Alla behöver ju inte vara som Henrik Borgström direkt ju ![]()
Satt å undrade under intervjun varför han pratade engelska. Var säker på att han var svensk.
Borgström kunde väl dock lite svenska sen innan, bara att han behövde någon månad att vänja sig/komma ihåg allt har jag för mig att han sa
Jag tittade lite på Axel idag. Tycker han ser pigg ut. Jag såg inte mycket i rörelse eller närvaro som antydde att han är klappkass. Inte heller i intentioner. Jag tycker inte han spelar med för små marginaler, rent generellt.
Nu i efterhand så minns jag inte något uppenbart hockey-iq-fel, såvida det inte var han som lade in en myra framför eget mål till en medspelare som hade ryggen mot pucken, vilket skapade lite oreda där i ett byte i andra.
Men: han har ju problem med klubban. Alla saker han misslyckats med idag, som jag såg, kom från att han missade/halvmissade pucken när han, nästintill ohotad, skall passa en medspelare. Detta i alla zoner. Jag funderade allvarligt på om han har problem med avståndsbedömningen, att han har fel styrka på linserna (om han har linser), för när han skickar till pucken med en handledare, så är inte pucken vid bladet…. för ofta. Jag tyckte mig se sådana saker i Frölunda oxå. Någon annan som tänkt på detta?
Nu tror jag inte han har fel på “synen” utan jag tror det är något annat, alternativt inget alls och bara en slump, men jag ville ändå föra fram mina tankar om vad jag såg.
Såg samma sak.
Intressant teori.
Anefeltska syndromet strikes again.
(Ja, tror fortfarande helt allvarligt på att Hugo har nån knepig vajsing med syn el linser)
Buffalo missade slutspel en gång för att de omöjligt kunde vinna med målvakten Hutton. Med Ullmark var de ett slutspelslag. Visade sig att Hutton hade ett synfel och inte kunde följa pucken med blicken. Så det händer på högsta nivå. De får skicka Rindell till Ullströms pappa.
Kan handla om vilken typ av vinkel man har på bladet och om han nyligen ändrat den. Av egen erfarenhet kan detta ske om man testar en ny vinkel.
…..”Ur dödlig synvinkel” det säger iaf min inneboende agent ![]()
Såvida inte detta är samma typ av misstag som satte honom i skiten i leksand. Men om detta vet jag inget.
Tror faktiskt det kan ligga något i avståndsbedömningen alternativt att han bytt klubba. Ser lite konstigt ut emellanåt och sett det även på träning. Har vi någon optiker på forumet som kan bistå med sin expertis?
Ärligt talat så tror jag snarare att det är suspen som sitter snett. Detta gör sin tur att vänster testikel hänger för lågt och ger Rindell snedvikt.
Seriöst, vad fan är det för diskussion egentligen? ![]()
Diskussionen handlar om de felträffar som jag noterade när jag kollade matchen. Jag undrade om andra sett samma sak.
Gick ju dock utmärkt för Englands målvakt i dam-em i fotboll i somras trots synfel ![]()
OM Pilut blir klar lär väl Axel ryka?
En sak jag inte riktigt förstår är hur man som professionell idrottsutövare kan fortsätta spela på ett sätt som sätter sitt lag i skiten.
Det är en sak om man råkar slå en indianare då och då men Axel verkar ju spela med oerhört små marginaler vilket inte alltför sällan straffar sig. Vad är det som gör att andra backar kan spela med lite marginal men inte han?
skills. på samma sätt som jag inte har skills att utföra detta.
Svårt tro man bryter med en spelare innan han ens spelat en enda tävlingsmatch. Men men, konstigare saker har hänt.
Absolut, därför är både du och jag lekmän och inte professionella hockeyspelare.
Sant, men vem skulle annars få lämna?
De kör med 8 seniorbackar och lånar eventuellt ut Annborn?