Axel fucking Rindell på fjärde plats.
Respect. Jag älskar en comback king.
På väg mot 27,8571428571428571 poäng!
“– Ja, efter förra säsongen har jag hittat mig själv igen. Hockey är ett privilegium för oss att få spela och jag försöker bara att njuta av varje dag, vara glad, jobba hårt och spela bra. Det har varit riktigt bra här så här långt, jag gillar fansen, staden och allt. Det har fungerat bra för mig, säger Axel Rindell.”
Ett stycke från JPs text med Rindell nu. Glad man blir! Kung-Rindell!
Ja, vi behöver all positiv PR vi kan skapa för att kunna locka spelare. Rindell har verkligen täppt till det mesta av sina stora misstag och har stort självförtroende offensivt. En kanonvärvning och en fyrbåk i mörkret av spelare som inte blivit bättre i HV.
Rindell gjorde också en fin gest mot Lehtinen när vi utjämnade, som nog lyfte Lassi några millimeter efter bedrövelserna i första.
Hvs bästa back just nu, är en fröjd att skåda, det trodde jag faktiskt inte. Respekt!
Dags att signa upp Axel på ett kontrakt som gäller både i SHL och HA. Optimalt är att han får en nyckelroll i kvalserien mot Leksand och ser till att dalmasarna får spela derby mot Mora nästa säsong. Den ultimata revanschen gentemot de fans som häcklat han och fått han att må piss. Skulle vi åka ner så hade han, tillsammans med Hugo Fransson, varit livsfarliga i HA.
Jag gillar att han har börjat producera lite poäng men jag älskar hans inställning och sättet han aldrig tvekar att gå in i närkamper eller stå upp för sina medspelare när det hettar till. En inställning som är sällsynt i dagens HV71.
Trevligt med ett ljus i mörkret ![]()
Rindell har i mitt tycke varit väldigt upp och ner. Stark start, följt av lite svajigg mitt för att ha vuxit enormt de senaste matcherna. Så som han spelat den senaste tiden överglänser han stjärnvärvningar som Borgman och Hansson.
Nån nämnde tidigare i tråden. att han var i samma nivå som Kaski. Bättre, skulle jag säga nu.
En av få positioner där BL faktiskt lyckats uppgradera HV.
Ja, jag hade fått bilden, och tyckte att jag fick den bekräftad i inledningen, av att han var mer en särpräglad individualist som levde på och körde sina dragningar och räder utan mycket tanke på resten av laget. Men det har man fått revidera. I takt med att hans spel fungerat allt bättre har han visat sig vara en riktigt bra lagspelare och han verkar dessutom ha en bra förmåga att se vad andra behöver. Peppar Lassi under matcherna. Hjälmen till Tedenby var extremt smart, det handlade inte ens om att lyfta Tedenby, utan om att skicka signalen till hela laget att även motståndarna gjort mål eller om poängen inte trillar in, eller inte ens närkampen vinns, så ska man som Tedenby köra järnet i nästa byte, och nästa, och nästa. Otroligt moralhöjande för hela laget att ge uppmärksamhet till grundarbetet och inställningen.
Han känns nästan mer som LaLeggias ersättare just nu
Knappt man vågar posta lite stats efter alla hyllningar här.
Men jag håller med, sen tror jag att alla backars defensiva stats påverkas extremt av det “lite mindre” bra målvaktsspelet som vi haft under säsongen…
Han är på rätt väg. Diggar det jag ser därute.
Som vi alla säger, otroligt kul för Axel, otroligt kul för oss. Axel har blivit en personlig favorit för mig, jävla kul att se honom därute. Men, det måste sägas att defensivt är han för dålig. Kan man inte göra en Laleggia 2.0 och skola om honom till forward? Tycker att hans backpar med Hatakka fungerar bra men blir mycket Santeri tvingas rädda upp, och statistiken säger att det är vårt backpar som släpper in flest mål (statistiken var från för ett tag sedan, kan ha ändrats). Frågan är väl vara om han klarar av tempot som forward. Tycker man borde hålla kvar honom på blålinjen i PP, det funkar riktigt bra.
Kul att Axel känner vår uppskattning också, verkar gilla att spela här.
Kul att spelare kan bli bättre i HV och inte bara sämre. Går just nu mot sin poängbästa säsong i SHL.
Två matcher live i år för undertecknad (med son).
28 oktober, borta Linköping, 2-3-målet (tvåvallars carambole), game-winning goal, Axel Rindell.
20 december, hemma Djurgården, 3-2 (prickskytte), game-winning goal, Axel Rindell. (+ kvitteringen innan då också)
Tack Axel för två härliga kvällar och 6 poäng. Och kanske får ställa in mig på att åka till Dalarna i vår, för att rädda SHL-existensen ![]()
Nej nej, HV måste sponsra dig att åka på alla resterande matcher av säsongen, det blir full pott och slutspel.
Väl värd att hamna på sannys lista:
Man ska inte underskatta spelare som presterar när det står och väger.
Kan kanske kallas en formtopp?
Kul att det är nån som kliver fram när massa folk är borta.
Game Score 5 games average - lika styrka
Förläng!
Hade rent spelmässigt hade jag också kunnat tänka mig en förlängning med Rindell. Verkar även vara en skön kille. Problemet är väl att han är den enda på backsidan som har utgående kontrakt. Vi har även juniorer som knackar på dörren i Gustafsson x2, Annborn och Hallquisth. Den sistnämnda ryktas visserligen till Timrå.
Lägg där till en Pilut som kanske vill hem. Risken är nog att vi helt enkelt inte har plats för Rindell, isåfall är det på bekostnad av minst ett par andra som ska brytas/hittas lösningar med.