Hoppas på en lång hyllningsvideo från HVTV
edit: youtube.com/watch?v=4lyeVUIRPus
Jag får också rysningar i kroppen när jag tänker på Johan “kapten” Davidsson. Har är för mig den bästa spelaren som spelat i HV och med det menar jag under en lång tid producerat och bidragit både på och utanför isen. Jag har även jag en tår i ögat när jag tänker på att Davidsson inte kommer att spela mer hockey för HV 71 och för mig är det SJÄLVKLART att hans tröja ska hissas, annars byter jag ta mig fan klubb!!! Frågan är bara till vilken
Ruskigt fint med Davidsson och Liv jämte varandra
Bästa HV-spelaren genom alla tider, och även min personliga favoritspelare. Ett föredöme på och utanför isen. Gav alltid 100%, en klockren lagkapten och en av få spelare som gav intressanta och givande intervjuer. Och hans sätt att transportera pucken från egen zon och över offensiv blå var han ensam om i hela ligan.
Hoppas att “Vi älskar Johan” ekar högre än någonsin när han får tröjan upphissad i taket.
Stefan Liv och Johan Davidsson.
För mig är dessa två HV’s absolut bästa spelare genom tiderna. Känns rörande att deras tröjor kommer hänga bredvid varandra i taket.
Tack för allt KAPTEN Davidsson!
Det är få spelare överhuvudtaget i Elitseriens historia som betytt mer för sin klubb än Johan Davidsson. En av de största kulturbärarna någonsin inom svensk ishockey skulle jag säga. Sorgligt att han måste sluta, men samtidigt full förståelse för beslutet. Känns ändå fantastiskt att han stannar i föreningen.
Att #76 ska upp i taket kommer det inte ens bli någon diskussion om. För egen del hade jag gärna sett att man pensionerar kaptensrollen också. Johan är evig kapten och i framtiden spelar man med tre A istället för två A och en C
Ja, shit det här kommer att ta ett tag att smälta. Min allra största idol här i livet, Guden Davidsson lägger skridskorna på hyllan. Man kan knappt prata om vad han har betytt för Hv för han är Mr Hv! Allt annat har sagts redan många gånger… Synd att han inte kunde göra en Selänne och komma tillbaka bara. Nu ska han upp i taket och sen hyllas så in i…!!
Haha, Evig kapten, vi är väll inte nordkorea heller
Den bästa spelaren någonsin i HV71 enligt mig. Tillsammans med Stefan Liv den största personligheten & ett föredöme för hur man ska bete sig som lagkapten. Ingen kommer någonsin överglänsa dig i kaptensrollen.
Jag har följt Johan sen första HV matchen & det känns väldigt vemodigt att resan är slut!
Vilka år det har varit & vilka ögonblick du har bjudit på.
TACK JOHAN FÖR SHOWEN!
Mycket bra ide
Det blir lite miljöpartiet möter nordkorea i ledarstil!
… fast å andra sidan kan vi aldrig mer ha en förstemålvakt i HV heller då. Den platsen är ju för alltid Liv’s.
Så otroligt vemodigt det känns idag! Tack för allt du betytt för HV71 - laget i ditt hjärta.
Johan “Kungen” Davidsson - Älskad av oss HV-fans - respekterad och omtyckt av alla.
Tack för allt Johan! Kärlek och respekt!
Ja det finns nog inte någon som har något ont att säga om den mannen och har de det så känner jag en del killar i maffian och så är det inga kvar sen
Jag har en skum känsla i magen, känns inte alls bra faktiskt. Jävla skitknän! Men fan vad bra han varit under en sådan lång tid, det var ju bara sista säsongen som man tycket att han “var lite sämre” så att säga och då var han ju ändå okej jämfört med många andra centrar i Elitserien och det hade ju sina skäl, han kunde ju fan knappt åka.
Davidsson kommer också vara den som var med i den bästa femman i Elitserien genom tiderna.
Var det Pettan- Puistola
Törnberg- Davidsson- Voutialinen
eller har jag blandat i hop någon?
