Detta tror jag med på.
Tänker att det inte skadar med ännu en nordamerikan för att Day ska känna sig mer hemma här. Förhoppningsvis kan han och Ang bli bra polare.
Det är ju uppenbart att det finns uppsida i Day men stundtals ser det så fruktansvärt nonchalant ut.
Bara att titta när Trivigno avgör i 3v3 hur lätt han åker runt Day.
Jag älskar hur Day rinner fram som vatten på isen. Han är en mönsterbrytare av rang och hittar oväntade passningar som få. Kruxet är att han än så länge ibland bryter mönster i negativ bemärkelse och att även hans medspelare finner passningarna oväntade. Men att bevittna skridskoåkningen är närmast en erotisk upplevelse.
Fick en snilleblixt! Day som forward! Peta bort ytterligare en av Stakke/Tikka. Vad tror ni andra om det?
En väldigt bra snilleblixt, jag skrev detta i forumet för ett par veckor sedan. Day med sin skridskoåkning och storlek borde kunna bli ett vapen på en kant.
Men kan man skaka fram “gritet” som behövs som forward kan vi ju lika gärna behålla honom som back. Känns som det är den fysiska delen av backspelet som saknas hos Day, förutom att han slänger iväg puckar till fel gubbar ibland.
Roughbert läs fyra inlägg upp! Från ditt.
Day vill tillbaka till NHL, tror inte han vill spela forward med tanke på det.
En av hans styrkor i ahl var positionsspelet, tror vi får ge honom några månader. Fysiskt kommer han nog aldrig spela med klubban borde kunna bli mer aktiv och ligga blad mot blad.
Med vassare forwards som konverterar hans passningar blir misstagen mindre dyrbara. Att frispela Lindbäck ger ju inte samma effekt som att slå en indianare i egen zon…
Det är också en spelare som haft det lite tufft utanför hockeyn, att byta land är ingen liten grej för vissa, även om nästan alla vi svenskar verkar tycka att det bara är en rolig grej.![]()
Ta in Hjalmarsson och ge honom en dag med Day, så han lär sig ![]()
Haha, jag tyckte att jag skannade tråden tillräckligt noggrant. Då var du först på bollen helt enkelt ![]()
Det är nog en och annan som tänkt i samma banor. Får han inte rätsida på sina defensiva insatser så går andra före honom.
Jag antar att det är hans svagheter som gjort att han inte lyckats i nhl.
Defensiven är inget att tumma på för någon egentligen.
Bryt kontraktet NU, han är fan aldrig rätt placerad. Sämre än McCabe…
Sean Day tar det ena felbeslutet efter det andra. På väg mot att bli årets flopp.
Den nya backen vi får in måste ersätta day. Vi har inte råd att vänta på att Day ska försöka “komma in i det”.
Sean day har varit inne på 19!!! Mål bakåt, då har han inte ens varit med från start. Bänka, bänka, bänka honom… Nyberg gör det oerhört mycket bättre, vilken säger en del
Riktig dålig värvning av Abbot.
Funkar ju inte alls.
Det går faktiskt inte att motivera att spela Day mer nu. Om Blomman ska va konsekvent kan han inte peta AP pga några svaga byten men låta Day orsaka två baklängesmål per match under två månader och ändå fortsätta spela honom
Håller med. Trenden är dessutom inte uppåt utan helt rak, nånstans kring botten.
Trodde verkligen att denna herre skulle bli en riktig monster back hos oss men…aa fyfan.
Vila honom en vecka. Vi har massor av backar. Låt honom få ett avbrott och ladda om, uppenbart att han fastnat i Martinsson-mode.