Tråden om #75 Radan Lenc

Håller med om det, särskilt första versen… Knappt ingen som kan den :sweat_smile:

De får väl börja dela ut allsångs-häften.

Känns det ungdomligt att sjunga om luder?

Tycker det är omoget och inget jag hade skrålat med på direkt…

3 gillningar

Dessutom: skall det nu vara någon typ av hyllning så kanske man inte skall åberopa det skrået. Det blir lite knasigt i logiken.

2 gillningar

Dessutom så började denna melodin köras på J-södras läktare i somras så man kanske skulle hitta en annan melodi

1 gillning

Just därför den dyker upp inom hv nu. Packen från j södra är dom som ställer till med oreda i hv klacken.

Radan känns ju som en väldigt fin familjefar och förebild, känns lite “sunk” med den texten.

3 gillningar

Det är tyvärr samma snorungar som går på både södra och HV

Ja, det ordet kan bytas ut… Annars en bra ramsa tycker jag!

2 gillningar

Måste ändå tycka lite “synd” om Radan som blivit luggad av målvakterna på solklara mål två matcher i rad.

1 gillning

Tycker Lenc är en av få som verkligen ger allt i varje match, man kanske skulle prova honom med Fisken och André?

4 gillningar

Men ändå…det är 2024 nu och då kan man inte göra som Lenc gjorde igår. Ta emot passningen, lägga pucken till rätta och sen skjuta i “plockhöjd”. Det tar för lång tid även om det handlar om tiondelar. Det funkade möjligen för 20 år sedan, men inte nu. Man måste skjuta direktskott.

3 gillningar

Ja så är det kanske, men det är nog där hela laget står just nu. Man saknar självförtroende och då blir det att man tänker/siktar/håller pucken snäppet för länge och tillfället är förbi. Mot FHC däremot tycker jag inte Radan gjorde något direkt fel, Lasse gjorde en grym räddning.

5 gillningar

Blev du pilsk, såhär i pridetider eller varför postar du denna? :rofl:

1 gillning

Kolla lådan haha

2 gillningar

Heja Rádano Lencík

Värmer i själen

5 gillningar