Tråden om #61 Axel Rindell

Är han? Brukar man inte tidsbestämma straffen? När det står “avstängd 2 matcher” så betyder väl det bara att han är avstängd tills på lördag och därmed missar 2 matcher (om den på fredag hade spelats).

1 gillning

Äh, jag skojade mest. Ge oss LaLeggia.

Förläng!

1 gillning

Så var det tidigare, men vet inte om man har ändrat.

Avstängning i HV71:s två nästföljande matcher i SHL

Står det i beslutet

1 gillning

Hade vi inte nån spelare avstängd direkt efter försäsongen för ett par år sedan?

Skärmbild 2026-03-25 095709

Skärmbild 2026-03-25 095737

Verkar som han missar premiären.

Ja det brukar anges som en tidsperiod, samt hur många matchen det beräknas motsvara. I det här fallet är det dock enbart antal matcher. Antar att det görs så i slutspel då straff annars riskerar att bli verkningslösa?

Ja det är möjligt att det är ändrat. Hade varit kul om vi hade åkt ur, gått upp om 3 år, värvat tillbaka Rindell och han är avstängd första matchen.

2 gillningar

Skärmbild 2026-03-25 095737

Fast den säger väl ändå att det bara hade gällt på fredag med? Om den bestäms till en tid som bedöms motsvara 2 matcher så känns 6-7 månader som lång tid.

Äh jag vet i fan, det är som med allt annat som rör domare och disciplinnämnden, högst oklart.

Man anger väl inget exakt datum eftersom man inte vet när match 2 av avstängningen inträffar, gissar att han är avstängd.

Men bara om han förlänger med HV, enligt beslutet. För han är bara avstängd i HV71’s 2 kommande SHL-matcher. Signar han för Rögle och vi möter dom i omgång 6 så får han spela 5 omgångar och är avstängd mot oss, för han får inte spela i vår nästa SHL-match? Eller får han spela nästa gång när vi har spelat en SHL-match till, så om vi hade åkt ur så hade han varit avstängd tills vi går upp igen och spelar vår nästa SHL-match?

Raljerar såklart, men beslutet är så jävla dåligt skrivet…exakt i nivå av vad jag förväntar mig av disciplinnämnden förvisso, men icke desto mindre klåparaktigt.

2 gillningar

Man tar med sig kvarvarande avstängningsmatcher till nästa säsong. Det gäller även om han byter klubb, åtminstone inom Sverige.

Minns att Karalahti, back in the days, blev avstängd efter en slutspelsmatch mot LHC (5 matcher?). 2 eller 3 matcher spillde över på säsongen efter.

1 gillning

Jag fastnade för Rindells kreativitet tidigt under försäsongen, jag vill verkligen att han ska stanna i HV länge. Förläng!

2 gillningar

Angående avstängningen: man gick väl över till antal matcher under pandemin då det var ett flertal avstängningar som blev verkningslösa då laget spelaren spelade för drabbades av covid och inte kunde spela på ett par veckor?

Summa summarum, jag tror han är avstängd första matchen nästa säsong (om han spelar i Sverige).

Någon som kan sammanfatta vad som sägs om Rindell här? (Har JP men på annan enhet).

– Jag vet inte. Jag har inte kontrakt för nästa säsong, så vi får se vad som händer med det, säger Axel Rindell.

3 gillningar

Man slarvar väl bort ytterligare en bra spelare.

Hans underliggande statistik va säkertt inte bra. Skitsamma att han va nyttig i PP tänker de säkert. Ska väl in en annan Björn kille som inte håller måttet.

Snälla förläng. HVs näst bästa poängspelare förra säsongen

1 gillning

Förläng!

2 gillningar