Tråden om #67 Oliwer Kaski

Får vi inte tag i Lallegia så tycker jag vi ska behålla Kaski.

Vem vill du se istället? Som dessutom är realistiskt.

Jag menar HV71 kom på plats 13 i SHL.
Killen lirar i ett offensivt backpar i det landslag som tillsammans med Kanada varit bäst i världen de senaste åren.

Hmm

6 gillningar

Jag tror kaski kommer smaska in mer baljor och göra sin bästa säsong i hv säsongen som kommer

1 gillning

Släpp Kaski och signa istället Alexander Ytterell på 3 år.
Han kan smaska in några puckar från blå, samt han är ju nära med Tedenby, win-win.

3 gillningar

Dummaste jag hört

3 gillningar

Precis, det är ju där vi kommer landa om vi skall riva kontrakt till höger och vänster om nu inte HV köpt massa trisslotter :grin:

1 gillning

Drömmen är ju Pilut. Men nu är detta inte drömtråden.
Jag skulle vilja ha en Kaski som kunde försvara (positionsspel samt kroppsligt) och skapade lite mer för andra i offensiv zon, inte bara skjuta.
Av de vi tittar på nu så har jag ju Nardella ett snäpp högre på önskelistan än Kaski. Bägge har spelat in sig i HV och bägge “kan” SHL nu. Men Nardellas passningsspel, både från egen zon, men även i offensiv zon, gör att jag rankar honom ett snäpp högre.

Så jag har fyra svar på din fråga :grimacing:

enkla svaret: Nardella
mest troliga svaret: Kaski :wink:
Möjliga svaret: En spelare likt Samuel Johannesson kanske (skall till NHL nu såg jag)? Men jag har för dålig koll på vem det skulle kunna vara, med avseende på kontrakt etc.
Drömsvaret: Pilutten.

5 gillningar

Exakt :smile::wink:

1 gillning

Allt är relativt. Att spela meningslösa träningsturneringar är en sak. Att spela VM en annan. Och Kaski har ett VM-silver och ett VM-guld med Finland. Det är faktiskt hyfsat vasst…

4 gillningar

Jo, samtidigt har Mattias Tedenby också ett VM-silver på meritlistan. Det gör ju inte honom till en stjärnspelare i SHL, varken då eller nu.

3 gillningar

Helt rätt.

Man måste se det från perspektivet av vad som finns tillgängligt just då för ett lag. Är det stor konkurrens från NHL-lirare etc, ja då är det ett kvalitets-tecken. Nu är jag för lat för att se om så är fallet. Men visst, ingen här säger att Kaski är klappkass och bara kom med pga tur.

2 gillningar

Det var året Finland hade 18 VM-debutanter och endast 2 NHL-spelare.

3 gillningar

Mycket riktigt var han ingen stjärna i SHL då.

För visst var väl Tedenby en NHL spelare det året. Fick ganska många matcher i andra och tredje femman i New Yersey.

Sett till meriter de senaste åren är väl Kaski den spelare som sticker ut mest i HV:s trupp.

Om han nu slår sig in i det finska landslaget och spelar i offensiva skeenden i VM. Så bör vi kunna ha nytta av han i vår etableringsfas.

5 gillningar

Yes hörni, vi fortsätter diskutera #67 i denna tråd.

3 gillningar

Att Kaski kan spela jäkligt bra hockey och leverera på högsta nivå visar han i eftermiddag.
Riktigt jäkla bra!

5 gillningar

Låt honom ta en straff nu! :smile:

1 gillning

Fin straff!

Kul, pris som bästa spelare också. Vill gärna se honom kommande säsong i HV

2 gillningar

vafan. varför är han inte så bra i HV?

Tvåa i poängligan när vi summerar Czech Hockey Games. En turnering som ändå innehöll en mängd NHL-spelare. Pangade på fint, Kaski smaski.

1 gillning