Tråden om #77 Herman Hansson

Det var helt korrekt Herman. Och som du säger bra att han höll sig kall i det läget. En crosscheck i ansiktet a la Matson och det är game over

3 gillningar

Ja Herman är en hårding som är smart. Såna spelare behöver vi. Han håller sig på isen.

Idag kom den

3 gillningar

Japp. Tar på mig den, säger man något positivt om en spelare som det finns delade meningar om så drar han till med något såntdär.

1 gillning

Tycker faktiskt inte det är matchstraff.

Ser mer ut som han skyddar sig och mer puttar med klubban och inte slår till med crosscheckingen.

Trist!

Hade hoppats han skulle växa mer säsongen som kommer men nu ser det inte ut som det blir så mycket säsong.

Jäkla tråkigt, kommer bli otroligt tufft att komma tillbaka och ta en tröja.

Första träningen idag för Herman.

3 gillningar

Kommer nog bli lätt som att stjäla godis från små barn

Bra att få in en frisk hjärna snart som inte varit me på all skit. Dessutom kanske lite av spelartyper vi behöver nu. Nån som gör det hårda jobbet.

1 gillning

Det viktigaste av allt är att han sätter blåslampa på de andra. Visar vilket jobb man måste lägga ner för att få behålla sin plats som ordinarie.

Helt rätt. Elden värmer som mest när den kommer underifrån, så får hoppas att Herman är hungrig och eldar på de andra

Även om han inte tar en ordinarie plats i laget så är jag säker på att han kommer höja intensiteten på träningarna med sitt kämpande

Håller han den klass som gjorde att han fick kontrakt är han är välkommet tillskott.

Kul att se att Herman är tillbaka igen, hoppas han hittar sig själv snabbt och kan bidra med sitt hårda jobb och slit över hela banan.
Herman är kanske inte den som är värvad att vara en ledande spelare, däremot har andra egenskaper som jag är svag för och som jag tycker HV saknar denna säsong:

  • Hårt arbete
  • Ödmjuk

Han är också en spelare som fått slita sig till en SHL plats, som fått både ha ett industrijobb varvat med hockeyträningar, det tycker jag osar pondus om honom!

Hansson inför comebacken: “Ska komma in med mycket energi” - YouTube

6 gillningar

Gillar det jag såg av Hansson igår. En spelare som ger energi åt medspelare genom sitt slit och fysiska spel. Ingen som slitit så på hela säsongen som Herman gjorde igår.

3 gillningar

Gillar också vad jag såg igår, men samtidigt - det var en match. Lätt att ha den energin, desto svårare att konservera den.

3 gillningar

Det är ju det han fick kontrakt för. Får se hur mycket vinnarskalle Herman har jag tvivlar med tanke på dippen förra säsongen.

Herman Hansson gjorde en godkänd match senast. Han bidrog med fysik och energi, vilket många av er hoppades på.
Han noterades för en assist men var också inne på två baklängesmål.

Som Quila påpekar handlar det om en match. Minns fjolåret när Hansson blev rent av underkänd när övriga laget höjde sig och faktiskt började vinna matcher.

Jag köper således fortfarande inte hypen kring Hansson. Jag anser fortsatt att han är en helt meningslös värvning och att haussen kring honom snarare handlar om att vi som supportrar sänkt ribban för vad vi anser vara kvalitet (inte så konstigt med tanke på vilka usla år vi kan se tillbaka på).

Så ja, jag blir förbryllad när Hansson hyllas på samma sätt som vi en gång i tiden hyllade spelare som Falk och Sundh.

Med det sagt. Jag hoppas han fortsätter på samma spår och gör skäl för alla, i mina ögon, rätt orimliga hyllningar.

Jag avslutar med att citera mig själv från inlägget jag skrev i tråden när Hansson värvades.

Och ja, det har ju blivit lite så.

1 gillning

Jag tror lite att detta är precis HV behöver, Hansson kommer in och bara kör. Han tacklar väl 200% mer än Nubbens “klassvärvning” Tikka, sen kanske det bara är en match, vi får se hur det ser ut ikväll.

3 gillningar