Men snälla, läs artikeln på Expressen:
“Laget hade en frivillig träning på is och jag tänkte att det skulle vara kul att få skjuta på en målvakt någon jäkla gång.”
"Kan du trampa till riktigt och belasta knät nu?
– Det var väl därför jag var med nu, för att på en sån här typ av träning så blir det inte så mycket trampa till direkt. Jag kan ta mig framåt men det är en lång bit kvar innan jag kan spela elitseriehockey igen. Det var väldigt roligt."
Det var ju inte direkt så att han deltog fullt ut i en träning, utan var bara ute och kände lite på det.
Får hoppas att det håller i sig nu då Att han inte börjar känna av skadan igen alltså. Tyvärr så verkar det ju alltid vara så med gamla skador att dom aldrig riktigt läks och minsta lilla så får man tillbaka känningar igen, och lite till så brister dom igen. Får hoppas att det går så bra som möjligt för Kung Davidsson så man kanske får se honom nästa säsong med nya HV71
Lyssnar man på vad Davidsson säger så är denna säsongen inte att tänka på då han har en bra bit kvar som han säger. Kanske lite spel kommande säsong hoppas han på, men även där så säger han ju i sina ordval att det blir kanske inte en hel säsong då han behöver rehab. Sen ska väl fru Fortuna och Houdini och mer därtill lyckats mixa att han ska kunna va spelbar säsongen efter nästa.
Tycker det är hög tid med en intervju med Johan Davidsson i HVTV nu om hur det egentligen står till.
Rätta mig om jag har fel men var det inte tänkt att han skulle gjort comeback i slutet av säsongen, inget hände och ingen information. Fokuset har legat istället på just laget HV71 och tagits ifrån hur Johans karriär kommer att fortgå/avslutas vilket är iofs en positiv sak då han kunnat rehaba i lugn och ro, men det har dröjt väldigt länge nu och jag skulle gärna vilja ha ett avslut i denna frågan nu. Vara eller icke vara? Han spelade inte 1 minut förra säsongen, vart är det som gör då att han kommer att spela 1 minut denna kommande?
Senast man hörde honom snackade han om att eventuellt i slutet på nästa säsong har jag fått för mig. Denna säsong som var är jag ganska övertygad om att han dementerade ganska hårt.
Om man ska tro min dröm så kommer han spela första matchen, Sen om det var i Europen Trophy eller SHL vet jag inte, Man har var inne då HV71 gjorde 1-0. Lets hoppas att det var en sanndröm.
Enligt den här artikeln låter det ju inte som om vi kommer få se honom speciellt länge på is om det nu håller innan det tar stopp. Hockey är ju en fysisk sport och om knäet är så pass sargat att det inte finns något brosk kvar som tar smällarna som man råkar ut för ofta i hockey. Första smällen så är det kört sen känns det som Eller är jag fel ute?
Nån som är expert på knäskador och brosk? Om han inte har något brosk kvar kan väl knäet aldrig läka ihop? Så varför tränar han ens då? Försöker han träna fram mer brosk? fattar inget. Vänligen förklara någon
Du är lite fel ute om brosk.
Brosk är den gråa hinnan du ser när du ex bryter isär t ex ett kycklingben. Detta nöts ner med åren och som 60 åring har man normalt på en skala på fem, 2-3. Om detta slits ut helt så ledar knäet ben mot ben. Då måste man sätta in ett plast/ metallknä.
På båda sidor sitter meniskerna, Dessa skadas ofta vid idrottsutövning och i tungt arbete. Dessa kan man “ansa till” via artoskopi. Detta har jag själv gjort och sett operationen i tv samtidigt. Förr tog man bort dom helt och då skadades brosket fortare.
Det läkarna och sjukgymnasterna rekommenderar idag är träning för att stärka muskler och ledband runt knäet. Det är det som håller ihop allt annars kan leden vika sig åt vilket håll som helst i princip.
JD tränar nog upp detta då brosket inte går att träna upp, men i samband med träning håller sig brosket smörjat och mjukt vilket är viktigt.
I många fall håller inte knäet för en så hårdbelastning efter det har varit svårt skadat. Det man uppnår är normalt liv där man inte överanstränger sig. Det går inte att ta spruta för smärtan för då känner man inte att skadan förvärras.
Hoppas det är svar till dig från en som opererat båda knäna men kan dansa, spela innebandy för motions skull men jag tror inte att JD spelar i elitserien mer. Det skulle medföra att han får problem i vardagslivet med daglig smärta till operation med ny knäled.
Ok, verkar invecklat, Men vad är inte det i kroppen Så du menar att du inte tror att han vill utsätta sig för att spela mer hockey p.g.a att det kommer förvärras och han får problem i dagliga livet efter hockeyn? Chansen att han blir bättre med broskbiten är med andra ord obefintlig som jag tolkade det då och då lär han troligtvis inte vilja slita mer än tills det börjar göra ont igen kanske som jag misstänkte. Jag gissar på att han går på is i mitten av nästa säsong och kör ett par matcher och sen tar det nog slut
Även att man visste att Johans spelarkarriär var nära slutet känns det ändå så jävliga tomt!!! Men självklart…Lycka till i din nya roll i klubben Johan och Tack För Allt!!! #76