Jag tycker vi bör vara hyfsat ödmjuka inför situationen vi är i.
Det kommer bara vara så många ändringar vi kan göra och allt som vi vill ändra och förstärka kanske måste hända över 2, kanske till och med 3 säsonger.
Lenc är absolut en av dem jag kan tänka mig behålla.
14 mål i ett väldigt dysfunktionellt lag som såklart gått ut över hans spel också. Men han kommer allt som oftast med en riktigt bra inställning och hårt jobb.
En bra omgivning till honom och lite jämnare spel så kan det nog bli 15-20 mål nästa år. Han är väldigt streaky, hoppas han kan nå ett lite jämnare spel nästa säsong.
Det är nog en bra spelare att knyta upp om HV tänkt ha någorlunda spel nästa säsong. Vi har bara sett Lenc spela puckdumphockey. Han är nog bättre om det finns en spelidé.
Lätt att säga efter denna insats. Men det är inte många spelare som får en egen ramsa. Man får det för att man förtjänar det.
Radan har precis som övriga laget inte presterat men det finns ju grundläggande orsaker till det. Men jag personligen har sedan han kom sätt honom som mindre dålig i truppen. En spelare som är rätt solid i sin insats. Gäller bara att nyttja han rätt som så många andra.
Radan är tung i närkampsspelet och desutom en måltjuv. En jäkligt nyttig spelare som gör allt för laget och som dessutom vill spela här. Kan inte önska mer
Plus:
En av få forwards som är bra nära mål
Har inga svagheter
Tar sig in på insidan
Kan leverera i alla kedjor
Minus:
Kostar nog som en toppspelare men kan inte leda en kedja.
Åldern oroar - 33 i sommar
Vi har väldigt lite utrymme kvar i truppen
Jag skulle absolut ge Lenc ett ettårskontrakt - hellre en fågel i handen…
Men om valet står mellan tvåårskontrakt eller ingen Lenc? Det är nog förbi min smärtgräns.
Det mål vara åldersdiskriminering men jag skulle bara ge exceptionella spelare långtidskontrakt efter fyllda 32.
Med största sannolikhet är ju lönen lägre än tidigare, med tanke på åldern. Kanske kan han locka till sig någon landsman, tjecker brukar prestera hyggligt.