Tråden om #76 Johan Davidsson

Skulle man blint tro det så begår man ett misstag. Igår klaffade i princip allt, det va en sådan dag. Det får aldrig släta över det grundliga problemet. Då är man farligt ute.

1 gillning

Alltså jag vet inte. Som jag ser det saknas det tillräckligt med data. Att PP hackar i en 5-6 matcher med mycket skador kan hända. Och PP var ju en av de få sakerna som fungerade förra året.

Jag litar på Chris och Antons omdöme här så jag har ingen egentlig åsikt i det hela. Klart att om PP fortsätter vara uselt så kanske man får se över JDs roll.

Allt är inte PP.
Avsaknaden av offensiv är en datapunkt, datalinje, som legat rätt illa till under en lång tid. Davidsson verkar inte fått iordning på detta under någon period. Sen är det alltid en fråga om höna vs ägg, men av det vi har att gå på så tittar jag med skepsis på JD.

3 gillningar

Hmm, vi gjorde ju ändå skapligt med mål förra säsongen. Eller vi var på 10e plats där. Det stora abrer var ju försvaret.

Nu har man börjat prioritera försvaret och då har offensiven blivit lidande. Så även där ser jag inte att det finns tillräckligt med data för att säga att JD är en del av problemet.

Även hans förmåga att styra upp bra offensivt spel påverkas ju av detta nubbens lagbygge.