Tråden om #77 Herman Hansson

Räcker att han bidrar med hälften av den energin han hade så är det mer än vad någon annan visar .

3 gillningar

Gillar Hansson. Kan också tänka mig att han inte kostar mycket och således är det pang för pengarna. Hög Roi osv.

Nu är det Nubben som förhandlat så jag antar det är relativt bra kontrakt.

för vem? :crazy_face:

Ber om ursäkt på förhand. Här kommer kvällens absolut sista inlägg om Herman Hansson.

JP summerar totala ställningen i JP-ligan. Hansson ligger på 17:e plats med 12 poäng. De beskriver hans säsong så här:

“På tal om att komma tillbaka! Herman Hanssons inträde i laget har inte varit något annat än en succé. Ger 110 procent i varje byte, hårt slit och arbete, en enorm vilja och mycket viktig för laget.”

Mest anmärkningsvärt. Med det snittbetyg sett per match han får av JP så hade han legat FYRA i den totala ställningen om han spelat hela säsongen. Han är alltså enligt JP en av HV:s absolut bästa spelare.

Jag tror precis jag såg en gris flyga förbi utanför fönstret. Världen är f-n upp och ner.

12 gillningar

Succe är ett starkt ord :laughing:

1 gillning

Det hade jag också gjort om jag fick chansen. Tror dock inte jag hade varit så populär här på forumet heller.

Det måste gå att kräva mer än så på denna nivån.

2 gillningar

Allt är relativt. Hansson har nog bara betalt som en fjärdekedjespelare i SHL så med hv-mått är det grymt med pang per krona!

1 gillning

Såg en rubrik att Ortio låg topp-3 i den där JP-ligan. Känns spontant inte direkt “spot on”, om man säger så. Men jag kanske såg fel.

1 gillning

Hansson en stark trea i kvällens JP-femma.

Ju sämre det går = desto bättre framstår Hansson

2 gillningar

Vilken jävla mardröm!

Tycker man är otroligt tuff mot Hansson. Missat mer eller mindre hela säsongen.
När vi har Nubbens stjärnor som leverar match efter match.

Säger inte att Hansson är en spelare för Hv! Men att trycka ner Hansson som inte är med för att leverera på det sättet.

3 gillningar

Problemet.

  1. att Hansson är i truppen. Det symboliserar problemet med lagbygget.

  2. att man sänkt ribban så pass att man hyllar honom match efter match.

Är ribban så lågt satt. Ja, då kommer det aldrig bli bättre.

4 gillningar

Är väl för att alla andra är sämre.

Att vara minst sämst är ingen bedrift och inget man ska hyllas för, eller som ifjol få förlängt kontrakt för. Det tyder snarare på hur illa ställt det är. Vi snackar grader i helvetet.

Börjar vi acceptera den här typen av spelare. Då kommer vi aldrig ta oss framåt.

Ja, det kan låta hårt. Hansson gör ju vad han kan sett till förutsättningarna.

Men det handlar ju lite om det här med kravställan. Är bra = kämpar lite mer än de andra, åker lite mer skridskor än de andra. Ja, då är vi illa ute som klubb och förening.
För då sänker man ribban succesivt och så står vi plötsligt där med 7-8 Hansson i truppen. Och vi är snudd på där redan nu. Att exempelvis låta Lindbäck lira med vår bästa spelare Shore vittnar om att allt är upp och ner i HV71.

3 gillningar

Lite ska han hyllas för att han, precis som Önerud, kämpar varje match. Till skillnad från våra tänkta målgörare och flerfaldigt bättre avlönade spelare. Hansson är inte den som ska ha kritik, utan det är nubben/Lindbom som tyckte att vi behövde ytterligare en brunkare för 4e kedjan i laget.

4 gillningar

Det har du rätt i.

Medveten om folk tycker jag fått en hang up på Hansson. Och det har jag väl också. Men jag kommer aldrig köpa eller acceptera att vi som förening nöjer oss med det lilla. På samma sätt som jag hade en hang up på Christian Sandberg, Morten Ask och x antal spelare till som inte hållit måttet men ändå haft en given plats i HV:s uppställning.

2 gillningar

Tycker Herman gör det bra. Han är inte en spelare som ska bära laget utan snarare vara jobbig för motståndarna, och det lyckas han med. Tyvärr är det de som som vara ledande på andra sätt som inte gör det de ska.

1 gillning

Jag ser verkligen inte vad han gör bra…
på dom matcherna han spelat så har hv som lag -7 och Hansson ligger på -5. 1,5 tacklingar/match, 1 assist, går bort sig och tycker verkligen inte han är jobbig för motståndarna…

En helt vanlig brunkare i mängden som borde fått lämna innan han skadade sig. Nu fick han lånad tid och blev utmålad till någon Lifesaver när han kom tillbaka.