Host Brattström Host*
Vem ställer man i mål idag? Alnefelt med 2 tydliga misstag förra matchen. Våra målvakter är verkligen extremt ojämna.
Tror Dicken står.
Söderström var ju dock lite av ett fynd för SAIK. Efter han lämnade HV så har glänste det inte direkt om honom innan han kom till Skellefteå. Han var ju inte ens tilltänkt förstekeeper.
Det enda rimliga är att testa Glifford. De andra 2 är på gränsen till usla.
Ja, exakt så. Skellefteå öste inte en massa pengar på en osäker värvning. Hugo är en precis lika osäker värvning. Om inte osäkrare då han inte ens levererat på hög nivå i SHL.
Att ge honom 200 papp i månaden är galet. Vilket var min poäng.
Vet vi vad de andra målvakterna får i lön? Skulle vara intressant att jämföra.
Ryktades om runt 130k när han signade. Vet inte vart 200k kommer från.
Madhawk
Just i Hugo-fallet tycker jag det är rätt ointressant. Treårskontrakt med 200 papp i månaden till en målvakt som Hugo är snudd på lika galet som Tikkas lön.
Av den enkla anledning att Hugo aldrig varit förstemålvakt och att han aldrig levererat på hög nivå i SHL.
Bara hoppas han blir värd sina pengar.
"Var det smällen med Sundberg som fick dig att bryta?
– Dels det, säger Alnefelt.
Enligt HV:s sjukgymnast Andreas Frostemark var Hugo Alenfelt inte ”helt med i matchen” under pausen till den tredje perioden. Då tog de tillsammans beslutet att kliva av."
Citat från JP. Finns nog risk att han åkt på en hjärnskakning, men vi får hoppas på det bästa. Krya Hugo!
Slog i skallen på den plock räddningen. Skakade en hel del på huvudet innan han tog på sig hjälmen. Gissar på hjärnskakning om än lättare sådan
Släpper för många enkla kassar och känns allmänt flaxig. Sprider inte direkt något lugn i försvaret.
Hoppas på Gliffen på lördag mot Växjö, är övertygad om att han tagit ett par av puckarna Alnefelt inte lyckades flaxa sig till idag.
Bryt kontraktet! Både med han och Dichow. Ta in en riktig målvakt. Alternativt en andramålvakt. O satsa på Glifford.
Puckarna går rakt igenom honom även när han är på plats. Kroppen måste ha hål…
Lämna plats åt glifford nu. Det räcker med ditt fladdermusspel
Hugo måste vara den sämsta förstamålvakt vi värvat på jag vet inte hur länge.
190 papp i månaden med 2,5 säsonger kvar på kontraktet.
Vissa har en förhoppning om att vi ska gå igång två “bra” målvakter. Där tror jag man kan sluta hoppas och konstatera att vi aldrig kommer få det.
I min värld är det bara att spela Glifford i nio av tio matcher och hoppas på det bästa. Visar sig Glifford inte vara mogen uppgiften. Ja, då måste vi värva nytt.
För Hugo är inte och kommer heller aldrig att bli den målvakt han har lön för att vara.
Jag tror ändå att detta var en sån där en på tio-match där allt går helt fel, han är inte så dålig som förra matchen.
Synd bara att Glifford också hade en sån match nyss.
Tror båda kommer studsa tillbaka .
Sen kan man alltid diskutera vem som ska stå kommande matcher och jag har inget alls emot Glifford eller Dichow där …
Det folk måste förstå är att Hugo aldrig ens varit nära att vara på den nivån som han nu förväntas att vara.
Det ligger åter på det förbannade Nubbekontot.
Hade jag varit SC vetetusan om jag ens plockat in Hugo som 2a i SHL. Hade jag jobbat som SC i HA hade jag testat honom.
Vi gav honom nästan 200k över 3 år. Det är kriminellt uselt hanterat av den gode Nubbelito.
Håller helt med. Kriminellt kontrakt signerat nubben.