Den femman gjorde ju SINNESJUKT många poäng det året och jag får fan gåshud när jag tänker på det spelet de hade, minns ni pp? Alla visste att Davidsson skulle ta in pucken men ändå kunde ingen ta den i från honom :mrgreen: Sen så hade vi 4 alternativ som Kapten kunde passa hehe…alla hypereffektiva!
Känns tråkigt att man inte får chansen att se honom på isen igen, Men jag förstår honom att när den här möjligheten dök upp så kan ha inte tacka Nej. Lite synd att den dök upp just nu. Hade velat se honom 1 sista säsong innan den dök upp. Men Men. Han lär nog göra ett bra jobb som assisterande efter alla upplevelser taktiker och allt vad det kan vara som han har fått erfara. Han vet varför han var framgångsrik i HV71 och kommer kanske ha lättare att hitta dessa spelare än andra sportchefer, Hult lär nog inte säga nej i första taget om Davidsson hittar någon spelare som känns väldigt intressant.
Undra för övrigt om dom har haft något finger med i spelet till den här säsongen i samråd med andra? eller är det här fortfarande Stilles säsong fullt ut?
Man kan ju få en liten hint av hur Davidsson tänker i den här gama videon om spelare.
youtube.com/watch?v=gwxPgqs2GHg
Men nästa vilken hv71supporter som helst hade väl tagit ut samma spelare. Jag kanske hade tagit Martin istället dock för att jag inte har sett farsan spela.
Hoppas han värvar därefter, eller har en blick för att se den tidiga potentialen i vilka spelare som har möjligheten att om möjligt bli lika bra som dessa herrar
Ska bli mycket spännande minst sagt. Väldigt skönt att ha kvar Kungen i föreningen och hoppas verkligen han lyckas så att han blir lika smutskastad som Stillman blivit.
Där kom nyheten som jag efterfrågade i helgen, även om det var ett väntat beslut så kände jag bara en stor tomhet ändå när jag läste och ett stort vemod trängde sig in i kroppen. Våran kapten, vår kulturbärare av laget HV71 kommer aldrig att sätta på sig tröjan #76 igen i elitseriesammanhang, det känns sorligt att tänka så men ändå realistiskt att se att det fanns inget mer de kunde göra. Hade skadan läkt korrekt så hade han spelat nått den förra säsongen som var men allt mer tiden gick så började man ju förstå att det inte lär bli någon comeback. Nu är vi där, och jag kan bara säga TACK för allt det du gav oss supportrar under många år. ETT STORT JÄVLA TACK!
Att kung Davidsson slutar nu var väl ganska väntat med tanke på knäproblemen, men innerst inne hoppades jag få se honom på isen igen som spelare.
Det optimala hade varit om han fått lyfta pokalen en sista gång och bli svensk mästare.
Min förhoppning var att han hade fått sluta på sina egna villkor, inte pga. en skada.
Det känns riktigt bra att HV71 har honom kvar i föreningen och det är bara att tacka, bocka och buga för allt Davidsson gjort för föreningen i våra hjärtan. Han kommer alltid vara en kung i Jönköping!
Jag ställer mig upp och bugar ödmjukt åt Kaptenernas Kapten, en ikon för klubben. HV71 personifierad. Klubbens bästa spelare genom alla tider.
Tack för allt Johan!! Lycka till med ditt nya arbete!
Assisterande sportchef, vad gör en sån egentligen?
Är det bara en “paniklösning” för att man vill ha kvar honom i föreningen nu när knäet uppenbarligen inte håller längre?
Glädje och vemod. Det är dubbla känslor för det här, kul att han är kvar men en stor tomhet över att han aldrig mer kommer spela för HV71. Jag hade önskat en sista stormatch innan han lägger skridskorna på hyllan men det är slut här och nu. Det är bara att instämma i hyllningskören:
STORT TACK Johan för allt du gjort och bidragit med för HV71!
Är väl kanske inte så konstigt att det behövs en assisterande sett till senaste säsongerna med dålig scoutning, utbränd sportchef m.m. Sen är Johan Davidsson ett fantastiskt ansikte utåt och i kontakter med potentiella spelare tror jag. Tänk nu att att det är han som ska jobba för att locka hem Thörnberg, Laine, Jesse, Ullström m.fl. Tycker det känns helt rätt. När kaptenen kallar, då kommer man