Tråden om #67 Oliwer Kaski

Någon som vet vilken skada han nyligen haft som han rehabat för?

Något med foten.

Hälsena eller någonting var det.

Var väl något liknande den skada AP åkte på under VM, har jag för mig.

Uttänjda ledband i foten.

Lyssnar nu… Han ger ett riktigt bra intryck tycker jag, och verkar trivas bra i HV och Jkpg. Kul han gärna fortsätter nästa år.

Kaski skjuter och skjuter. Men några mål och poäng blir det inte.

Kaski får gärna fortsätta skjuta, men börjar bli rätt tydligt att han inte kan eller ska leda vår offensiv.

Steg 1: testa Nardella i första PP istället för Kaski.
Steg 2: värva ny offensiv back.

3 gillningar

Jag gillart. Samtidigt tycker jag Kaski skall fortsätta skjuta. :sweat_smile:

Så länge de inte fastnar på vägen så är det lugnt :slightly_smiling_face:
Är ju också upp till övriga spelare att nypa eventuella returer eller sargstudsar.

Jag ser inte storheten i Kaski. Helt ok offensiv back, men inte mycket mer. Gör varken mål eller poäng och kan vara riktigt svag i egen zon. Så jag är då rakt inte såld.

Tycker att hans ikonstatus inom vissa kretsar påminner om den ikonstatus han från TIK fick, Strömberg eller Strömvall, eller vad hette han? Endimensionella spelare som hyllas i brist på alternativ

Men som sagt. En helt ok back.

1 gillning

Tycker ni är lite väl hård. Han är en av få i HV som faktiskt skjuter. En spelande, stor och puckskicklig back som sätter varenda första pass. Nyttig redan från eget mål. Tycker han är oerhört bra och fortsätter han skjuta så trillar snusdosorna in.

3 gillningar

Han är ju också den enda backen med ett slagskott vi har nu. Ge han förtroende och tid, samt fortsatt bombardemang så kommer pisspucken gå in till slut!

1 gillning

Som jag sa. Helt ok. Men jag ser inte stjärnan.

1 gillning

Kolla hur bra han går upp och stöter när motståndarnas forwards kommer ner i fickan och ska hämta puck av back. Då kommer kaski med sin långa klubba och petar . Sätter ofta stopp på vändningar.

1 gillning

Som sagt. Bedrövlig. Ser noll matchvinnare i kaski. Kostar oerhört mycket mer än han smakar.

Att vi har en så dålig back som ”stjärna” säger ju allt.

Tyvärr så tycker jag ni har fel. Visst KAski går bort sig ibland men det är för att han är en OFFENSIV BACK. Finns ju en anledning att han spelar med Kaski (DEFENSIV BACK). I offensiv zon så är han där för att dansa på blålinjen och skicka in puckar på mål. KAski skjuter mest/match i hela Shl.

1 gillning

En offensiv back gör väl ändå offensiven bättre? Händer alldeles för lite när Kaski är på isen förutom att han tar en jäkla massa skott. Visst, det kanske är medspelarnas oförmåga att ta till vara på Kaskis skott. Eller så tar han helt enkelt inte avslut i rätt lägen?

Oavsett vad. Förväntar mig så mycket mer av Kaski sett till den roll han har.

I ett best case scenario. In med två toppbackar och ner med Kaski i tredje backpar. Sen kan han få chansen i andra PP vid behov.

Kaski gör det bra i offensiv zon men skulle behöva skapa tio chanser framåt per match om han spelar såhär.

Problemet är att han sticker upp när forwards inte hinner droppa ned, att han försöker forechecka som fjärde (!) spelare och att han slår bort passningar gång på gång.
Han kostade 2-3 mål bakåt idag. Det kunde ha varit fler. Han skiter dessutom i att backchecka när spelet vänder, han går bort sig och ger sedan upp. Helt sjukt.

En offensiv back på 3 poäng som gör idiotiska ingripanden i defensiven i viktiga lägen. Vad FAN ska vi med en sån ”offensiv” back till?

Att vi tycker såna här backar är ”bra” säger så otroligt mycket om hur långt ner på botten vi är.

2 gillningar

Hear hear.

Återigen. Det finns liknelser med Martinsson. Våra sportchefer tyckte det var ett bra alternativ, vi “accepterade” att ha en sån back.

Trodde vi lärde oss något av förra säsongen när vi tog in LaLeggia. I det här fallet hur viktigt det är med en offensiv back som faktiskt kan leverera. PP lossnade helt galet när han kom in.

Vi har ersatt LaLeggia med Nardella, som tränarna uppenbarligen inte tycker är tillräckligt bra så de hellre låter Kaski styra och ställa i PP. Snacka om nedköp.

En Martinsson-situation all over again.

Och ja, så kass är inte Kaski. Men likheterna finns sett till vad Kaski får för roll och hur han tar till vara på den.

4 gillningar