Får vi inte tag i Lallegia så tycker jag vi ska behålla Kaski.
Vem vill du se istället? Som dessutom är realistiskt.
Jag menar HV71 kom på plats 13 i SHL.
Killen lirar i ett offensivt backpar i det landslag som tillsammans med Kanada varit bäst i världen de senaste åren.
Hmm
Jag tror kaski kommer smaska in mer baljor och göra sin bästa säsong i hv säsongen som kommer
Släpp Kaski och signa istället Alexander Ytterell på 3 år.
Han kan smaska in några puckar från blå, samt han är ju nära med Tedenby, win-win.
Dummaste jag hört
Precis, det är ju där vi kommer landa om vi skall riva kontrakt till höger och vänster om nu inte HV köpt massa trisslotter
Drömmen är ju Pilut. Men nu är detta inte drömtråden.
Jag skulle vilja ha en Kaski som kunde försvara (positionsspel samt kroppsligt) och skapade lite mer för andra i offensiv zon, inte bara skjuta.
Av de vi tittar på nu så har jag ju Nardella ett snäpp högre på önskelistan än Kaski. Bägge har spelat in sig i HV och bägge “kan” SHL nu. Men Nardellas passningsspel, både från egen zon, men även i offensiv zon, gör att jag rankar honom ett snäpp högre.
Så jag har fyra svar på din fråga
enkla svaret: Nardella
mest troliga svaret: Kaski
Möjliga svaret: En spelare likt Samuel Johannesson kanske (skall till NHL nu såg jag)? Men jag har för dålig koll på vem det skulle kunna vara, med avseende på kontrakt etc.
Drömsvaret: Pilutten.
Exakt
Allt är relativt. Att spela meningslösa träningsturneringar är en sak. Att spela VM en annan. Och Kaski har ett VM-silver och ett VM-guld med Finland. Det är faktiskt hyfsat vasst…
Jo, samtidigt har Mattias Tedenby också ett VM-silver på meritlistan. Det gör ju inte honom till en stjärnspelare i SHL, varken då eller nu.
Helt rätt.
Man måste se det från perspektivet av vad som finns tillgängligt just då för ett lag. Är det stor konkurrens från NHL-lirare etc, ja då är det ett kvalitets-tecken. Nu är jag för lat för att se om så är fallet. Men visst, ingen här säger att Kaski är klappkass och bara kom med pga tur.
Det var året Finland hade 18 VM-debutanter och endast 2 NHL-spelare.
Mycket riktigt var han ingen stjärna i SHL då.
För visst var väl Tedenby en NHL spelare det året. Fick ganska många matcher i andra och tredje femman i New Yersey.
Sett till meriter de senaste åren är väl Kaski den spelare som sticker ut mest i HV:s trupp.
Om han nu slår sig in i det finska landslaget och spelar i offensiva skeenden i VM. Så bör vi kunna ha nytta av han i vår etableringsfas.
Yes hörni, vi fortsätter diskutera #67 i denna tråd.
Att Kaski kan spela jäkligt bra hockey och leverera på högsta nivå visar han i eftermiddag.
Riktigt jäkla bra!
Låt honom ta en straff nu!
Fin straff!
Kul, pris som bästa spelare också. Vill gärna se honom kommande säsong i HV
vafan. varför är han inte så bra i HV?
Tvåa i poängligan när vi summerar Czech Hockey Games. En turnering som ändå innehöll en mängd NHL-spelare. Pangade på fint, Kaski smaski.