Tråden om #74 Sean Day

Tror det är ett misstag att släppa Day. Vi har tagit hundåret och nu får kanske nån annan skörda när Day växt in i SHL-kostymen.

20 gillningar

Jag tror också Day hade kunnat få en fin säsong. Samtidigt har vi med Hansson en stark topp 4 och rollen för Day blir en bit ner. Antingen vill man hitta nån billigare lösning där för att lägga pengarna på en annan position, eller så öppnar man för att behålla Släggan/Kaski?

2 gillningar

Tycker oxå vi ska verkligen ge förtroende för Fransson och Lagerberg, Annborn, använd dom pengarna på en bra center istället.

1 gillning

Jag hoppas man håller hårt i Sean Day. Det enda skulle väll vara om man ser en ekonomisk fördel i att släppa Day och ge Laleggia ett kontrakt till 30-40% av kostnaden.

2 gillningar

Om tanken är att kaski ska ta day plats så är det förödande.

1 gillning

Finns en anledning till att Brynäs är intresserade av Day. Tror han blir ett utropstecken nästa säsong.

Ser fram emot nästa sommar när vi ska byta ut alla små backar för att vi “behöver storlek” :joy_cat:

3 gillningar

Ja, Day är ju betydligt lättare att göra sig av med än exempelvis Nyberg. Tror också Day kommer kunna bli ett utropstecken nästa säsong, så hoppas man behåller honom trots allt.

4 gillningar

Helt rätt då vi har Borgman, Alsing, Fransson och Hatakka på vänstersidan.
Liljander är en klok herre, som vill ha balans i lagdelarna och så jävla bra var inte Day, en katastrof fram till jul, helt ok efter.

1 gillning

Påminner lite om när vi släppte Noah Welch. Visade sig vara ett stort misstag.

3 gillningar

Eller Rahimi.

Brynäs vill ha Day, de har koll på hur man bygger ett bra lag. Jag tror att Day kommer varva upp nästa säsong och en succé i Brynäs är given, släpp inte Day!

7 gillningar

Jahaja, bokstavligen nu då alltså, ersättare… Tråkigt om det stämmer.

Sean-Édouard D’aystous. Det bästa av två världar.

7 gillningar

Det är väldigt roligt att följa den här tråden, från “sämsta värvningen”, “totalt värdelös”, “bänka honom”, “sparka honom” i början av säsongen till “SLÄPP HONOM INTE!”, “Kommer bli en av de bästa backarna i ligan”…

Det kanske lönar sig att ha lite tålamod ibland :wink:

14 gillningar

Misstag om vi släpper Day.
Hade en tung start men varvade upp och spelade stabilt med pondus i ett annars sargat lag.

3 gillningar

Betänk nu att vi har Borgman och Alsing som solklar etta och tvåa på vänstersidan, då har vi antingen Day som trea i tredje backpar och med begränsad speltid alternativ att han ska spela på fel sida, hur man än vrider och vänder på det så blir Days roll i HV begränsad.

1 gillning

Nu vet jag inte vad Day sitter på för lön, men rent sportsligt hoppas jag också att han blir kvar. Utöver att han de facto är väldigt skicklig med pucken och skridskostark, vilket borde passa Björns backprofil, så tillför han väldigt mycket i det fysiska spelet. Detta blir Borgman ganska ensam med på backsidan annars.

2 gillningar

Många leftare är vana att spela på högersidan eftersom andelen leftare är avsevärt större än rightare. Det behöver mao nödvändigtvis inte vara ett problem.
Vet dock inte på vilken sida han spelat på tidigare i karriären.

Det är inte optimalt att som nu bara ha leftare på backsidan. Liljander har varit tydlig med att han vill ha balans mellan leftare och rightare precis som i Malmö. Med dom backar vi har på kontrakt nu så hamnar Day i en undanskymd roll hur man än ser på det.

Givet nuvarande förutsättningar så behåll Day.
Förstår att Brynäs är intresserade.

1 gillning