Tråden om #67 Oliwer Kaski

Grejen är ju att man likt Nardella får söka pass då. Andra lag fattar det där med att blockera skott. Det gör ju inte vi, lex Nättinen.

1 gillning

Fattar det här laget någonting? Inte som lag sett iaf. Som enskilda prestationer, visst. Men inte fan tillsammans.

Imorgon måste även Kaski tacklas. Hans petande i egen zon är horribelt. Stå upp för klubbmärket och visa attityd! Alla måste verkligen bidra med 100%!
Blåstället på!
Är hästskit!
Tugga taggtråd!
Visa finsk sisu!
Skjut pucken i mål!

1 gillning

Kommer inte komma något fysiskt spel från Kaski det kan vi nog ge upp.
Hoppas dock på Smaski från Kaski :crossed_fingers:

1 gillning

Och Smaski fick vi! :heart: Ett pang skott och en som ligger mitt i mål från eget mål.

4 gillningar

Han är inte på något sätt felfri, men Kaski behöver vi nästa år. Hoppas han kan vara skadefri. Den spetskompetensen är inte lätt att hitta för ett bottenlag som HV

11 gillningar

Kaski? Han har ju inget kontrakt eller pågår det förhandlingar?

Vill Kaski vara kvar med AB och vill AB och FS ha honom kvar? Inte jättemånga tacklingar och skottäckningar.

En högerfattad hårdskjutande landslagsback som talar svenska flytande är nog väldigt attraktiv.

2 gillningar

Kopplat till marknaden med så finns det inte hur många backar som helst som är av den kvalisorten som han är. Tyckte även Kaski stärkte sitt marknadsvärde mot Oskarshamn. Han försvann inte under pressen som Shore gjorde utan tycker han höjde sig ett snäpp jämfört serielunken. Ja det var mot det sämsta laget någonsin men spelare som spelar bättre under press är bra att ha.

Det kan inte vara en bedrift att hitta en likvärdig back som Kaski. shls mest nonchalanta spelare med 2 tacklingar och 10 skotttäckningar på 59 matcher.

Jag tror du missförstår Kaskis roll ganska mycket.

En högerskjutande back på landslagsnivå som producerar 0,5 poäng per match 2 säsonger i rad är inte skitdåligt.

Spelare spelar väldigt olika, Sjöholm och Torp exempelvis tacklar allt som rör sig medans spelare som Kaski löser det på andra sätt.

Täckta skott bör du nog ta en funderar hur mycket tid hans spenderar i boxplay innan du säger nått där. Vad jag vet så spelar han inte en sekund där i onödan för det är inte där hans skills finns.

Att döma en back som divig för att individen har få täckta skott när han inte har den rollen och inte spelar i de formerna där sånt radas upp är nog att bygga sin slutsats på relativt dåliga data.

6 gillningar

Det gör jag inte men tur att man får tycka olika.

3 matcher i kalle anka turneringar dem två senaste säsongerna räknar jag inte som landslagsklass.
Tikka har gjort 7 matcher, landslagsklass?

Var skrev jag att han var divig?

1 gillning

Givetvis får man tycka olika, det är bara bra.

Han är enligt dig en av SHLs mest nonchalanta spelare. Nonchalant som är synonymt med respektlös, överlägsen, övermodig. Dvs går det nog att säga divig. Men du får märka ord om du vill, jag har hört att det är så man brukar göra när man har solida argument.

Kaski spelade VM så sent som 2021 och har 2 VM under sitt bälte så visst han spelade inte VM förra året eller året innan men du är ganska selektiv i att välja just den tiden han varit i HV och nämna Kalle anka turneringar när tiden precis innan detta visar på kapacitet.

3 gillningar

Amen :pray:

Vet att Kaski fått en del skit här för sina många och ibland oriktade skott, även om det blev lite bättre med tiden
Vet också att han är otroligt vek i närkamperna.

Men… värvar man muskler och attityd på annat håll behåller jag gärna honom!

1 gillning

Ibland värmar man lite extra för att vissa spelare ska lyckas, man har sina gubbar och Kaski är en sådan för mig. Håller med om att han verkligen har sina brister men sätter vi en stabil backuppsättning runt honom vill jag gärna se honom kvar, sexig spelare!

9 gillningar

Hattrick för Kaski ikväll mot Lettland.

8 gillningar

Lett.

Damn

Förläng

4 gillningar