Tråden om #77 Herman Hansson

Jag hade glömt bort hur dålig han va… han håller max för en fjärdelina i allsvenskan

Ska nu Hansson spela i en fjärdelina i allsvenskan så handlar det om tabelljumbon. Hansson är division ett-material.

Jag fattar verkligen inte att han ens fortfarande är uttagbar i HV:s trupp.

7 gillningar

Ja, här undrar man vem fan som bestämmer vilka som ska spela. Vad har AB och BL att säga till om? Eller är det nån annan som bestämmer? Agenter? Sponsorer? Styrelse? Ofattbart.

Petad efter 0-1. Spelade drygt 3 minuter. Sista vi sett av Hansson i HV-tröjan? Borde vara så, och det även om vi skulle få fler skador på forwards.

3 gillningar

Är ju rätt tragiskt att det bara är Hansson som ska bära skiten! Precis kommit tillbaka medans Tedenby varit värdelös hela säsongen.

Tedenby bär nog en hel del av skiten med tanke på all skit han fått under hela säsongen. Så där behöver du inte vara orolig.

2 gillningar

Tycker annars det är lite att diskutera äpplen och päron om man nu ska jämföra Tedenby och Hansson.

I Tedenby har vi en spelare som lirat på absolut högsta nivå. Att han är slut som artist är vi nog alla ense om. Ska han spela? Nej. Det är vi nog också ense om.

I fallet Hansson snackar vi om en spelare som inte från första början skulle ha fått chansen i SHL. Vi snackar om en spelare som knappt håller för allsvenskan, men som trots det inleder i en fjärdekedja när vi ska ta oss an säsongens viktigaste match.

Hansson ska inte ens spela i HV. Det är en icke-diskussion. Tycker jag. Han kan skeppas direkt. Gällande Tedenby kan man ändå diskutera huruvida han bör vara 13:e, eller åtminstone kvar i truppen på grund av sin rutin och HV-hjärta. Sen att kontraktet är uselt är en sak. Men Tedenby sitter fortfarande på helt andra värden, oavsett hur dålig han är, än vad Hansson gör.

6 gillningar

Så är det! Men tycker Tedenby har kommit undan på tok för länge! Enbart för att han är en hemma son! Det för såna här saker som vi hamnat här. Klappa medhårs skapar inga vinnare!

Njae. Då tycker vi olika. Tycker det är rätt tydligt att det främst är Tedenby och AP som fått bära hundhuvet för HV:s säsong. I alla fall om man ser till spelare. Eller du kanske tänker på Blommans matchcoachning?

1 gillning

Ja se Teden-tråden. Han har fått mkt kritik, t o m för mkt tycker många.

1 gillning

Ja, det var väl hans gubbe i backchecken som gjorde målet.

Hej då Herman! En skön prick med hjärtat på rätta stället. En riktig HV-supporter.

Men det höll aldrig för spel i SHL.

3 gillningar

Vad tog det, 3 eller 4 år för att föreningen skulle inse detta? Sjukt snabbt agerande…….not! Vi har alltså gått och dragits med en spelare i flera år som inte ens håller i ligan. Till vilken nytta då? Och HH är ju inte ensam heller. Precis så här agerar en föreningen som inte kan eller har rätt folk på rätt plats.

1 gillning

Helt sjukt att man behåller en spelare som absolut inte håller måttet kvar så länge. Finns flera spelare som jag känner samma sak med. Men de är fast med dyra och lååånga kontrakt, som är knepiga att bryta. Herman verkade vara en bra kille, men höll inte riktigt måttet tyvärr. Hoppas detta betyder att Liljander har hittat ngn spelare. Eller att Önerud är påväg in. Tror att fjärdefemman skulle vara lite stabilare med Önerud i laget.

Nu har han ju haft två långvariga skador de två senaste säsongerna. Man kan helt enkelt inte vare sig sparka eller sälja en speloduglig spelare. Det måste vi ändå försöka förstå.

Bra kille som verkligen gillar HV, men han borde egentligen inte värvats från första början.

2 gillningar

Det har du helt rätt i. Nej, han skulle verkligen inte värvats för allra första början.

Äntligen

Tack Herman! Lycka till i Oskarshamn, du kommer bli ihågkommen som en krigare.

6 gillningar