Delvis sämre medspelare, men framförallt en “spelidé” som inte direkt gynnar en skicklig back.
Framförallt ska Kaski inte vara en back som startar uppspel från egen zon, där är han inte bra.
Hoppas hans signatur finns på papper. Att Nubben gjorde ett sista kontrakt. Om inte så är det nog kört nu - vilken jävla stjärna…
Gillar finsk hockey - rakare och rappare. Sam H Sverige måste få upp farten. Känns som om han måste få laget att prestera i detta VM. Spelciellt med detta lag…
Visst rackarn borde Kaski ta en tröja i ett lag som vi (dom flesta på forumet) är nöjd med en topp 10 placering i SHL kommande säsong…
Kommer kaski stanna eller vad tror ni några rykten än så länge eller vad händer?
Inget rykte som cirkulerar om honom så verkar lite dött. Men som sagt han har köpt hus och grejer här och en bekant till mig som träffat honom på Ikea säger att han verkligen ville vara kvar om han får.
Nya klubbor på Intersport?
Lite vanskligt att köpa hus om han bara hoppas på att vara kvar. Men å andra sidan så har han väl troligen fått indikationer på en fortsättning.
De är ju inga dålig mål han gör.
Jag tror de finns mer att hämta i oliwer och att han måste få gå lös lite.
shit. Alla tre målen?
Backen gick bort sig hårt vid andra
Han släpper vi säkert och så vinner han backarnas poängliga i nästa SHL-lag.
Kanske även tacklingsligan?
Blir dyrt o förlänga med Kaski nu. Smart förhandlingsdrag o vänta. Tror inte vi får tillbaka honom. Tyvärr.
Kaksi kommer spela VM för Finland. Stort.
Vilka klassmål. Fortsätter han så här så är han nog förlorad för oss.
Satte ett hjärta men ångrade mig
Källa till det?
Jag kan också bekräfta att han har hus här, på Norrängen.
Ok! Men hur vet ni att han köpt och inte bara hyr?
Norrängen verkar vara ett populärt område för HV-spelare, vet att både AP20 och Almqvist (HV-spelare, nåja…) har köpt hus där samt att Maalahti och Nättinen bodde där förra säsongen. Nu då också Kaski och säkert någon mer.
Bor för övrigt själv på Norrängen och jag trivs superbra, så jag förstår om de flyttar hit
Fast AP bor väl inte på norrängen , bor väl ovanför ådalsbacken
Mycket möjligt. Inte kollat upp exakt var han bor, men vet han har barn på Norrängsskolan och på samma förskola som mina knattar. Därav min slutsats att jag tänkte att det var på Norrängen han bodde.
Sorry för OT. Hoppas f.ö. Kaski verkligen köpt hus, det betyder väl att han ämnar att stanna, vilket jag hoppas på
Kaski har två assist mot Storbritannien. Bra skott och bra styrningar från forwards. Visst att det inte är svårt att vara bra mot Storbritannien, men åtminstone Liam Kirk hade platsat i Oskarshamn iår .