Tråden om #76 Johan Davidsson

Det krävs väl ingen presentation här, Mr HV som definitivt får tröjan hissad i taket när karriären är över :slight_smile:

Du menar när karriären är över hoppas jag :wink:

Självklart, felskrivet av mig :laughing:

Som jag skrev i det förra forumet så kan vår kapten bli historisk i hockeysverige med att nästan inneha alla poängrekord. Detta är hur stort som helst och värt att lyfta fram! Vår egna Gretzky… :wink:

Mest poäng totalt (grundserien+slutspel): 12p ifrån att tangera Jörgen Jönssons 658p.
Mest poäng totalt (grundserien): 37p ifrån Fredrik Brembergs 581p.
Mest assist totalt (grundserien): 4ass ifrån att tangera Stefan “skuggan” Nilssons 377ass.
Mest poäng totalt (slutspel): 21p ifrån att tangera Jörgen Jönssons 123p.
Mest assist totalt (slutspel) 2ass ifrån att tangera Jörgen Jönssons 74ass.

stats.swehockey.se/

Detta innehar han redan:
Mest assist totalt (grundserien+slutspel): 445ass.

Om han nu gör en likvärd säsong som i föregående så har han fyra av dessa i en ask.
Nu håller vi tummarna!

Mycket intressant statistik du tagit fram. Stort tack!!

I Hockeysveriges Nedräkningen - elitserien lag för lag får vår kapten en självklar “femma” med motiveringen:

Johan Davidsson
Alltid en femma. Johan Davidsson är aldrig någonsin värd något annat.

Fan va nice att se och höra Davidsson under matchen i All Access 4.
När han snackar med domarna ser han fel men är ändå cool lugn och för samtal i lugnt läge.
En annan hade ju fått fullständigt spel och spottat och svurit mot domarna när dom missar solklara utv.

Respekt till kapten Davidsson, Kung är han!

Tre av dom kommer han ta garanterat redan den här säsongen. Tror mest poäng totalt grundserien och mest poäng totalt slutspel blir lite väl tuffa dock. Han har iofs som du skriver en god chans att ta fyra av dom, men ändå 37 poäng känns tufft.

Dock så kommer han innan karriären är slut ha tagit hem alla förhoppningsvis! Han är iofs kung även om skulle råka missa nåt fjuttigt rekord :nerd:

Våran framtida tränare/sportchef/ordförande/…statsminister? :smiley:

Japp! Och kung :slight_smile:

expressen.se/sport/hockey/el … litserien/

Inte jätteoväntat kanske?

Ser bra ut, kommer slå ett antal rekord denna säsong och resten nästa :slight_smile:

Är det bara jag som tycker Davidsson är osynlig?

EDIT: 3 sek efter jag tryck skicka kom han första :smiley: hahahahaha Karma!

Han kanske inte gör lika mycket framåt som tidigare men tycker fortfarande han gör mycket bra saker försvarsmässigt .

Johan har ju varit en ledstjärna och förebild i många år. Han är inte purung längre och med skavanker i kroppen så tar resan snart slut. Kanske är detta hans sista säsong.
Kul att han får göra mål även om det är i tom kasse.
Offensivt är han inte lika briljant längre men försvars mässigt så har han mkt att lära ut.

Med lite skärpa från sina medspelare hade han lika gärna kunnat göra 4-5 poäng idag, tycker han har ryckt upp sig rejält… Härligt och se hur fantastiskt glad han blev när han gjorde mål i tom bur !

Ska J.D verkligen vara så självklar att spela PP?
Dags att pröva nytt. Låt honom få vara bra på det han är bäst just nu, spelet i SH.

Idag var han återigen bra i tio minuter. Oavsett hans sentimentala värde så måste han höja sig själv (snarare än att få bättre kedjekamrater) för just nu så presterar inte Davidsson bättre än W.Karlsson och W.Karlsson skulle inte ta A.Falks plats… så för att se på den här säsongen, samt framåt, Så behövs kaptenen inte i en minst 17minuters roll. Just nu. Han spelar alldeles på tok för dåligt framåt och det är inte varken Ledin eller Sundhs fel tycker jag. Jag tycker att Davidsson är alldeles på tok för dåligt som spelare just nu. Och då spelar det ingen roll om någon ny spelare hade förvaltat ett par chanser bättre. Det hade inte ändrat Davidssons prestation. Om vi VERKLIGEN ska ha in en till forward nu… så finns enda platsen just nu som center. Då får W.Karlsson spela i fjärde, Davidsson i tredje och en ny i ett-tvåan. Och inte ens den spelaren finns ledig på marknaden.

Och det är väl en center som Stille har snackat om eller har den statusen ändrats?
Kan det vara så att det är J.D som de söker en ersättare för?

Center eller ytterforward av hög kaliber är väl det som nämnts