Tråden om #71 William Ignberg Nilsson

Lät väl ganska likartat när man värvade både Stakke och Tikka. Jag har dock en känsla av att WIN är lite mer anpassad och redo än vad de andra två herrarna har varit/är. Möjligt att det faktum att Blomman har coachat WIN, och därav har bättre koll på vad han går för, vaggar in en i en falsk trygghet/förhoppning men det känns ändå okej. Hade vi inte haft Tikka, Stakke eller Herman hade det känts ännu bättre men det kan ju inte WIN rå för/styra.

1 gillning

Absolut, tror den stora skillnaden ligget i coachningen.

jag tror att WIN kommer blomma ut i HV. Kvaliteterna har han och kan han bara inte spela FÖR hårt och slippa utvisningar så tror jag han kommer tillföra en hel del.

1 gillning

Jag säger inte emot dig, men jag fruktar att det bara är ytterligare en breddspelare alá Hansson.
Hoppas verkligen att WIN är redo för SHL och vill ta plats.

Lindbom hade koll på Hansson. Fick inte ut något för det.

Jag sätter frågetecken kring WIN. Vi kommer nog märka redan på försäsongen vad han går för, om det är en ny Hansson/Stakke eller något annat.

1 gillning

Tror inte heller 100% på att WIN kommer blomma ut. Klart man hoppas men ser inget märkvärdigt i hans spel eller stats av det jag har kollat. Publikfavorit och retsticka sa man om Stakke/Hansson/Måns också…

1 gillning

De jag sett av honom så har han lite mer ”känsla” och blick för spelet. Sen om man jämför han och Hansson med de fysiska så tex tacklar WIN på ett smart sett istället för att göra som Hansson att bara köra full fart men ändå inte vinna pucken.

3 gillningar

Jag för min del tror att WIN kommer att överraska många.

Jag har “scoutat” honom under två säsonger i AIK.

En Oscar Sundh i ny tappning. Ingen poängspruta, men kommer nog att göra fler poäng än Stakke, Hansson och Måns gjorde tillsammans förra säsongen. Dessutom en lagom jobbig jävel att möta. Nyttig.

10 gillningar

Ny Sundh låter onekligen väldigt spännande! :heart_eyes:

4 gillningar

Pratade med en vän som har en son som spelar i Södertälje. Han sa till sin far att möta WIN är skit och man är rädd för honom! Han var nog inte den enda så hoppas han kan ta sig in i SHL.
Vill tillägga att det är många som är glada att han inte spelar för AIK mer.

1 gillning

Hört samma. Min kusin har spelat emot honom och säger att när man minst anar de så kommer han som en arg hund.

3 gillningar

Han verkar dessutom kunna spela på rätt nivå också, för att inte åka på så mycket utvisningar. Snittat drygt en tvåminutare varannan match de senaste säsongerna i div 1/HA.
Jag har egentligen ingen uppfattning om hur domarnivån skiljer sig mellan SHL/HA, men så länge han är en “arg hund” som får motståndarbackarna att tveka en tiondel extra och skapa HV fördel i offensiv zon, utan att ta onödiga utvisningar, tror jag att han kan vara nyttig för oss.

1 gillning

Fast de är väl ett jävligt högt snitt?
Mer än 2 varannan match är mängder i min bok.

1 gillning

Ja 50 minuter i utvisningsbåset per säsong i form av 2 minutare är knappast hållbart.

1 gillning

Lär rimligtvis var ett och annat matchstraff. Blev väll avstängd under slutspelet?

Får hoppas de är minst 2 matchstraff. Vi har inte råd att plocka in ovårdade spelare.

Två matchstraff är 50 utvisningsminuter så det lär det inte vara.

7 st tvåminutare i år, 18 förra året. (grundserie)

Ska bli intressant med Ignberg. Men ja, det är lite udda att ha så många renodlade spelare för fjärde.

1 gillning

Det lät ju ändå som ett ok utfall för en sån spelartyp.

Alldeles oavsett står jag kvar som fullständigt oförstående till denna värvningen när vi redan har 740 likadana spelare i truppen men de är en annan diskussion.

De tre senaste åren är WIN noterad för 39 min, 61 min och 39 min. Ett matchstraff är ju på minst 25 min. Utöver matchstraffen år 1 och förra året, har han alltså haft 7 st 2-minutare per säsong. Förmodligen 18 st då, första året i AIK.

Ah…tvåa på pucken! Bra Weirdo!

2 gillningar

Live rapportering från Gotland

10 gillningar