Värva Rissanen!
Han ska hem till Finland tror jag.
En “storback” utan storbacksaura, som de sa i vita-gula-blå. Helt korrekt. Han skall inte spela i HV nästa säsong. Vi kan inte ha en back som inte vågar tacklas.
En besvikelse denna säsong och troligen inte värd att ha kvar med tanke på sin lön. Men finns inget annat på marknaden så ja då får han nog stanna.
Agree. Det ska göra ont att vinna, inte för att skada men för att äga sin zon.
Å andra sidan är det ju inte nödvändigt. Tror inte Nicklas Lidström, till skillnad mot hans namne Kronwall då, tacklades jättemycket. Han var på rätt plats och använde kroppen för att följsamt vara i vägen. Nu är det ju ingen liknelse dem emellan i övrigt
Sant. Jag förstår din poäng. Har men en hög spelförståelse som exempel så minimerar man risken för att hamna i tacklingsituationer.
Kaski har väl aldrig värvats för sin fysik även om han är stor?
Nog snarare annat som spelat in där. Typ:
Nej så är det, men nog ska man väl kunna tacklas för det
Jag tycker det är viktigare att han visar sina offensiva spetskvaliteter än att han tacklas. Och det är där min tveksamhet ligger. Lära sig träffa även svenska mål… så som han gjorde i kvalet sen.
Absolut men det förutsätter ju återigen att man skapar den möjligheten. Det har HV inte gjort.
Ja så är det ju.
Kaski har skjuter ju trots allt fjärde flest bilar “på” mål, nästan 4 per match. Står inte hur många han missar eller skjuter i täcket, men visst får han igenom en hel del puckar. Största bekymret är väl att medspelarna inte är tillräckligt duktiga på att skymma.
Ligger nog mycket i det… våra spelare är bättre på att skymma egen målvakt än de är att skymma motståndarens.
Han upptar idag toppbacksplats i HV. Länkarna Dekman lade upp står i stark kontrast till hans insats i HV.
Han har troligen en lön som motsvarar detsamma.
Så, släpp han.
Ja, som sagt…där min tveksamhet ligger. Sen med tanke på vår allmänna uselhet så vet man ju inte om det berodde på det eller ej. Men man ska inte chansa eftersom han troligen är rätt dyr tänker jag.
Så bara för det så kommer han väl gå till Växjö eller LHC och göra 47 poäng nästa säsong.
Omöjligt veta hur tankarna går. Nu när vi ska “vila med puck” och ha en spelplan att förhålla oss efter kanske Kaski är extremt jäkla bra. Blomman får avgöra.
Han har ju ett uselt första-pass så jag vet inte om det är så bra? Kass på pass. Kasskipasski
Men alla mål han kommer dunka in i PP då? Kaski Smaski!
Kaski borta skulle skapa en möjlig roll för Forsberg och ge oss pengar att lägga på en mer allround-back.