Tråden om #66 Olle Strandell

Magkänslan säger han kommer tillbaka efter 5 matcher :melting_face:

1 gillning

Det får man ju räkna med att det är en möjlighet naturligtvis. Nu tänker jag dock välja glädjen och tro på att SSK tar honom då han ju va en BRA back i HA när vi plockade honom.

Förhoppningsvis tar han chansen och visar upp sig från sin bästa sida. Om det inte blir SSK, så kanske nån annan blir sugen.

2 gillningar

Rätt in i 1:a backpar med Norbe.
Lycka till Olle!

3 gillningar

Allt grabben behöver är kanske lite förtroende. Tänk om det mynnar ut i nytt självförtroende, vilket leder till att han höjer sitt spel ett antal nivåer. Kan visa sig vara ett smart drag att bara låna ut honom.

1 gillning

Måste i princip nå landslagsnivå för att spela i hv nu.

Någon som sett någon match Olle lirat i ssk? Hur har han sett ut

Ska tydligen lånas ut till Cluben. Vad är han för typ av back? Och håller han för SHL?

Korta svaret är nej.
Men också oprövad. Duger det inte så kan Nyberg få komma tillbaka också.

Vi har en riktigt vass kille med vit klubba med stor känsla för icingpuckar ni kan få låna också.

3 gillningar

Hmm okej. Anade att det var så. Hoppas han inte skämmer ut sig.

Nyberg tar jag gärna tillbaka. Använder man honom rätt så är han en stabil SHL-back.

Tror faktiskt inte han kommer skämma ut sig, med skador och icke-spel kommer också en ödmjukhet inför uppgifterna ganska ofta. Men svårt att se det hålla i SHL på annat än fåtal minuter per match.

1 gillning

Strandell går till annan klubb i SHL —-> konkurrerar ut Fantenberg. Det är så det brukar funka.

1 gillning

Svårt att svara på, har ju i princip varit skadad hela kontraktstiden.

Svårt säga då vi knappt sätt killen spela. Kan bli fågel kan bli fisk :wink:

Blommar säkert ut fullständigt så fort han lämnat HV:s organisation .

Det enda som saknas är istid och lite självförtroende. Han har dom viktigaste verktygen, spelsinne, passningssäker och bra på skridskorna.
Har gjort det ruggigt bra i SSK som vill ha kvar… men inte så mycket att sätta emot när en SHL klubb hör av sig…

Jag menar, Måns levererade bra i SSK även han nere i Hockeyallsvenskan. Tror tyvärr inte istid är allt. Det som möjligen talar för Olle lär väl vara att han har 3 år mindre på nacken!

Strandell out

1 gillning

Börjar hända mycket nu!

wat. bryts. inte utlåning?