Tråden om #67 Oliwer Kaski

:crazy_face: :joy:

Sure, det är förlusten i hela grejen. Tror dock att den är lättare att överkomma jämfört med svagheterna när han är i egen zon, med eller utan puck.

Som sagt. Nya tränare. Nytt system. Tydlighet för spelarna.

Kaski är nog bättre i egen zon nästa säsong.

1 gillning

Varför skulle han plötsligt bli det? Han har ju aldrig varit en back som är bra i egen zon.

1 gillning

Förläng!

1 gillning

Släpp Kaski och försök hitta någon som har mera spetsegenskaper en bara skottet.
Vi behöver desperat få in back med en annan profil för de pengar Kaski kostar.
Kommer dock sakna Smaski från Kaski.

1 gillning

Allt hänger ju på att vi kan få in nåt bättre i så fall. Kan vi verkligen det? Vi har inte råd med en chansning. Tveksam…

Jag tror på en förlängning med kaski till en billigare peng.

Tror inte vi kan hitta nått liknande på marknaden nu.

1 gillning

Har lite svårt för det här resonemanget med ”för en billigare peng”. Hur många går ner i lön? Ytterst få som förlänger skulle jag gissa men finns nog undantag som rotat sig och trivs extremt bra och har stort hjärta för klubben. Tvek på Kaski gällande det…

1 gillning

Precis. Det är bara i absoluta undantag som en förlängning slutar med minskad kostnad. Oftast enbart om spelaren inte är attraktiv eller verkligen vill lira i klubben. Jag tror inte Kaski, med alla de fin-finska “meriterna”, har de ingångsvärdena i en förhandling.

2 gillningar

Hoppas på förlängning var riktigt bra i kvalet offensivt, om han bara får en bra defensiv back jämte sig tror jag han kommer vara betydligt bättre allround.

1 gillning

Helt säker på att Kaski utan problem hittar ett topplag i SHL om HV väljer att inte behålla honom.

Jag tror att det blir en budgivning om honom och handlar det om SHL så lär HV i vanlig ordning vinna en sån.

Givetvis om Stillman vill ha honom.

Jag förutspådde att Kaski och Seppälä skulle bli säsongens bästa backpar :rofl::person_shrugging::see_no_evil:

Är det inte bara bättre att släppa honom och med tid försöka hitta en back som kan göra att man inte måste spela med stödhjul i detta backpar?

4 gillningar

Jag vill ha kvar Smaski-mannen, tycker han fått lite väl mkt kritik. Under Stillmans och Blommans ledning så kommer han bli en klippa nästa säsong.

6 gillningar

Saken är ju den att HV “kommer” börja spela en mkt mer defensiv hockey och undrar om Kaski själv vill det?

1 gillning

Håller med

1 gillning

Jag vill verkligen att HV håller hårt i Kaski. Främst för hans offensiv, dessa backar växer inte på träd.
I dagens hockey handlar det om att hitta rätt backpartner till en utpräglad offensiv back, så om Blomman och Stille lyckas med det så kan jag verkligen se att han får en rejäl skjuts offensivt och poängmässigt nästa säsong. Bra första pass och ett sjuhelvetes skott, hyffsat bra på grillorna. Bara att förlänga!

4 gillningar

Nej, han har inte ett bra förstapass. Var har du sett det?

Samtidigt: en back av Kaskis klass växer visst på träd. Fionns massor av dem. Sen att inga andra låter en så dålig spelare, utan spelförståelse, stå och mata skott i PP i 60 matcher, det är en annan sak. “Bara i HV” :frowning:

3 gillningar

Den dåliga backen du refererar till, är det han som tryckte dit tre stycken i Finska landslagets match i går?

2 gillningar