Tråden om #74 Sean Day

Typiskt…

1 gillning

I Expressens extrapodd spekulerade Adam Johansson och MrMadhawk om Sean EVENTUELLT kan få lämna. Hoppas verkligen inte det!

Jag tycker det kändes mer som ett uttalande som inte riktigt hade ngt fäste. Blev väl uppradad bland massa andra spelare i podden. Day har kontrakt nästa år också och är skridskostark och bra med pucken. Känns som någon BL hade prioriterat över andra pucksvaga backar vi har. Ser ingen anledning till att han skulle lämna.

Edit:
Såg att du skrev expressens pod, jag lyssnade nog på tv4 hockeypodden så är nog olika uttalanden…

2 gillningar

Känns som rena dumheter. Day kan bli en av seriens bästa backar nästa år.

8 gillningar

Day kommer att bli nyttig för HV nästa säsong. Han har visat vad han går för och med en bättre omgivning tror jag att han kan blomma ut.

3 gillningar

Ni hör det här först.

Sean Day kommer bli en av de bästa backarna i ligan den kommande säsongen. Med hans puckskicklighet och lugn på isen, tror jag att han kommer bli en " D’Astous". Nyttjar han sin längd och vikt kan han bli ostoppbar på isen. Lätt topp 3 back i HV innan nästa säsongs slut.

13 gillningar

Hoppas. När han väl bestämmer sig för något så gör han de jävligt bra. När han har puck och transporterar upp i banan är de inte många som hänger med.

2 gillningar

Jag är långt ifrån säker att Day är kvar när pucken släpps till hösten. Absolut inget jag har fått bekräftat till mig men en stark magkänsla säger att han kommer försvinna.

1 gillning

Hemlängtan?
NHL?

Tänker du då att det sker på Days initiativ?
Allt annat känns galet med tanke på vilka man borde prioritera att bryta med istället..

Jag tyckte man fick känslan av att Day tyckte bra om Engsund, men det kan vara inbillat efter kvalet när de verkade ha kul ihop mot Modo i nån match med sitt fysiska spel. Hoppas han trivs bra i laget och gillar att spela svensk hockey så han stannar kontraktet ut

2 gillningar

Topp tre i HV. Bäst i SHL? Logiken haltar.

“Sean Day kommer bli en av de bästa”. Dessutom, “Lätt topp 3 back i HV”, vilket kan antyda allt från plats 1-3 i hierarkin.

Läser du något jag inte kan se?

Jo, men det är fortfarande en logik som haltar. En av de bästa, vad är det enligt dig? Topp 3? Topp 5? Topp 100?

De står. ”Top 3”

1 gillning

Vad tycker du?

En toppback i ligan kanske är top 10 totalt (SHL) , relativt sätt. Alla inom detta skulle väll klassas som “en av de bästa i ligan”.

Ser det inte som en orimlighet att hv skulle ha 2 backar på den listan kommande säsong, om nu mitt påstående angående Day skulle stämma. (Alltså 2 från hvs topp 3)

Snarare en definitionsfråga än en fråga om logik.

Jag kan hålla med om det. Men så som det var skrivet så höjde jag på ögonbrynen.

Är Day tredje bästa back i HV och toppback i SHL, då kommer vi ha en väldigt bra backuppsättning, bättre än vad det ser ut som just nu. Detta känns långsökt, men det är inget fel i att hoppas.

Håller med.

Mitt påstående var skrivet mer på känsla snarare än empirisk fakta, så hopp finns det gott om. Vilket också är det sista som lämnar oss hv-fans.

Men vill vara tydlig med att när jag skriver topp-3, menar jag att han likgärna kan vara vår bästa back, eller tredje bästa. Där det sistnämnda kan vara mindre rimligt om han ska vara topp 10 i SHL såklart.

Det var där “logiken” inte satt ihop i min hjärna. Jag tolkade topp3 som tredje bästa i HV. Då blir det svårare att vara bland de bästa i SHL. Rent sannolikhetsmässigt.

Återigen. Håll er till ämnet när ni är inne i trådarna. Åsikter om diverse skribenter/mods tas internt på DM. All dynga och pajkastning plockas bort. Kan man inte följa dessa simpla riktlinjer så bör man fundera på om man är på rätt ställe. Ingen nämnd, ingen glömd.

6 gillningar