Yes.
Skulle aldrig tagits in öht.
Lindbom och hans idéer.
Vi har sparkat ass förr och nu är det verkligen dags.
Yes.
Skulle aldrig tagits in öht.
Lindbom och hans idéer.
Vi har sparkat ass förr och nu är det verkligen dags.
Är han inte borta tills tisdag säljer jag mina biljetter.
JD som person, väldigt trevlig och uppskattad, men hans hockey är dessvärre utdaterad
AVGÅ!! Helt onödig i båset. Kan inte gå sämre utan honom eller med någon annan. Han bara måste bort. Skulle aldrig komma tillbaka!
Davidsson av alla borde väl veta att man behöver smarta spelare som kan passa pucken och inte brunkar spelare.
Och en center som kan vinna tekning i offensiven zon så inte halva pp hinner gå ut.
Och är den där nya videoanalytiker på semester eller?
Är ju inte Davidsson som värvat ihop det här gänget. Att det ser dåligt ut frammåt förklaras lättare av att vi har för kassa forwards än att det är Davidsson som är kass. Sen visst det kanske är både och men occams rakhyvel. Enklaste förklaringen räcker.
Jajo. Men bara därför behöver han inte ge istid till dom absolut sämsta han har att tillgå. Att skylla på att laget är dåligt är ju en dålig ursäkt eftersom det finns bättre spelare än dom han väljer.
Varför inte göra ett byte med Beech? Har vi inte nått botten snart?
Läste en intervju där han tog upp tajming och passningskvalitet som problemet.
Stämmer till viss del men bristen på rörelse och försök att dra isär försvaret är det jag saknar mest. Spelarna rör sig knappt och gör det lätt för försvararna.
Linköping gjorde en busenkel variant mot oss. 3 spelare vid blå för att locka upp våra forwards, två spelare in på mål. Sedan kunde de snabbt spela förbi våra forwards och prickskjuta mot skymd målvakt.
Så kör typ alla lag förutom hv.
Även i 5v5 är de vanligt att vara 3 högt tillfälligt för att röra om för försvaret.
Intressant tanke.
Just det här med rörelse tycker jag är vital i uppbyggnaden i egen zon, när man tar sig ur sarghörnen. Hur man skapar tid och fart för ett fartfyllt anfall.
Titta på ex ZAIK, kanske SHL bästa lag i kombinationen rörelse och puck hantering. När dem vinner puck i egna sarg hörn så har dem alltid som oftast en tredje som kommer ner och möter rättvänd med fart, man väggspelar sig ur. Ganska snabbt har man gjort 2-3 motståndare och kan således transportera sig framåt centralt på större yta. Det bygger ju på att forwards oftast ligger rätt och drar isär motståndarbackar och sen har anpassat sig för att vändningen kommer.
Skulle man inte lyckas den gången så behåller man ändå pucken i laget, rörelse och snabba pass mellan lagdelarna. Därefter kan man börja om, antigen med ny fart eller en diagonal för att andra rört sig och skapat den ytan.
Det är uttröttande att möta men ack så imponerande. Dem bara maler ner dig.