Tråden om #73 Sebastian Wännström

Ny spelare i HV71: Sebastian Wännström.
Kommer från Rögle BK.

Välkommen till HV71!

Välkommen
Gillar denna värvningen skarpt, bra skott och högerfattad. Given i en PP kedja.

Varmt välkommen Sebastian! Även om tråden väl stavat ditt efternamn fel, för visst är det väl Wännström och inte Wennström :slight_smile:

Ser detta som en urstark värvning, som kommer producera mycket och skapa massor. Klockren värvning till oss - MÄSTARNA!

Jag har pratat lite med Rögle-folk och de säger att vi gjort en kanon värvning och är sjukt besvikna på att han inte ville stanna i Rögle.

Så nu ser vi fram emot att få se Wännström göra en kavalkad av snygga mål i HV.

Intressant intervju

jnytt.se/article/hv-stjarna … ardrommen/

Tack sussan. Uppskattas.

Varmt välkommen till Hv71 - Regerande mästarna som nu bestämmer. Som det ska vara.

Nån som vet status? Kommer han tillbaka? När? Va har han för skada? Hjärnskakning?
Kan vi få tebax Wännström och Ulla så kommer vi kunna mönstra 4 riktigt starka femmor.

de har inte sagt vad för skada, bara den är oklar och man inte riktigt vet hur länge han blir borta

Stackars stackars Wännström tycker på riktigt synd om honom. undrar vad han har gjort? Han har nog inte rätt karaktär. Därför han får stå åt sodan till förmån för karaktärsspelaren Robin Figren…

Fy faan!!

Är väl förnuftigt att ta de försiktigt fram med Wännström så de blir bakslag med all hans historik kring huvudskador och då missa hela slutspelet!?

jo fast jag köper inte det resonemanget längre. Jag menar när ska han börja spela? Om han får en smäll slutspelet då? Va händer då?
Är han frisk ska han spela är han de inte sånär han inte med punkt slut.

Hur länge ska man ta de försiktigt.?

Jag tror inte Sebastian var riktigt hundra när Lindbom och co valde att matcha in han på slutet av säsongen. Det kändes mer som att han tvingades till spel då det hade blivit rejält med grus i maskineriet offensivt, framförallt i PP. Jag har nämligen aldrig tidigare sett någon, av Sebastians kaliber, matchas in så absurt som han ändå gjordes. Jag menar Sebastian var extra spelare i säkerligen 7-10 matcher i slutet av säsongen. Han gjorde ett fåtal byten varje match i 5v5 och fick sedan hoppa in iskall ifrån bänken och lira PP. Att han sedan fick mindre och mindre speltid för varje match är ju även det lite konstigt. Det brukar ju ofta vara tvärtom när man ska “matcha in” en spelare efter skada/uppehåll. Det känns jävligt lustigt om jag ska vara ärlig. Visst är Sebastian otroligt nyttig i PP men då ska man väl matcha in han lite hårdare i 5v5 så att han inte kommer in helt iskall/utan matchtempo och tajming. Nej med facit i hand så tror jag det hade varit bättre att låta Sebastian ta en tidig sommar och börja bygga upp sig inför kommande säsong istället för att fasas runt som en jojo.

Wännström verkar ha svåra problem att hålla ihop och är borta från var och varannan match. Jag hoppades ett en lång försäsong skulle göra honom lite gott, men redan nu i träningsmatch nr 3 var han borta.

Någon som vet vad det är för något som krånglar?

@BlackIce
Har bara hört att han missade Rögle-matchen pga sjukdom och inget skaderelaterat.

Toppen! Jag håller tummarna.

Dags att börja spela in denna kille i en av toppformationerna.
För mig en gåta hur man matchar honom.
Håller inte längre med argumentet. ”Kanske dom spelar han där för att komma in i de efter sin skada”.
Han är en av våra bästa offensiva spelare. Han SKA spela i topp två kedjorna…

twitter.com/numerartovertag/sta … 06784?s=19

Det är ett skämt. Hur kan han inte få mer istid. Det finns spelare i den listan som tuggar otroligt mycket mer istid med ynka poäng som utdelning.

Helt oförståeligt. Lindbom kommer alltid vara en hjälte för guldet 95 och guldet 2017 men nu är han tyvärr körd i dagens HV och att han inte har fått sparken än är ett hån mot klubben.

Liten intervju med Wännström
hockeysverige.se/2018/12/20/ … stakedjan/