Fan det är sjukt hur många sådana här spelare vi haft sista tre åren, som inte platsat alls … Sjukt bottenbetyg
Säsongen över för Olle
Tråkigt för Olle. Krya på dig och så hoppas vi du kommer tillbaka starkare nästa säsong och får visa vad du verkligen går för!
Man ska ha lite tur, tyvärr kan man väl inte säga att Olle S har haft det. Ser liksom inte hur han ska in på 6 backar.
Låna ut han tycker vissa, men jag tycker det känns mer ärligt att bryta kontraktet redan nu, vad talar för att han får förlängt?
Han konkurrerar som jag ser det med våra unga backar och där tycker jag det finns flera som vi måste “prioritera”. Dessutom finns det ännu mer talanger på gång uppåt, tror aldrig vi har haft så mycket på G. Bara konstatera att Hv71 inte är rätt ställe för Strandell just nu.
Det faktum att det varit just Strandell som två gånger nu fått spela center, och i de andra matcherna spelat som 5-6:e back, får ju en onekligen att tro att han ligger pyrt till. Att han sedan inte imponerat överhuvudtaget, varken när han spelat som back eller center, samtidigt som exempelvis Hallquisth och Fransson gjort det väldigt bra gör nog att Olles dagar i HV71 snart kan komma till ett abrubt slut.
Tyvärr för Strandells del så lär det här vara the end of the road.
Nu vettetusan om han tagit en tröja ändå förra året. Var ju inte speciellt bra det tiotal matcher han fick innan skadan.
Men fallet Strandell visar väl på hur otroligt vanskligt det är att som allsvensk spelare få en säsong förstörd av skador.
Du har inte speciellt mycket tid på dig att ta din tröja. Du måste komma in i grejerna fort. Tappar du en halv, hel säsong så hamnar du ännu längre ned i hierarkin.
Det är nog bara de med en exceptionell talang som klarar av att studsa tillbaka.
Exemplet med Strandell finner vi även hos Herman Hansson. WIN och Stakke kan bli två framtida sådana.
Word på det @lejacques. Det är ju givetvis synd med skador, men samtidigt så gäller det att komma tillbaka och då in i det helst utan startsträcka. Ingen lätt uppgift, men vem har som att det ska vara lätt å andra sidan!? Strandell är när ordinarie spelare återfunnit sig långt utanför laget, för inte har försäsongsmatcherna stärkt hans aktier direkt.
Strandell ligger nog inte så bra till utan denna Nubbenvärvning försöker man nog bli av med.
Borde ju finnas något allsvenskt topplag som vill ta in en offensiv spets på allsvensk nivå.
Timrå kan ju ta
Tufft läge för Olle när han kommer tillbaka efter en lång skada. Han behöver ju spela såklart och hitta sitt mojo igen och då funkar det ju inte att va 9de back. Hoppas de hittar en bra lösning.
Jag har varit inne på det tidigare i våras, han behöver nog lånas ut för att få ordentligt med speltid. Har svårt att se att HV kommer ge det nu
Står lite kortfattat om Strandell.
Är en pålitlig blogg och det är väl ingen högoddsare att Olle eventuellt blir utlånad framgent.
Jag tror absolut att Olle kommer lämna HV71, på ett eller annat sätt, inom en snar framtid men det blogginlägget du länkar ger ingen extra vind i det seglet. Skribenten nämner ett meddelande ifrån en HV-följare som börjar med att han inte har hört något konkret. Det vill säga enbart personliga spekulationer utan någon tyngd. Skribenten för blogginlägget nämner även att VIK har siktet inställt på en back ifrån FBK så just det blogginlägget känns inte jätteintresssant.
Sen så finns det absolut en historik mellan Strandell och VIK men just det inlägget gav tyvärr inte något nytt. Dock så kan vi ju, både för HV71 men framförallt Olles skull, att en förändringar av klubbadress kommer ske inom en åskådlig framtid.
För Olles skull så tror jag att ett år i allsvenskan till kommer göra honom gott. Han fick visa upp sig nu under försäsongens inledning men känns som att han hamnat allt längre ner i hierarkin och utanför laget. Hallquisth intåg med bravur gjorde det nog inte lättare heller att knipa en plats.
Södertälje var intresserade av en värvning av Strandell, men ska enligt Aftonbladet nu ha dragit sig ur. AIK ska fortsatt vara intresserade.
Utlånad till SSK.
bara 5 matcher dock. Tills vidare
Rimligt att dom behåller honom men smart av deras SC att bara ta 5 till att börja med så han får visa upp sig efter att knappt spelat alls på hela förra säsongen och inledningen av denna.