Tråden om #67 Christoffer Törngren

Törngren gör sin poängmässigt starkaste säsong och har just nu 5+12=17 poäng, (säsongen innan hade han 5+6=11). Jag har också noterat att han gjort betydligt fler avgörande förstaassist. Inte dåligt av en spelare som flyttas runt mellan kedjorna och ofta får lite sämre med speltid.

Jag undrar om inte Törngren redan är klar för annat lag? Tycker han har hamnat utanför laget på ett sätt som åtminstone jag har svårt att förklara. Han gör ju som BlackIce skrev i förra inlägget sin starkaste säsong poängmässigt. Detta trots att han kastats omkring i laget samt stått utanför det vid flertalet tillfällen under säsongen.

Visst har HV prekära problem på forwardssidan vilket är en delförklaring, men en så pass ung kille med såna uppsidor i teknik, fart och målsinne så är det onekligen lite konstigt att han hamnat utanför så pass mycket som han gjort. Det enda frågetecknet jag har vad gäller Cristoffer är väl hans oförmåga att lägga på sig i vikt. Nä, jag misstänker att han antingen deklarerat att han vill prova något nytt eller att det redan är klart…

Tråkigt i så fall.

Väldigt tråkigt om han nu lämnar då man hade hoppats på att Sandberg Törngren och Bengtsson mfl skulle vara nya stommen i HV i många år framöver.

Min teori är att eftersom Törngren gör sin poängbästa säsong så gissar jag på att han efterfrågar högre lön/mer speltid som HV inte är beredda att betala.
Så därför tror jag han är klar för en annan klubb.

Och i samma veva så förlängde man med E Andersson som är snarlik spelare. Och nu är han tom bänkad

Tror Törngren är bänkad då han redan är klar för en annan klubb. Varför ska man satsa på en spelare som spelar någon annanstans nästa år?

Måste vara någon form av schism med tränare/ledning. Jag ser inte nyttan av att bänka spelare som fortfarande är under kontrakt bara för att de ryktas vara klara för en annan klubb. Skulle var sjukt många bänkningar i SHL runt denna tid då.

Man spelar och ger allt för laget man för tillfället är kontrakterad av. Allt annat är fruktansvärt oproffsigt.

Varför inte alterna mellan Erik Andersson och Törngren , få upp konkurrensen, Tyckte faktiskt Törngren var riktigt bra i senaste matchen han fick spela i (Mot frölunda).

Så var han bekräftat klar för Färjestad :cry:

[url]https://www.farjestadbk.se/artikel/hrchaj2a6-23h01/farjestad-nasta-for-christoffer-torngren[/url]

Jag kommer att sakna Törngren men önskar honom naturligtvis all lycka (inte mot HV71 dock).

Känns vemodigt. En kille som alltid gav allt när han fick chansen, vilket inte var ofta! Tack för att du bidrog till att HV kunde ta sitt 5e guld och stort lycka till i FBK!

Han får gärna göra en Önerud och komma tillbaka som en komplett spelare efter några år :smiley: Tycker det känns rätt att släppa Törngren som fick spela finalen pga skador i truppen.

Väntat men lite tråkigt att man släpper honom men kul för honom själv att han ändå fick avsluta med att sätta det viktiga 1-1 målet och ta guldet innan han stack.

Jag tror han hölls tillbaka av ledningen pga att ha redan kommit överens med FBK. Han spelade väl inte en enda match där?

Törngren hade fastnat lite i hv och han har en offensiv uppsida som han kan utveckla med miljöombyte. Förhoppningsvis blir det som med Önerud att han får chansen och utvecklas och sen kommer tillbaka som en bättre spelare. Tror inte Önerud skulle vart den spelaren han är idag om han hade stannat istället för sin lilla utflykt.

Lycka till törngren

Tråkigt men samtidigt kan man inte behålla alla!
Tror Han kommer passa bra i FBK tyvärr och kan nog utvecklas rejält.

Bara hoppas att han en dag kommer tillbaka till Hv!
Lycka till och tack för guldet!

Stämmer inte alls och detta VET jag. Klar innan slutspelet. OBS, respekterar din åsikt.

Lycka till Christoffer Törngren, även om du valde min absoluta favoritklubb.

Hoppas verkligen inte att det stämmer att Gulasch är på väg in. Att byta bort en framtidsman mot en trött Gulasch är enligt mig ett nedbyte. Man värvar inte från FBK.

Annars får man önska Törngren lycka till och hoppas att han får det förtroende han förtjänar. Han förtjänar bättre än att spela i en skitklubb som FBK så låt oss hoppas att han inte fastnar uppe i bland skinnvästarna och trätofflorna.

Det har varit underhållande att se Christoffer Törngren. Han har vågat spela hockey. Sedan ska han ha ett stort tack för 1-1 målet i finalen det var ju bara en liten lucka (har även själv tyckt om att göra mål i snäva vinklar även om det så bara finns en liten lucka).

Det är bara att önska Törngren lycka till i Färjestad där han säkert kommer att utvecklas. Måste ha varit svårt att bli bänkad han skulle ju platsa i alla shl-lag enligt mig. Kan säkert komma tillbaka till Håve en vacker dag när han vill vinna guld igen :smiley:

Kanske skulle rycka lite i Törngren och se om han vill komma tillbaka till HV. Verkar få mindre speltid i Färjestad än här märkligt nog.
Lär göra betydligt mer nytta i detta lag med sin speed och skill.

Välkommen hem Christoffer!