Tråden om #61 Axel Rindell

Välkommen då.

”En back som är trygg med pucken och ett offensivt hot”, säger Björn Liljander, General Manager i HV71”.

En intressant formulering som ändå går emot rapporter som framkommit. Upp till bevis och stort lycka till Axel. Nu jävlart kör vi.

8 gillningar

Björn skriver bara 1 år? Lite märkligt kan jag tycka men ändå bra för då får han bevisa sig för att få en förlängning

2 gillningar

Välkommen, Axel!

Jag väljer att tro och hoppas på att Björn och Leise vet vad de gör här.

1 gillning

Välkommen!

Hoppas det blir bra och känns iallafall bra med 1 år

Detta ser jag som en uppgradering mot kaski iallafall

2 gillningar

1 år har förmodligen att göra med att man tar över ett kontrakt där Lif fortfarande kommer betala en del? Sägs ju vara en väldigt förmånlig deal för HV, nästa år väntar nytt kontrakt som han då får spela sig till.

Välkommen Axel!

2 gillningar

Ja han är väl iaf i speldugligt skick så då är de såklart ett plus!

2 gillningar

Välkommen till HV!

topp eller flopp, Smällkaramell eller puckdräll..
Är inte helt såld på denna värvningen (ännu) men han får gärna gör sin bästa säsong här i HV

1 gillning

Gillar ändå att det är ett år. :bear: är med på att det inte är ett helt säkert kort.

Välkommen! Går emot och säger att detta blir en FLIPP!

2 gillningar

Lite skeptisk, men bara ett år och ”rabatt”. Känns som rätt typ av kontrakt på en sån här chansning. High risk high reward. Flipp eller flopp känns 50/50. Håller tummarna för det tidigare :+1:

Välkommen, Axel!

1 gillning

Citat från JP “Jag hoppas kunna vara en aktiv och rörlig back som stöttar forwards i det offensiva spelet och vara ett hot från offensiv blålinje, säger Axel Rindell”

Han ser väldigt rörlig och spelskicklig ut från video jag sett, så jag hoppas att Rahm ger tydliga direktiv på vad som gäller i egen zon.

4 gillningar

Finns en viss kravbild om man tar Tommi Huhtalas nummer ändå :winking_face_with_tongue:

6 gillningar

Jag tror detta blir succe.

3 gillningar

Han har ju absolut en offensiv uppsida. Följer med forwards upp o skapar kaos för motståndarna. Kan definitivt hitta målet från blå också. https://www.youtube.com/watch?v=-3-bHAA3_P4

1 gillning

Lämnar den här. Rindell är en bra back. Detta kommer bli bra hörni.

Från 23/24

3 gillningar

Håller med men skulle nästan säga att det är low risk, high reward. Att dömma av tidigare säsonger så har han högre potential än han fick ut ifjol.

Kan man då locka fram det och Björn/leise tror att han passar in i spelsättet så kan det ju bli hög utdelning för en billig peng. Går det inte vägen så är det inget stort kontrakt som tynger.

4 gillningar

Enligt mig en obegripligt värvning. Har varit totalt utskälld i leksand och slarvat en hel del. Hoppas Björn/leise har en bra plan för rindell. Förhoppningsvis kan han komma in i spelsystemet på ett fint sätt. Välkommen axel!