Och rindell är där emellan någonstans imho
I dagsläget så är ju Rindell först i raden av spelare att ryka om nu Pilut kommer in. Han kommer såklart få chansen först i SHL men imponerar han inte där så är en utlåning/flytt till Finland ganska högaktuell. Han verkar ju redan ha tappat sin plats i PP så utrymmet för att briljera blir mindre och mindre. Rent psykiskt så är ju Axel säkert inte på topp och en tuff start i HV71 kan mycket väl ge lite extra hemlängtan till tryggheten i Finland. Allt är ju dock bara spekulationer. Ven vet, Rindell kanske drar ett hattrick i premiären och vips är han på plus.
Spekulationer. Ja, det kan man säga. Men du beskriver i mina ögon snarare en verklighet som troligtvis kommer att inträffa.
Bara det faktum att Rindell är värvad för en topproll och PP, och att han på sju matcher spelat sig ur PP. Ja, det talar med all största sannolikhet för att han inte kommer bli speciellt långvarig.
Det är upp till Rindell att bevisa motsatsen. Men här och nu, ja då lär han inte spela i HV hela säsongen 25/26.
Är du säker på att Rindell värvad för en topproll? Trodde han var billig och att han bedöms vara utvecklingsbar av Liljander. Nån som har koll på hans lön?
Rätt säker på att han är en utfyllnads back. Vi fick han för ett fint rea pris eller?
Rindell är väl tänkt som fjärde eller femte back. Hatakka går nog före så femte back då. Dock så är han ju tänkt som en ledande back i det offensiva spelet. Han är säkerligen värvad för att spela i situationer där man jagar mål framåt och han är absolut värvad för att ha en ledande roll i PP. Det sistnämnda ska väl vara hans stora “uppsida”/orsak till att HV71 värvade honom. Det blir dock onekligen problematiskt när han redan ett par matcher in på försäsongen (var det inte när Hansson började spela?) tappar den rollen han är värvad hit för att utföra. Addera då eventuellt in Pilut, en back som går före Rindell på alla punkter inklusive PP. Ser mörkt ut för Axel.
Tror vi verkligen att Leise/Liljander värvar spelare, oavsett roll i tänkt hierarki, som inte anses ha vad som krävs? Bara för att spelaren är billig och tillfälle ges? Jag tror inte det.
Jag tror istället att Rindell bedöms ha en enorm uppsida som går att se i siffrorna, men att siffrorna kräver att huvudet på spelaren är med.
Jag tror att Rindell behöver mer tid i en trygg miljö för att återhämta sitt självförtroende som nog är rejält stukat efter tiden i Leksand. Är HV villiga att ge honom den tiden?
Enligt dem uppgifter jag fick från säker källa, så hamnar rindells lön på ca 120 i månaden vilket får anses som ett fynd av liljander.
Han är inte värvad av hv för någon topproll utan var en värvning som dök upp från ingenstans när Leksand erbjöd han för att rädda sin ekonomi.
Chansning för en liten peng som skulle kunna bära frukt. Vet inte alls hur det funkar om HV skulle bryta med han då LIF just nu står för typ 35% av hans lön.
Jag tror i ärlighetens namn att dom frångick lite från sitt arbetssätt.
Jag tycker inte att det är ett fyndpris. Jag trodde han var billigare än så.
Chansning eller ej, Rindell är bra på en sak och PP verkar han inte få spela, en säkerhetsrisk bakåt varje gång han är på isen. Jag tycker denna värvning är otroligt märklig, likt John Nyberg.
Jag tycker inte hans offensiv är användbar bara från PP, tycker hans skridskoåkning och långa pass lämpar sig väldigt väl för snabba uppspel. Men har också frågetecken kring honom men hoppas han kan vinna tillbaka sitt självförtroende och leverera hos oss.
En spelare som är tänkt att användas i PP är i min värld värvad för en topproll. Om nu Rindell inte var tänkt att bidra med sin offensiv i PP. Ja, då är det ju en supermärklig värvning. Helt meningslös faktiskt. För Rindell är ju inte direkt känd för sin defensiv, varken i Leksand eller Timrå…
Och 120 k i månaden. Det låter spontant alldeles för dyrt för en spelare som misslyckats så kapitalt föregående säsong. Trodde han låg på under 100. Om uppgifterna stämmer låter det som en dålig deal Liljander fått till.
Ska läggas till att det som gör situationen ännu mer känslig, förutsatt att Rindell nu inte levererar, är att vi med den här dealen hjälper en bottenkonkurrent, både sportsligt och ekonomiskt…
Om nu Leksand står för 35% kostar han HV 78k i mån.
Alltså vad Tedenby har i veckopeng för att vara go å glad.
Inte gett upp Rindell än. Uppsida finns.
Vet vi att de tar en del av lönen?
Någon påstod det i tråden.
Därför jag skrev “Om”
Förstår faktiskt inte kritiken mot Rindell annat än mot bakgrund av gamla meriter och det är inte att ge spelaren chansen. Har han strulat mer än andra backar under försäsongen?
Vill vi ha ut max av Rindell måste han få lugn, ro och förtroende, han kanske mer än någon annan i truppen. Om inte HV är redo att ge honom det tycker även jag att värvningen är märklig.
Jag skulle nog säga att han strulat mer under försäsongen jämfört med andra backar.
Hur räknar man ut månadskostnaden om det står “Cirka 120.000 euro netto per säsong? Förstod det som att man tar 120 000 x 11 (eurokursen) /12. Det blir 110 000. Stämmer det? Inte så långt från 120 000, det var mer att jag ville förstå hur man räknar ut det
då lägger vi 71500 för Rindell om Leksand tar 35%