Tråden om #74 Sean Day

Av det jag ser så absolut när de kommer till skridskoåkning. Detta är bara ngt jag känner men får lite Salmela känsla över honom.

Vågar inte hoppas på en ny Lehtonen och tycker inte vi ska ha för stora förväntningar men visst känns det lovande. Kommer han ens i närheten är jag mer än nöjd.

Han är ingen ny Lehtonen säger bara han är riktigt bra på rören av det man ser och även hör från många.

1 gillning

En ny Lance Ward?
Han kunde verkligen åka skridskor. Spelade ju forward flera gånger. Tyvärr var ju hans skott inte så bra.

När väntas han ansluta till laget ?

Förhoppningen var, om jag inte missminner mig, att han ska anlända i Jönköping nu i helgen. Förhoppningsvis ska han också spela i premiären men inget är 100.

Emil Andre gjorde 32 pinnar ifjol i Ahl .

Att som Sean Day för 2 år sen göra 40 visar ju på grym potential .

Han och Kaski lär ligga i topp bland våra backar tror jag . Och Day ska ju enligt uppgifter vara en ansvarstagande spelare över hela banan .

Ska bli ruggigt spännande !

1 gillning

Någon som vet om han är tänkt till och spela powerplay nånting?

Det är det nog ingen mer än sportsligt ansvariga som vet.

1 gillning

Ska bli väldigt kul att se Day spela och särkilt hans skridskoåkning.

Hoppas verkligen att detta blir ett lyckat nyförvärv nu

3 gillningar

Vore kul om HV prickade en super värvning nån gång. Hoppas Day är den spelaren.

3 gillningar

Pratat med en amerikansk vän som sett mycket av Sean Day då det är lite av hans personliga favorit.

Han säger att Sean inte själv verkar fatta vilken enorm potential han har, trots hans enorma stjärnstatus och alla spådomar i alldeles för tidig ålder. Sean är väldigt proffsig och har alltid en drivande inställning till träning och att ge allt. Anledningen till att han inte blomstrat är enligt mig polare att han kan ”trampa vatten” och komma ur matcher i perioder samtidigt som han ofta tar ett väldigt stort ansvar med sin skridskoåkning så att sista pushen ibland inte finns för att göra en massa poäng och den biten plus att han skjuter väldigt lite. Samtidigt har han blivit placerad i ett fack i AHL där han inte alltid får utrymme att glänsa med sin skridskoåkning och klubbteknik så som man kan önska. Det finns enormt mycket i honom och han tror den stora rinken kommer passa Day perfekt, men att han behöver ha någon månad på sig att komma in i allt och att träna ikapp det han nu missat.

Låter intressant onekligen!

27 gillningar

Drömmer om en Mikko Lehtonen-individ på rören och med klubbreknik som närmar sig.

2 gillningar

Låter som en Brent Burns light. Ska bli kul att se

1 gillning

Vet vi när han är spelklar?

AB sa igår i Hockeymorgon att han är på plats, och att han hoppas på, utan att veta eller lova något, att han är spelklar till helgen.

1 gillning

Även om han är spelklar hoppas jag man inte slänger in nån som inte är redo för stor is och helt ny i spelsystemet. Vore ju katastrof om vi förlorar på att Day går bort sig direkt. Samtidigt är det en match vi troligen kommer förlora så kanske lika bra prova han då.

Rimligt att han startar som sjunde, och får testa lite byten

1 gillning

Jag gillar hur du i ett och samma inlägg går från att det kan bli katastrof till att ändå vilja prova. :sweat_smile:

2 gillningar

Jag har aldrig riktigt förstått tanken med att spela in nya spelare långsamt. Tanken Är väl att de ska vara så pass bra att de gör skillnad direkt? Om vi tittar på tex Elliott, Donovan, Lehtonen, Kaski mfl så gick de in och spelade direkt med gott resultat. Dessutom får ju Day, fyra-fem träningar med laget inför matchen på lördag. Om tanken är att han ska ha en viktig roll i laget så spela honom direkt!

5 gillningar