Tråden om #61 Axel Rindell

Svårt att förlänga kontrakt när man inte vet vilken liga man ska spela i.

1 gillning

Men nu vet vi ju att vi spelar SHL nästa säsong, det har vi gjort sedan en vecka.
Att vi inte förlängt ännu (eller iaf presenterat nåt) kan bero på:

  1. Förhandlingar pågår med HV
  2. Kontrakt är klart men ej presenterat (kanske rimligt, då vi inte hört något alls om någon spelare sedan kvalmatch 4)
  3. Förhandlingar med annan klubb
  4. Kontrakt påskrivet med annan klubb som ej spelat klart för säsongen ännu

Jag hoppas på alternativ 2…

Ja nu vet vi vilken serietillhörighet vi har nästkommande säsong.
Det jag svarade på var att Henke67 tyckte det var dåligt att HV inte förlängde för några månader sedan med Rindell.

2 gillningar

Men det är ju bevisligen vanligt med ”out” vid degradering ändå.

Sedan är det inte säkert att det är dåligt bara för att det inte blev signatur. Men det är dåligt om man inte förhandlade och visade uppskattning och vilja att förlänga.

https://www.instagram.com/p/DWlvR7njVkd/?img_index=4&igsh=bXRsM2hycTZtazNp

“Tack Hv71” är inte direkt det man vill höra från en spelare med utgående kontrakt eller? Kan ju också vara att han tackar för säsongen. Vem vet.

2 gillningar

Reagerade med på det, HV har ju inte gått ut med något och fick känslan att han gjort bort sig lite med för ”tidigt inlägg”

Känns som Rindell lämnar…tyvärr.

1 gillning

Fan också

Hur låter man det hända ens? FBK som betalat för mycket? NA?

För mig ett väldigt stor tapp. En av mina favoriter, hade verkligen hoppats på förlängning. Då hade det blivit Rindell på tröjan nästa år.

Isf börjar vi i rejäl uppförsbacke direkt. Två relativt billiga spelare i Rindell och HP som lämnar, men som inte minst i pp behöver ersättas med rejäl produktion…

Lämnar han då måste den in offensiv topp topp spets back.

1 gillning

Ja det blir väldigt intressant att se hur man ersätter Rindell. Eventuellt försvinner ju Frallan också.

Satt och kollade lite på vad som finns i Finland. Inte supermycket. Man får nog blicka mot Schweiz =dyrt eller USA men då får man väl en superlegoknekt.

Skulle väldigt gärna vilja veta om det fortfarande är en viss analytiker som sitter och sätter ett pristak på spelare som man sedan utgår ifrån i förhandling, och gör att vi missar på spelare som vi borde haft “hemma”? Skulle ju förklara varför vi förlänger med spelare som ingen vill ha, men tackar av spelare som spelat till sig en löneökning någon annanstans.

1 gillning

Okej, långskott här:

Axel lägger ut detta efter man tackat av 4 spelare varav Axel inte är en av dessa, på 1 April av alla dagar, det är inte så att han har signat ett nytt kontrakt och försöker va lite rolig?

Tror inte det. Tror han försvinner. Hult säger att man inte har ensamrätt på spelarna och verkar som man kommer tappa några man vill behålla. Antar de bara är Felix och Rindell som kan ha andra intressenter av de med utgående.

Ja, det innebär väl att Rindell, Felix och Malte spelar på andra håll trots att de verkar trivas, och att vi sitter här med Hampus, WIN och Brännan på nya treårs snart.

1 gillning

Rindell måste vara högvilt för toppklubbarna med chans på slutspel och SM-guld. Han har säkert fått ett erbjudande det inte går att tacka nej till.

1 gillning

Nu kanske inte Rindell är ett social media-geni, men om det var ett inlägg menat att han lämnar så var det extremt klent och även dålig timing på publiceringen.

Skulle faktiskt inte förvåna mig om det var någon form av aprilskämt och nyheter om hans förlängning kommer imorgon. Axel känns som någon som kan göra det.

Tror inte på det, men kanske. Märkligt att tacka av innan klubben har aviserat att man lämnar.

Ser nu att Fransson har kommenterat “kotibileet” på inlägget. Finska för husfest. Har Axel köpt hus? Långtidskontrakt? Hoppas…

4 gillningar

Jag älskar silly season! :blush:

4 gillningar