Tråden om #61 Axel Rindell

Skulle inte förvåna mig ett skit om HV lyckas ”slarva” bort Axel med, fyfan.

FÖRLÄNG!!!

1 gillning

Slarva bort o slarva bort. Betänk att HVs kostnad för Rindell har varit ca 120 000 kr i månaden eftersom Leksand tagit en stor del.

Vid en förlängning lär han lönemässigt hamna mellan 250-300 000 kr. Med tanke på behövliga toppcentrar, dyra sådana, måste vi förstå att det är ett jäkla pussel. Men visst vill även jag se en förlängning på Rindell.

5 gillningar

Vore så otroligt “hv” att slarva bort Rindell. Oavsett vad det kostar. Rindell var en av ligan bästa PP backar, verkar omtyckt i omklädningsrummet och gjort en bra säsong.

Skulle inte förvåna mig om vi går in i nästa säsong med en försvagad backsida genom att tappa både Rindell och Fransson :frowning:

4 gillningar

250-300 känns lite väl mycket för en spelare där man inte riktigt vet vad man får. Puckdräll eller smällkaramell. Gör han en till likadan säsong som denna, absolut, då kanske han är värd det. Men i nuläget skulle jag säga att 200-250 är mer rimligt.

1 gillning

Jag vill gärna ha kvar Rindell, men inte till vilket pris som helst. Vill Färjestad ha ett budkrig så hoppas jag att vi inte är med.
Så bra är han inte.

1 gillning

Undra vad Hv betalar idag för han? Han fick 12850kr i böter så har en månadslön totalt på 128500 tänker jag

Finns ju sätt att räkna ut sånt där på ett ungefär åtminstone.

ja precis enligt bötesbeloppet ska det vara 128500kr i månaden som HV betalar

Hur vet vi att det är vad Hv betalar? Bör ju vara hans totala lön bötern baseras på?

1 gillning

Mest troligt har ju Leksand redan köpt ut hälften av kontraktet. Samtidigt som HV har rapporterat in lön för varje spelare, så är det väl det HV har rapporterat in som de betalar (samtidigt som han inte representerar Leksand så har väl de inte rapporterat in lön för Rindell)

200k i månaden ettårskontrakt, mer än det då får Axel nog gärna vandra vidare i karriären för min del.

Hade gärna sett en med bättre skott om man ska lägga mer på en offensiv back. Tror även Fransson kan utvecklas och ta denna plats nästa säsong.

1 gillning

Bättre skott? Då får man leta kan jag säga dig.

5 gillningar

Haha kan bara inte tänka tillbaka på några direkta slagskott i krysset i pp förra säsongen. Men försöker förtränga denna säsong snabbt.

Ser mer Axel som spelskicklig back med bra öga för spelet.

Inget skott som släggan eller pettan osv.

Såklart inte till vilket pris som helst. Men jag är trött på hur HV alltid tappar/slarvar bort spelare som presterar men väljer att satsa på spelare som har “stor potential” eller är ett bra namn men som inte leverar på isen. Rindell har enligt min åsikt varit bättre än Alsing, Hansson och Borgman iår, men gissar på att Rindell är den enda av dom som inte kommer spela kvar…

Fast de handlar ju inte om ”slarva bort”

Får Rindell ett bud från FBK på 250k i månaden och vi erbjuder 200. Han väljer Fbk för pengarna så är de ju upp till honom.

5 gillningar

Riktigt trist ifall han ej fortsätter här hos oss. En spelare som gjorde en jäkla comeback från 24/25 säsongen. Han har själv gått ut och sagt att han älskar Jönköping och det är här han vill spela, känns som en extremt bra gubbe att ha i laget. Great guy, som man brukar säga.

1 gillning

Jag vill verkligen ha kvar Rindell… stannar han så blir det hans namn på min tröja nästa säsong

3 gillningar

Väldigt tråkigt och om det inte handlar om fantasilön dåligt att man inte förlängde redan för några månader sedan.

Nu kan det ju ev finnas lite NLA ambitioner eller liknande som krånglar. Men det är inte många spelare som kommer hit och blir solklart bättre än tidigare.

Nä, detta känns som ett ovanligt fall när det gäller Hv. Att han gör sin bästa säsong i karriären i sin första säsong i Hv.

Var samma med Alsing i fjol.