Tråden om #74 Sean Day

Tror inte han passar Antons profil som spelare. Släggan är rätt lat och inte den som jobbar hårdast direkt. Hv har varit tydliga med att det är hårt jobb som gäller och kan även vara så Släggan tänker att det ej passar honom? Sen är han nog svindyr!

1 gillning

Tyckte släggan var bra i båda ändar. Uppfattade aldrig honom som lat.

Ha ha okej! Jo jag blev lite förvånad att ett välkänt nick här på forumet inte kände till Släggan, trodde det var forbollssäsongen som dröjde sig kvar i ditt cacheminne! :sweat_smile:

Är nog så enkelt att HV inte överbetalar längre. Sen så lämna han oss i sticket för pengar så vet inte om sånt gillas av Abbott.

1 gillning

Denna refrängen är den mest givna mållåten när han nätar i Garden?!

4 gillningar

Bidrar säkert inte med det som HV vill ha i gruppen, för gammal och inte den typen av spelare HV säker. Ganska dyr ocksp kan jag tänka mig. Om HV måste få fart på defensiven så ser jag Day som ett bättre alternativ med den attityd som söks, defensiv profil och en 26 årig bjässe. Kan hjälpa mot LHC borta om ni förstår

2 gillningar

Otroligt spännande. Som alla vet bygger man ett lag med bra målvakt och en sheriff där bak, typ Kenny Jönsson, Ronnie Sundin eller Jonas Frögren. Jag är otroligt spänd på vad Day kan tillföra det här HV-laget. Om han är så bra på rören som det beskrivs kommer han klara omställning till större rink på ett bra sätt.

Eftersom Sean enligt Expressen har ett belgiskt pass är han ju EU-medborgare. Det stod ju i artikeln(premium) att han skulle komma till Jönköping till helgen så måste han väl vara spelklar fort?

Japp, lär ju definitivt vara redo till premiären iaf. Får en vecka att träna med laget. Lär nog ta några matcher där innan vi ser vad han går för

1 gillning

Kaxigt nummer. Skönt namn. Jag vill så gärna tro att nummer 74 Sean Day kommer imponera på oss.

9 gillningar

Dessutom först i föreningen att ha nummer 74. Det här blir BRA!

4 gillningar

Hoppas detta är en riktigt bra lirare vi kan bygga över tid med.

Pilut - Engsund

Alsing - Day

Våran top 4 nästa säsong .

1 gillning

Jänkarna är bra på att sätta allt för mycket press och hype på tonåriga talanger, det är vad jag tar med mig från den videon. Speciellt nån som råkar vara storväxt tidigt.

Han verkar ha kört på ändå och fortsatt framåt, inte gett upp och blivit en stabil AHL spelare. Tyder på mental styrka.

Man fick lite Nick Ebert-känsla över honom vid första blick, lite lustigt att de spelar med samma nummer

2 gillningar

Jag antar att Sean inte har spelat någon träningsmatch eller liknande i år. Det kombinerat med det faktum att han inte har spelat på stor is tidigare gör nog att vi, likt med Kero, får ge han lite tid att komma in i allt. Skönt att vi har backar som Alsing, Engsund och Kaski som kan logga lite istid och ta lite extra ansvar medans Sean får jobba sig in i system, ligan etc. Det har vi saknat de senaste säsongerna.

6 gillningar
1 gillning

Låter som att vi inte borde vara oroliga över hans skridskoåkning!

Kolar man lite filmer på tuben så ser man han åker riktigt bra. Nästan så man tänker på det lite extra utan ha större koll.

1 gillning

Jag är 100% nöjd så länge Day kommer med sina 100kg och fina skridskoåkning framåt i banan , dumpar pucken och åker efter för att sedan se nr64 framför sig i Växjö tröja och sedan sätta in en gudomlig propp.

2 gillningar

En potentiellt ny Lehtonen ?

1 gillning