1 år har förmodligen att göra med att man tar över ett kontrakt där Lif fortfarande kommer betala en del? Sägs ju vara en väldigt förmånlig deal för HV, nästa år väntar nytt kontrakt som han då får spela sig till.
Lite skeptisk, men bara ett år och ”rabatt”. Känns som rätt typ av kontrakt på en sån här chansning. High risk high reward. Flipp eller flopp känns 50/50. Håller tummarna för det tidigare
Citat från JP “Jag hoppas kunna vara en aktiv och rörlig back som stöttar forwards i det offensiva spelet och vara ett hot från offensiv blålinje, säger Axel Rindell”
Han ser väldigt rörlig och spelskicklig ut från video jag sett, så jag hoppas att Rahm ger tydliga direktiv på vad som gäller i egen zon.
Han har ju absolut en offensiv uppsida. Följer med forwards upp o skapar kaos för motståndarna. Kan definitivt hitta målet från blå också. https://www.youtube.com/watch?v=-3-bHAA3_P4
Håller med men skulle nästan säga att det är low risk, high reward. Att dömma av tidigare säsonger så har han högre potential än han fick ut ifjol.
Kan man då locka fram det och Björn/leise tror att han passar in i spelsättet så kan det ju bli hög utdelning för en billig peng. Går det inte vägen så är det inget stort kontrakt som tynger.
Enligt mig en obegripligt värvning. Har varit totalt utskälld i leksand och slarvat en hel del. Hoppas Björn/leise har en bra plan för rindell. Förhoppningsvis kan han komma in i spelsystemet på ett fint sätt. Välkommen axel!