Ser vi Alsing, Fransson eller kanske helfinskt backpar med Hatakka för Rindell? En bra och trygg start är nog extra viktigt med tanke på vad han kommer ifrån.
Jag gillar den här typen av backar som måste få lira på gränsen.
Ser vi Alsing, Fransson eller kanske helfinskt backpar med Hatakka för Rindell? En bra och trygg start är nog extra viktigt med tanke på vad han kommer ifrån.
Jag gillar den här typen av backar som måste få lira på gränsen.
Man är ju nästan lite sugen på att se ett helfinskt backpar. Hatakka kan nog täcka upp bakåt med sin fina skridskoåkning och placeringssäkerhet.
Hatakka blir nog perfekt. Borgman och Alsing ska nog ha andra backpartners så de kan vara mer tvåvägsbackar. Sen är det säkert så att vissa offensivt skickliga backar måste få lite frihet att spela sitt spel, och inte vara för hårt hållna. Tänker lite på typ Erik Karlsson t.ex
Jag tycker vi ska ha med oss att efter Martinssons tabbe mot silverköping som kostade oss matchen var det en supporter på plats och lämnade en blomma till honom för att stötta.
Tror ändå supporterbasen kommer att ha tålamod med Rindell. Det är ju om det är misstag på misstag på misstag, som det kan börja ifrågasättas.
Slår han en pass på bladet kommer allt vara förlåtet från mitt håll, det såg vi ju en back göra max två gånger förra säsongen
Precis så. Vissa måste få spela med lite mindre marginaler för att komma till sin rätt. High risk, high reward.
Rindell verkar ju vara en sådan
Emil Andrae var likadan, han spelade med väldigt små marginaler. Men det är kul att se spelare som vågar göra det oväntade, även om man får hjärtattack ibland.
Om jag är positiv till Kloos så har ni med Axel köpt en risk som heter duga. Ska bli intressant och se ert tålamod prövas när poängtappen börjar ramla in på kontot.
Han var en tilltänkt topp spelare hos er, det kommer han inte vara här.
Jaså?
Han kommer inte vara en bärande spelare, alltså utanför top 4. Däremot i PP kommer han vara en viktig pusselbit från blå.
Lite lugn och ro och självförtroende kan nog göra susen för han har ju onekligen mycket spel i sig.
Vi har ingen aning om vilka som kommer att bli bärande kommande säsong, däremot kan vi spekulera kring vilka vi tror.
Tror absolut han lirar topp 4.
Borgman
Hansson
Alsing
Rindell
Hatakka
Fransson
Day
Lagerberg
Allt hänger på att vi landar Timrå-Axel och inte Leksands-Axel men de får vi helt enkelt se.
Det kanske han gör ju längre säsongen går, men från start och på förhand så tror inte jag det iallafall.
Hataka efter rindell? vafalls? En kille som gjort det bra i AHL, nästan i NHL, jämfört med en sopa från SHL? Och du sätter honom högre?
Ja, jag tror Rindell kommer få spela fler offensiva minuter men vi får väl se. Med det sagt gillar jag Hatakka utan att ens hört namnet innan han värvades. God 2a på min förhoppningslista efter Rousek.
Har vi ens jobbat för att Rousek ska odla ordentlig hocleyfrilla än? Borde ligga högt på prioriteringsordningen..
Lugn och ro med tillkommande självförtroende. Hm, ni kanske blivit en helt annan förening jmf med de senaste säsongerna. Nåväl, framtiden får utvisa om Axel blir flipp eller flopp. Jag tror på flopp.
Jag förstår inte riktigt vad poängen är med att placera Rindell i ett tredje backpar. Hans största styrkor ligger ju i det offensiva spelet. För att få ut det bästa av honom behöver han spela i powerplay och få kontinuerligt förtroende.
Om vi ska använda honom “rätt”, måste vi ge honom chansen – på samma sätt som vi gjorde med Andrae. Visst, det kommer bli defensiva misstag längs vägen, men om vi står fast vid honom och låter honom växa i rollen, finns potentialen där att han blommar ut och blir en riktigt bra back.
Vi måste bli en annan förening, så som vi var under eran 2004-2011. Annars spelar det ingen roll vilka spelare vi plockar in. Jag tror Rindell har sin bästa hockey framför sig.
Man kan vända på det. Att använda honom rätt? Då kanske tredje backpar är det rätta? Färre potentiella misstag? Och möjligen lättare för honom att acklimatisera sig utan en sten på axlarna.
Ge honom chansen i PP.
Känner mig tryggare med fyran andra backar före honom. Iaf till en början. Vi får la se vad coacherna anser.
Absolut, jag förstår tankegången – att skydda honom från misstag genom att börja längre ner i hierarkin. Men jag tycker samtidigt att man ibland måste våga ge en spelare med hög potential lite mer ansvar, just för att få honom att växa.
Rindells styrkor ligger i offensiven, och det är där han kan göra störst skillnad. Om han hela tiden placeras i en mer defensiv roll, riskerar man att kväva det han är bäst på. Självklart kommer det bli misstag, men det såg vi även hos andra unga backar som fått chansen – som Andrae. Skillnaden var att man fortsatte visa förtroende för honom, och det betalade sig.
Låt honom känna att han är en viktig del av laget. Det bygger självförtroende och kan på sikt ge tillbaka i form av en mycket bättre och tryggare tvåvägsback än vad han var i leksand.