Tråden om #64 Eric Martinsson

Det skulle i så fall vara det konstigaste utköpet genom alla tider, alla sporter inräknade. Ena parten får jackpot, den andra får inget. Det är inte så utköp går till.

Man skulle ju verkligen vilja veta hur detta gått till och hur dealen ser ut.
Det mrmadhawk skriver får ju bara inte stämma.

1 gillning

Precis, så går det inte till. Eftersom det är ett ömsesidigt intresse att bryta kontraktet, tänker jag en sån här deal.

Martinssons nuvarande lön…240 000 kr i månaden. Växjö vill betala, säg 160 000 kr i månaden. Då antar jag att Martinsson avstår 40 000 kr i månaden och HV ersätter Martinsson med 40 000 kr ggr 24 månader, dvs i runda slängar 1 mille. Ändå dyrt, men förmodligen värt det.

3 gillningar

Exakt! HV betalar ju givetvis bara mellanskillnaden mellan kontrakten.

Jag menar att HV står för halva mellanskillnaden av kontrakten. Martinsson vill ju uppenbarligen också bryta, så han borde själv stå för den andra hälften av mellanskillnaden. Men…jag vet inte och vi lär inte få veta hur dealen ser ut.

Det behöver inte alls vara så. Det är bara vad som låter mest logiskt för oss.

Nä man säger att man köper ut någon så menar man väl hela kontraktet. Nubben som ju gillar att prata med massmedia får gärna förtydliga.

Så är det. Men att HV skulle betala 24 x 240 papp är ju helt uteslutet.

Hade det varit jag hade jag brutit kontraktet. Det är helt otroligt. Andra anställningsavtal eller leverantörsavtal, där kan man ju bryta ett avtal om leverans inte sker enligt avtal. Finns det inga krav eller mål som ska vara uppfyllda? Inga åtaganden?

Kan inget annat säga än hej då Martinsson. Vill inte önska dig lycka till och vill aldrig se dig i HV71 igen. Aldrig sett maken till sämre mindset på denna nivån.

1 gillning

Ser man till lön och prestation samt förväntningar är han den sämsta spelaren Hv71 värvat i mina ögon.

Säger HEJ DÅ!

1 gillning

Stäng tråden! Tack för denna tiden

Jag tror vissa behöver läsa Mrmadhawks artikel igen. Ja han skriver att EM tjänar 240K. Men det skriver han bara som info. Han skriver inget om att HV tar hela kostnaden. Och självklart gör inte HV det. Varför köpa ut någon om man inte tjänar en krona på det? Då är det ju inte ens ett utköp.

Vårda språket!

3 gillningar

Skulle gissa att hv får betala mellan 90-120 tusen i månaden för detta utköp. En bra investering för att försämra växjös backsida radikalt.

1 gillning

Runt en miljon (4 månadslöner) betalar HV enligt Johan Svensson i expressen idag.

1 mille…det är ju gamla nyheter!

1 gillning

En miljon är i alla fall bättre än 5,76 miljoner.

HV-stjärnan uppges bli utköpt “Inget att hymla om” - Hockeysverige

Det var givetvis aldrig aktuellt att betala hela hans lön mot att inte få någonting tillbaka. Dålig och opåläst journalistik.

Fö en mycket välinvesterad miljon.

1 gillning

Tycker det skrevs på ett klumpigt sätt i expressen, de visste att de inte skulle betala hela lönen från början. Nu skapade det en massa skriverier om det istället. HV ville bli av med Martinsson, men aldrig att man betalar ut hela lönen och sen låter han gå till en annan ligakonkurrent. Helt ologiskt.

3 gillningar

I princip betalar vi lönen för mars då han är här även om han redan skrivit på för Växjö.

Sen står vi för lönen under april, maj, juni och juli fast han tillhör Växjö.

När Växjö sen går på is i början av augusti så tar Växjö över kontraktet tror jag. Tror inte han själv behöver gå ner något i lön.

Ungefär så tror jag att det är. Rimligt och bra för alla tre parter.

Växjö ser honom som en toppback och HV kommer undan med en extra kostnad på ca 1,5 milj inkl sociala kostnader och han själv får spela där han vill. Förutom Rögle då som inte vill ha tillbaka honom.

Johan Svensson trodde han ev skulle få spela med Joel Persson i ett toppbackpar i Växjö.