand upp den som tror att vi inte kommer tvingas bryta med minst en av dem…

2 gillningar

Exakt så är det. Hugo överpresterade från start vilket såklart sminkar siffrorna. Nu närmar han sig normal/förväntad nivå och den är för svag.

1 gillning

Håller med. Dickens kontrakt var smått konstigt men jag ser ändå potential i både honom och Hugo.
Man skulle skaffat en given förstaspade och låta dicken stå 1/3 av matcherna eller liknande för att satsa på honom in för framtiden när man ändå har kritat på för honom.
Inget illa mot Hugo, hade det varit så att vi inte redan hade Dicken påkritad hade man kunnat ta in Hugo och en given förstaspade istället. Same / same.

1 gillning

200’ i månaden enligt Madhawk.
Tänkte först påtala att man borde kunna få en bättre målis för den summan.
Men sen kom jag att tänka på Tikka o co löner så då skippade jag den tanken. :crazy_face:

Jag tänkte samma sak. Tikka har inget med detta å göra

Dock inte bara hv som betalar så pass mycket för målvakt av den kalibern och erfarenheten av shl.

Vilken erfarenhet? Betalar Hv för?

1 gillning

Jämna skills med Dicken som är jämngammal och bara har 80.000 så snacka om överbetald i min mening.

4 gillningar

Hugo har varit bra de första matcherna. Svajig de senare. Än så länge har han inte gjort skäl för sin lön.

Jag reagerar som ni förstår också över hans månadslön (som han dessutom sitter på i tre år om det vill säg illa). Han har långt ifrån den erfarenheten och cv:et för att man ska pynta upp så mycket för honom.

I min bok tillhör Alnefelt fortfarande den där gruppen unga målvaktstalanger som drar över Atlanten på vinst och förlust och som när de kommer hem lika gärna kan flippa eller floppa. Tänker osökt på gamla Luleåmålvakten Mattias Modig. Aaaldrig att någon sportchef då pungat ut DEN månadslönen för en ung talang som inte ens imponerat i ECHL.

Så det finns sportchefer som faktiskt kan hålla i plånboken. Skellefteå värvade väl Linus Söderström för en spottstyver. Och då hade han ändå ett SM-guld.

Fy farao. Nubben har fan förstört allt.

1 gillning