Stannar dock endast vid spel i shl. Så högst osäkert.
Jo men de är väl självklarhet😂 att de är på de sättet . Lenc i allsvenskan förstår jag nog att de inte blir…
Jag gillar Radan och tycker han varit en stabil pjäs hela säsongen. MEN, vi fyller upp en redan full trupp när vi behöver spetsa till den ganska ordentligt till kommande säsong. Lyckas vi plocka bort ett gäng spelare är jag nöjd med förlängningen.
För Radans del tror jag det handlar om omgivningen. Nu har det inte klickat nånstans denna säsongen i föreningen, men tycker Radan ändå visat att han inte viker ner sig. Har dessutom presterat och fått stort förtroende i landslaget, så tror det finns mer att hämta hos honom. Någon form av kontinutet behövs och jag ser gärna ett förlängt kontrakt för Radan.
Han vet hur man ställer sig framför en målvakt i pp också
Han står för något som flera borde ta efter. En tredje kjedja med lenc - x - träff/Brännström
Gillar också Radan. Precis som andra tjecker före honom (tänker på Hrdina och Piros) så har man tagit honom till sitt hjärta. Men jag håller med dig. Huruvida detta är en bra förlängning eller inte beror enkom på vilka kontrakt som bryts, OCH vad Radan får i lön.
Säsongen 22/23 låg han på 150 tusen i månaden i Frölunda om man ska lita på Madhawks uppgifter. Får väl anta att det är runt där nu med. En helt ok lön, på gränsen till hög, för en spelare i en tredjekedja, men HV verkar ju ha pengar…
Jag tolkar det på Madhawk som att kontrakt kommer brytas.
Ah inte helt självklart… känner man mkt för klubben, staden o trivs med tillvaron kan man nog stanna i hans läge oavsett. Han känns som en som ändå kunde bli kvar.
Stämmer 150 000 så skulle jag säga att han med HV-mått ändå är prisvärd.
Jag är av åsikten att inga utgående kontrakt alls skall förlängas. Detta gäller även Lenc.
Vi har åt helvete för lite spelrum för att låta någon med utgående vara kvar.
Tack men nej tack.
Vart läser du det?
Ja det är ju ett rent fynd jämfört med många.
Vem ska stå för hårt jobb och krig varje dag då?
Radan är en perfekt rollspelare för en 2-3 femma som river och sliter och är sjukt bra framför mål. Absolut värd pengarna. En spelare som radan är någon som ska vara med i den kontinuiteten vi eftersöker.
Tycker inte det finns någon som gjort ett fullgott jobb i denna truppen därav behövs det nytt blod med tanke på hur många gällande kontrakt vi är fast med.
Hade det inte varit så hade jag kunnat tänka mig att behålla honom men nu måste exakt alla utgående ersättas av bättre spelare om resultatet ska bli bättre.
Där går vi isär…
För Tedenbys pengar får du nästan 2st Radan.
Därför är de en bra förläggning och de kontrakt som bryts kanske då med Tedenby ger utrymme till fler Radan eller en bättre.
Men ett brutet kontrakt frigör ju inte den lönekostnaden man haft för spelaren i fråga. Om ingen vill ta över rakt av, vilket jag tvivlar på i ditt exempel.
Älskar Radans slit och inställning, men tror nog också vi måste försöka se till att värva riktig spääätz som ersättning för de kontrakt som löper ut. Blir för dyrt att bryta med alls som borde brytas med.
Här har vi en grej. Som du säger, att bryta ett kontrakt innebär inte att kostnaden försvinner.
Det står att det blir en hel del förändringar