Skulle man blint tro det så begår man ett misstag. Igår klaffade i princip allt, det va en sådan dag. Det får aldrig släta över det grundliga problemet. Då är man farligt ute.
Alltså jag vet inte. Som jag ser det saknas det tillräckligt med data. Att PP hackar i en 5-6 matcher med mycket skador kan hända. Och PP var ju en av de få sakerna som fungerade förra året.
Jag litar på Chris och Antons omdöme här så jag har ingen egentlig åsikt i det hela. Klart att om PP fortsätter vara uselt så kanske man får se över JDs roll.
Allt är inte PP.
Avsaknaden av offensiv är en datapunkt, datalinje, som legat rätt illa till under en lång tid. Davidsson verkar inte fått iordning på detta under någon period. Sen är det alltid en fråga om höna vs ägg, men av det vi har att gå på så tittar jag med skepsis på JD.
Hmm, vi gjorde ju ändå skapligt med mål förra säsongen. Eller vi var på 10e plats där. Det stora abrer var ju försvaret.
Nu har man börjat prioritera försvaret och då har offensiven blivit lidande. Så även där ser jag inte att det finns tillräckligt med data för att säga att JD är en del av problemet.
Även hans förmåga att styra upp bra offensivt spel påverkas ju av detta nubbens lagbygge.
Äras den som äras bör. Vilket jävla PP vi har. När hade vi såhär bra pp sist? Minns fan knappt.
Riktigt bra jobbat.
Undra om Björn jobbar på att knyta till sig Snöret några år till hahah
Ja, det ser väldigt, väldigt annorlunda ut. Förstärkningarna hjälper så klart men tycker att rörelsen är det som sticker ut.
Rörelsen, kreativiteten och självförtroende är väl det som sticker ut.
Varför är JD kvar? Trodde man att det skulle räcka att byta Nyman mot Stillman så skulle försvaret och anfallspelet lösa sig!
Totalt inkompetent styrelse igen!
Blomman kan också dra! Allt är bajs!
Avgå!
JD har väl ett av de största hjärtan för HV71!
Varför i helvete tar man inte sitt ansvar då och inse att man inte fixar detta.
Är ju helt uppenbart att han inte gör det med en icke flygfärdig HC!
Dags att sparka denne herre va, Anfallsspelet är ju obefintligt. Inte 1 enda match har vi mäktat med att va det spelförande laget, vi förlorar jämnt skotten. (Urkasst)
Fridlyst
Vart är alla som hyllade denna herre och hur han lyckats få till hvs powerplay? Powerplayet består av en sak och en sak endast o det stavas Henrik Borgström! Davidsson har inte lyckats få till nånting utan det handlar endast om Borgis kvaliteer och skott. Verkligen nada har vi när han saknas. NADA
Laleggia med ett av ligans bästa skott hade kunnat ersätta Borgy.
Istället spelar vi det sjukaste powerplay jag sett och Blomman klagar på pucktempot.
Det är hans sätt att ducka. Eller jag tror inte han har kompetensen för att implementera ett första PP. Att Borgy är bra är mer Borgys kompetens än AB:s
Sådan jävla klasskillnad mellan lagens powerplay så men blir mörkrädd, fy fan.