Tråden om #61 Juuso Ikonen

Bra värvning och en spelartyp som laget behöver. Bra spelare men inte tillräcklig spets för att ersätta Tedenby / Ljungh.

Välkommen!

Alltid kul med finska spelare i HV-tröjan.

Håller tummarna för att Ikonen klarar av pressen. Rätt galna krav med tanke på att han måste slå sitt personbästa med 10-15 poäng.

Frågade en DIF polare om Ikonens tid i klubben. Av vad han beskrev så lät det lite som Patric Carlssons första säsong i HV, fanns en hel del positiva indikationer på att han var en bra spelare men för mycket “stolpe ut”. Vad jag hört från Brynässupportrar så är det väl att när han är bra så är han riktigt bra men när han är inte är det syns han inte lika tydligt. Får han en högre jämnhet så kan det bli bra, riktigt bra. Annars bör det vara en 25-30 pts spelare.

Välkommen till HV!

Hoppas det blir bra.

Välkommen. Tror du kommer göra ett mkt bra jobb i Hv71.

Välkommen! Tror du lär tysta dina kritiker med råge. Hitta jämnheten och du är god för en jäkla massa p.

Intervju med nyförvärvet Juuso Ikonen:
hockeynews.se/articles/9818/?fb … 5l9y9-eHw0

Tycker Ikonen är en av de som ser piggast ut av samtliga så här långt.

Hoppsan, tycker tvärtom. Jag tycker han tillsammans med Martinsson och Holmström varit rent dåliga.

Håller med Robert. Tror inte Ikonen kommer vara kvar länge om han inte visar betydligt mer! Är det lika dåligt efter 10-15 matcher borde han vara på läktaren, dock känner jag så med ett gäng spelare.

Tycker faktiskt också Ikonen har sett rätt pigg ut det senaste

Tycker också Ikonen är en av de som ändå visat mest av nyförvärven.
Tror och hoppas det lossnar för honom snart. Är en av få som visar speed.

#ikonenout

Ikonen är en kreativ playmaker. Något som verkligen saknas annars i det här laget. Hoppas han kan visa det lite oftare bara.

Tycker dock det går på rätt håll så ge han lite tid.

Kan Lillis snälla ta och bänka den här superfloppen snart? Killen får ju inte ut ett skit, match efter match. Hult borde verkligen se sig om efter någon annan som kan fylla Ikonens plats.

Dags att kicka denna flopp 5 poäng håller inte på 25 matcher… Tycker inte han bidrar med någonting tyvärr. Behövs plats för en skickligare spelare om vi ska ta oss långt i slutspel.

Ikonen är nog en av de största flopparna i hv under de senaste 10 åren

Om inte annat så hade det varit mer givande att låta Zion spela istället, sånt här kan jag störa ihjäl mig på. Kan tycka att en plats varje match ska vara vigd åt minst 2 juniorer, en back och en forward. På det sättet får killarna rutin och man kan se vilka man ska satsa på i framtiden samt en ekonomisk vinning. Dessutom borde det bli extra sporrande för junisarna att ta i lite extra både på match och träning i j20. Men vad vet jag…

När han kickades från Djurgården hade han mäktat med 4 poäng på 25 matcher.

Den där extrapoängen i HV på lika många matcher verkar uppenbarligen vara skäl nog att behålla honom…

Skämtåsido. Jag är beredd att som någon skriver ovan utnämna Ikonen till en av decenniets största floppar.

Skillnaden jämfört med många andra “floppar” är att Ikonen verkligen inte bidrar med någonting. Inte defensivt, inte i BP. Han breddar inte ens laget.

Måste vara ett av årets största mysterium i svensk hockey att han överhuvudtaget är kvar.

Bara hoppas Brynäs är desperata nog att hugga.

Jag ser att många beskriver Ikonen som en flopp. För mig är han ingen flopp…han presterar precis det jag förväntat mig. När jag i somras satt och väntade mig en spetsig rightforward så hintades det om…Juuso Ikonen!!! Och tänkte, men va fan Hult, hur tänkte du där. Att det skulle bli den här utvecklingen på Ikonen var för mig tämligen klart. Jag brukar inte kritisera Hult, för han gör på det hela taget, ett ganska bra jobb. Men den här värvningen var verkligen obegriplig.

Som lejacques skriver…han bidrar inte med nånting egentligen. Faktiskt inte ens på träning. Här måste Hult nu visa att han är en dynamisk sportchef och lösa bort Ikonen och möjligen på sikt värva in något bättre.