Tråden om #66 Olle Strandell

Välkommen.

Chansar på att han kommer ha nr. 33… nej. det går ju inte. Vi har redan en 33 :clown_face:
Bägge hans nummer (33 och 56) som han haft tidigare är tagna… så svårt att gissa.

1 gillning

Välkommen Olle!
Hoppas din utveckling fortsätter som den sett ut senaste säsonger och att du blommar ut till en fin SHL-back hos oss. Hoppas du ska trivas!

3 gillningar

Försiktigt positiv. Kan säkert kanske ta större roll år 2 och ersätter kanske Emil a som back i topp 4. Lär få chansen när Emil är på camp nästa år

Lägger min röst på #3

Hur kommer det gå för Olle Strandell säsong 23/24? Nu får alla “amatör sportchefer” chansen att ge sin input.

  • 0-4 poäng
  • 5-9 poäng
  • 10-14 poäng
  • 15-19 poäng
  • 20 poäng eller fler

0 röster

Strandell är en helt ok värvning. Det behövs spelare med uppsida, här får man det och troligtvis för en billig penning. Inget fel med denna värvningen, han är inte tänkt för topp-4 så ifall han inte klarar steget till SHL så kommer det ha noll påverkan.

1 gillning

-Det känns grymt inspirerande att få komma till HV71. Jag vet ju vilken maktfaktor HV är i svensk hockey och eftersom jag kommer från Leksand så vet jag ju även vilken status klubben har. Det här är en riktig utmaning för mig som jag verkligen ser fram emot.

-Det är knappt att jag kan bärga mig. Det ska bli sjukt kul att ta det här klivet.

-Det har ju kommit en del poäng under säsongen annars är jag väl en back som tänker på defensiven i första hand. Jag gillar att ta ansvar i försvarsarbetet och det är där jag själv tycker att jag har min styrka.


Strandell väljer 66, det numret har man inte så goda minnen av…

1 gillning

nä, fy fan. det rimmar illa oxå…

1 gillning

Gissar att han snöat in på att ha en “dubbelsiffra”. Hade 33 i Mora, nu upptaget av Lindbäck. 11 är ju ändå Önerud. 22 hänger i taket. 44 har Fransson. Seppälä har 5 i Tappara men Sjöholm har ju nr 5 i HV. Då har väl Seppälä tingat nr 55. Därmed slår vi fast att Seppälä är klar!?

Ja ja…själv är jag inte så förtjust i höga nummer.

4 gillningar

Vad nära vi var…

1 gillning

Uffe Bodin säger sitt om vem som blir årets genombrott i HV:
https://hockeysverige.se/2023/06/10/uffe-bodin-14-shl-lag-14-genombrott

Det blir inte lätt för en rookieback att hävda sig i HV71:s breda backuppsättning. … Den genomkloke masen var inte bara Moras bästa back förra säsongen, han var en av hela Hockeyallsvenskans bästa backar… Det här är en värvning HV71-fansen ska vara riktigt nöjda med.

Kul. Hoppas precis som Uffe att det blir genombrott.

2 gillningar

Det här kan nog vara ett riktigt fynd :+1: hoppas det inte blir en Westerlund av det hela bara utan att han får visa upp sig.

1 gillning

Hoppas att det inte är alltför allvarligt med Olle efter gårdagens match. Dels för hans egen skull men även för HV71. Kanske inte i den bemärkelsen man tror dock utan mer i form av att det kan bli svårt för HV71 att locka andra klubbar (Västerås) med en skadad Olle.

Ros trodde på landslagsspel, Bodin att han får sitt genombrott.

Monten bänkar honom trots skada på Kaski.

Landen före i kön nu dessutom. Kom som ersättare för Andrae i princip.

Något har ju gått fel eller används han fel?

Lik Fransson i spelstilen dessutom så bör ju vara mycket bättre om han värvas in utifrån.

1 gillning

Tror ändå det finns mer att hämta men inte under Monten.
När defensiven är som den är nu så är det nog svårt att få en allsvensk spelare att blomma ut.

Vill ändå ge han en chans men då under en annan tränare

1 gillning

Vik fancentral skriver om att Olle ryktats dit: Bloggens egen spelarbörs efter nio omgångar, mycket är uppåt då VIK skuggar Brynäs och Björklöven i den absoluta toppen & ny ung backtjeck ansluter till J20 i en mer långsiktig satsning – VIK FAN CENTRAL

Vad händer med Strandell? Nån som har en uppdatering om hur det går för honom?