Tråden om #8 Alexander Ytterell

De där räcker inte i mina ögon/öron som anledning till att förlänga med honom åtminstone. De han visade upp som helhet skulle junior kunna göra och då avsevärt billigare samt nog mer hjärta inblandat också.

Ytterell kan få vælga mellan en pungspark och ett tack.

Otroligt stor besvikelse på alla plan.

Jaha.

Då får vi hoppas att han mognat och lärt sig backspel sedan han var här senast.

Välkommen tillbaka Alexander.

Sammanfogade även den gamla tråden om Alexander med denna nya.

Ytterell och SHL gifte sig inte. Däremot så var han riktigt bra i Leksand när de låg i Allsvenskan.

Men jag hade ju hellre sett något säkrare. Men inget förvånar mig längre när det är Hult som bygger laget ännu en gång.
Men nu har vi rutinerade coacher som förhoppningsvis kan skola han riktigt. Men det luktar antingen fågel eller fisk. Offensiven tvekar jag inte på men försvarsmässigt skrämmer mig.

Well, du hade ju inte tvekat på att värva Ytterell när han kom hit för fyra år sen heller… om man nu ska vara ärlig. Men antar att det är lätt att vara glömsk och skälla på Hult när en värvning inte blir så lyckad med facit i hand?

"av frippe-borås » 12 maj 2017, 13:56

Äntligen!

En grym PP back med ruggigt skott från blå!
I Hv kommer han utvecklas till en toppback var så säkra!
Tror ingen kommer vara tveksam efter säsongen!"

Du hade fel då, det kan vi i alla fall konstatera. Hoppas att du har fel den här gången också.

Haha, lite kul, jag är säker på att det går att gräva upp liknande inlägg från mig själv, det är ju därför vi är här, för att ge uttryck för hopp och förtvivlan!!! :wink:
Detta inlägg inspirerar mig att starta en tråd om våra absolut mest pinsamma inlägg över åren. Sånt som med facit i hand gör att man får stå där med dumstruten. Vågar ni andra detta? Har vi så mycket ödmjukhet inför vårt eget tillkortakommande?

Tror fan inte att det är sant, ville verkligen INTE ha hit honom! Skiter i om han skulle dundra in poäng för 1. Han är frölundait 2. Taskig attityd och kass självinsikt senast han var här (och floppade).

Jag tror att det kommer bli ganska stor skillnad på att se Ytterell i ett allsvenskt HV, med en mer framträdande position - speciellt offensivt. Han kom inte till sin rätt sist. Först var han skadad nästan hela första säsongen, och sen spelade han minst av alla backar andra året - bara 14:41 per match, vilket är väldigt lite. (2,5 minut mindre än Lauridsen, som f.ö gjorde lika många/få poäng den säsongen).

För övrigt så hade han bäst CF% och bäst FF% av alla backar i HV när han var här sist. Nu kan jag verkligen inte avancerad statistik, men det tyder iaf på att han är en offensiv uppsida…

Höll han på Frölunda som barn eller? För han har ju aldrig spelat en sekund där. Och även om det är så, så SO WHAT? Vad spelar det för roll överhuvudtaget? Jonathan Dahlén höll på HV som barn… kan vara en av de sämsta anledningarna jag har sett varför man inte vill ha en spelare.

Ytterell till JP:

Jag är faktiskt positiv till Ytterell. Han har ju ett riktigt bra skott, är helt ok skridskoåkare och väljer ju att bryta med Modo för att få spela med HV. Det tycker jag är karaktär!

Visst hade han svårt att få till det förra vändan här men samtidigt kom han kanske in i allt helt fel.

Tar ju hellre Ytterell än Bertov.

Kan tänka mig Ytterell på blå i PP med Andrae.

Välkommen tilbaka! Och lycka till

Kanske är oviktigt var man står i sitt supportande men faktum är att jag själv har hört honom säga att han avskyr HV, dock nåt år innan han kom till HV första vändan.

Problemet med Ytterell är att målburen står på samma position i HA som i SHL och inte tre meter till vänster, två meter upp. Men han kanske har lite tid över att hänga vid skottrampen i Kinnarps så med lite tur så löser det sig.

*Välkommen tillbaka.

Jag är nästan säker på att Ytterell kommer flippa denna gången. Förra sejouren var inte lyckad på något vis, men tror han kommer lyckas väldigt mycket bättre denna.

Efter den säsongen han hade i Leksand när han spelade upp dem så trodde jag han skulle ta ytterligare kliv i Hv71. Men jag hade tokfel då.
Nu säkrar jag med att han antingen blir fågel eller fisk.

Det är bara ett “X” som saknas till en helgardering :smiley:

facebook.com/watch/?v=2015031932133960
Han får gärna göra någon sådan till :smiley:

Nostalgi. Publik och vi spelade i SHL

Och? Det är proffs vi pratar om. Det är möjligt att han sagt att han “avskyr” HV under tiden han spelar i ett annat lag. Men hockeyspelare på den nivån är inte supportrar, de är yrkesmän. Skulle en spelare på riktigt avsky ett lag så skulle han aldrig gå dit. (Jag tror t.ex inte vi får se bröderna Sandberg representera Djurgården). Se bara på Kinnvall f.ö, som är uppvuxen i Gävle, sett Brynäs sen barnsben och var en av de som grät mest när HV åkte ut mot just Brynäs.

På samma sätt kan man använda ditt argument för att konstatera att hans nyvunna kärlek till HV kanske inte har så mycket att göra med just … kärlek, utan mer en pragmatiskt/syniskt utspel som oftast sker vid övergångar. Jag tolkar hans uttalande, gamla som nya, som helt meningslösa i sammanhanget, medans jag tolkar texvis Torp’s uttalande som väldigt glädjande och positiva. En kille känns ärlig och genuin, medans den andra… not so much.

Sen tillägg:

Jag ser bortförklaringar. Jag säger inte att det inte stämmer det han säger, men varför ens nämna en bortförklaring? Konstatera bara att ambitionen är att göra revansch och spela bra. Vinna förtroende. Skit i att titta i kikaren efter andras fel. Och nu, killen signar ett två-årskontrakt med Modo så sent som för tre månader sedan och nu är det helt plötsligt nya familjesituationer som gör att han måste bryta? Eller? Han ville ha en större roll och drog förra gången… nu är att spela i HV tydligen allt han vill. Det fladdras ordentligt vilket är en stor röd flagga i min värld.

Få se om vi kan köra ytterell-bingo och den som först noterar 5 bortförklaringar till dålig prestation vinner ett sexpack fin-öl från mig. Skickas free of charge inom Sverige.

Förhoppningsvis läser killen denna tråd och lär sig något om värdet av självinsikt och ödmjukhet.