Tråden om #61 Axel Rindell

Exakt. Detta är ingen high risk-värvning. Kort kontrakt och relativt ”billig” antagligen, samt inte tänkt som topp fyra-back. Betydligt mer riskfyllda värvningar än Rindell.

2 gillningar

Kan man få en spindel där man jämför Rindell och Kaski?

Tycker det är en vettig värvning på 1 år. Smart igen av Björn.

Han kompletterar nog Heponiemi och Rousek etc bra i powerplay skulle jag tro

Hmm.. svårt att på förhand gilla denna värvningen. Här måste kvalitén upp och Björn ror säkert hem honom till ett förmånligt pris, detta kan underlätta kostnader på andra fronter samtidigt som vi får in en SHL-rutinerad back i bra ålder. Louto kan säkert hjälpa honom in i grejerna om det strular.

Btw har vi nämnt att Rindell hade #20 i Leksand? :face_with_open_eyes_and_hand_over_mouth:

1 gillning

Men #61 i Timrå.

Kneten är i Timrå så det räknas inte.

Lite mer data på Rindell

7 gillningar

Ser bra ut framåt iaf. Har du liknande för bakåt?

Bara i text.. (källa HockeyNews)

"I Leksand stod han för en hel del misstag - han är en offensiv back - som spelar med små marginaler, det vill säga pucktapp, som leder till chanser bakåt.

WAR-modellen och den nedåtpekande grafen visar också det, Leksand-säsongen var inte den bästa direkt.

0,42 % i game score är strax, strax, under genomsnitt i ligan, det är inte en jättebra siffra.

Defensivt är han ganska svag, offensiv kan du se att han har en höjd i sig att tillföra (vilket också går att se i tabellen nedan). Sen ville HV71 också ha in en rightskytt på backsidan, vilket de inte hade innan.

Defensivt är han svag sett till backstatistik i ligan. Han lyckades inte så bra i Timrå, som släpper honom till Leksand efter en säsong - som också släpper honom till HV efter en säsong. Det är nog sista chansen för Rindell i ligan."

2 gillningar

Om man nu gillar och tror på statistik, var kan man se fog för oron rörande Rindell?

Lite därför man hoppas att Björn tar in något mer defensivt om day lämnar, problematiskt att rindell är så dålig bakåt. Kommer göra mycket nytta i PP iallafall:)

1 gillning

I stora delar var Day en fullständig katastof i egen zon. Det är naturligtvis inget som har gått firma Liljander/Leise förbi. Tar vi in något mer defensivt så är det inte för att ersätta den något oberäknelige Day.

11 gillningar

Ganksa lika spelartyper med andra ord. Rindell är dock lite yngre och inte lika skadebenägen… Har också bra erfarenhet i SHL

Alltså att ha otur att bryta handen i första matchen tycker inte jag betyder att man är skadebenägen. Men visst Rindell kanske har mer tur då :sweat_smile:

2 gillningar
1 gillning

Klart som fan det blir en tuff säsong om man behandlas så efter ett felpass.

Tänk vad vi gav Emil Andrae chanser. Det behöver man.

6 gillningar

Får hoppas att vi är snällare än Leksands-fansen. Tyvärr är det inte så mycket att göra åt att det finns lågintelligenta idioter som kommer att skriva ut sitt hat på sociala medier.

Jag hoppas att vi ger Axel en chans och har lite extra tålamod. En back som Rindell måste få spela sitt spel. Det kanske blir fel ibland och man tappar nån puck på blå. Men det får man ta, för man får igen mycket mer i det offensiva förhoppningsvis. Oavsett så blir inget bättre av att en spelare går runt och oroar sig för att göra fel. Bygg upp istället för att bryta ner.

7 gillningar

Personer som lägger sådana kommentarer är oerhört svaga individer, usch.

Återigen, välkommen Axel!

2 gillningar