Tråden om #74 Sean Day

In med honom i topp 4 direkt säger jag. Finns inget att förlora på borta mot Växjö.

3 gillningar

Han körde ju med Kaski på dagens träning och det är väl där man vill ha en skridskoskicklig tvåvägsback som kan täcka upp när Kaski chansar.

Sen verkar han ju vara bra med puck också, vilket bäddar för en placering högt upp bland backarna.

Det här blir, BRA!

6 gillningar

Håller med bara kör så länge han är i fysisk god form och orkar.

De indikationer som ges är att han ska in i hetluften direkt. Hoppas på det!

10 gillningar

Ut med en intervju nu!

“Uuhm, obviously a great group of guys”

16 gillningar

Hahaha! Låga odds på den, ja.

De var ju de första Jordan Shrober i Brynäs sa i intervju med :joy:

Och är man en svensk spelare så säger man i intervjun efter att värvningen offentliggjorts:

”Lag X har något spännande på gång och jag vill vara med på den resan. Jag har fått en positiv bild av föreningen, fansen och allt runt omkring.”.

2 gillningar

Tror du att du kommer att vara redo för spel i SHL-premiären på lördag?

– Jag tror det. Jag har åkt mycket skridskor hemma i Michigan och i morse, innan träningen, genomförde jag ett skridskotest och det gick bra, säger Sean Day.

JP idag

6 gillningar

Inte sällan i kombination med “när X hörde av sig kändes det helt rätt” osv.

1 gillning

Lugn, trygg och skön kille. Blir nog riktigt bra!

Härlig intervju på HVTV. Gillar killen. Genuin och inte riktigt som man förväntar sig att en transatlant skall vara

1 gillning
11 gillningar

Älskar Youtubes egna översättning!

Sista meningen i klippet så säger Freij " Welcome to Hv71 "
Youtube: Välkommen till Overcut Järnström

13 gillningar

Verkar va en lätt intervjuad kille, väldigt avslappnad. Inga stela standard svar.
Spännande och se hur han för sig på isen

2 gillningar

Min sa bara ”Welcome to Over”
Lol

1 gillning

Fick några videor av en bekant som var på träningen. Skridskoåkningen sticker verkligen ut i ögonen. Lite skön hoppig överstegsåkning.

1 gillning

”Om domaren är mutad och tutar och går på, Overcut Järnström spelar bäst ändå!”

Älskart!

11 gillningar

Om det är någonting jag önskar i år är det att HV-klacken börjar skandera OVERCUT JÄRNSTRÖM! Snälla, make it so.

4 gillningar