Tråden om #67 Oliwer Kaski

Tur att det inte är värre. Han har väll viss hjärnskakningshistorik.

huvudet sitter på överkroppen

Du har en klar poäng där :). Men brukar man inte gå ut med hjärnskakning om det är så? Har för mig att man är ganska öppen med sådant.

oftast är man ju det, pratar trappa etc, men man kanske inte vet ännu.

Borta ytterligare 10 dagar….

Vilken mardröm. Herregud…

Inte bra, men det är ju bara att acceptera läget. Tur att det inte var värre ändå

Jävla skit

Oj vad han kan sjuta! Pang bom svisch

2 gillningar

Har någon sett uppdatering om status?

Nej, är han med på träningarna?

Bild tagen från Patrik Norgren på twitter. Men Kaski är med och tränar med Maalahti.

4 gillningar

Pelle enda som kör utan hjälm. :joy:
Kommer aldrig fatta varför utespelare väljer att inte använda galler/visir. Macho spela utan?

1 gillning

Underbart att kaski är med igen. Innebär detta att Martinsson skickas ner som sjunde back???

Varför undrar man. Är det så viktigt? De är ju inte så att Pelle kommer skada skallen, men signalvärdet till kidsen är: det är inte coolt med hjälm. Gör som pelle, dumpa hjälmen.

Jag har själv lyft en arg, riiiiiiktigt arg gubbe, av isen som vägrade ha hjälm under ett av mina pass med småkillar. Vi tillät alltid föräldrar etc att medverka på isen i de unga åren, det tycker folk är roligare än att stå bredvid. Dock krävde vi hjälm. Men denna ultra-libertarian anklagade mig för att begränsa hans fri och mänskliga rättigheter. Så jag lyfte av han. Mycket kul. Gubben skrek och fräste. Men han kom inte tillbaka. (för er som inte minns/sett det, bandy är min sport, med en mycket lägre sarg så det är lättare att lyfta av folk)

3 gillningar

Satt i styrelsen i lokala hockey-klubben. Försökte få till hjälmtvång på isen men resten av styrelsen vågade inte stöta sig med tränarna. Dom var rädda att vi skulle tappa tränarna då (skiter du hellre i att träna än att köra med hjälm??) så jag fick ge mig.

Det är en kultur, machokultur och nån slags tradition. Är nog svårt att stå emot attityder där i nittonårsåldern och man tar av… men att inte fler väljer att dra på när man mognar. Då är man så van vid det gissningsvis och tänker ”det händer inte mig”. Men tycker arbetsgivare skulle kunna ställa krav då man ju vill ta sina spelare på isen. Tänk om HV skulle göra det nu inför upploppet får att minska skaderisken. Hade varit intressant att se hur det bemötts…

Skrev till Wilander om detta med krav på heltäckande efter skadan på Kaski.
“Hej

Håller med

Tror inte det kommer att hända om det inte blir en regel och krav på heltäckande ansiktsskydd

Vi får hoppas Kaski återkommer snarast

Med vänlig hälsning,

Anders Wilander”

Fin interjuv med Kaski. Han säger han fick sitt revben brutet första matchen med HV och som sagt han drogs med mkt skador för första gången. Tror han kommer vara ruskigt bra nästa säsong nu när han får en bra lång försäsong mm. Han har så mkt skill att det vore konstigt om han inte gör runt 30p.

11 gillningar

Håller med ! En riktig klassback !!!

3 gillningar

Svårt att inte gilla Oliwer! :heart: Må du dundra in 55 pinnar från blå kommande säsong!

2 gillningar