Tråden om #8 Alexander Ytterell

hockeysverige.se/2018/12/21/ … s-tedenby/
Alexander är inte helt nöjd med Tedenbys passning. Tack vare hans fantastiska sikte gör han ändå mål. Jag tror inte att hans lagkompisar i kommande VM heller kommer att slå passningar som faller Alexander i smaken heller. Vi får hoppas att han nästkommande säsong i NHL får lagkamrater som i alla fall är i närheten av Alexanders spelintellekt…

:laughing: :sunglasses:

Tror jag får uppsöka optiker, men vart fladdrar pucken på den passningen?

Karln verkar ju helt utmanad, trump-klass på hans uttalanden? Att det inte är han som spelat sig ur laget är ju ett skämt? Hur kan man bli en bra hockeyspelare, med bra menar jag mycket bättre än vad han är nu, utan att inse sin egen roll?

Jämför med tiden då Arla å Kung Erik var petade. Vart tittade de för att hitta fel? Kikaren eller spegeln?

Det om fladderpucken var skämt, ironi och jargong.

Ja, det framgick att det va ett försök till jargong, dock funkar det skitdåligt tillsammans med den problematik jag försökte påvisa. När jag stöter på samma typer i mitt arbete, folk med begränsad självinsikt, ödmjukhet och vilja att titta inåt först, som försöker sig på liknande jargong/skämt/ironi, då blir det osmakligt. Jag tyckte hans “skämt” om julklapp till Tedenby var osmakligt och luktade arrogans, ÄVEN om jag inser att karlsloken försökte va rolig.

Kontrastera med Rhett:
hockeysverige.se/2018/12/21/ … a-poangen/

En kille som var otroligt kritiserad för sin loja inställning och själviskhet under sin tid i HV. En kille som “inte gjorde andra bra” och som inte kämpade enligt en stor andel forumdeltagare.

Problemet med Ytterell är väl att han tror han är en offensiv stjärna när statistiken visar ngt helt annat. Att då försöka göra ett billigt skämt av Tedens passning blir ju bara dumt. Ytterell gjorde ett mål igår, det gav oss 3 poäng, han håller dock fortfarande för spel i SHL.

Jag håller med dig till 100%

Ja nu är det väl uppenbart det jag har skrivit tidigare om att hela hans personlighet gör att man får avsmak och inte gillar honom. Noll självinsikt och arrogant. Får erkänna att jag tyvärr hade svårt att glädjas åt hans mål igår för jag visste att han nu ser sig som en ännu större stjärna. Men jag kunde efter matchen ändå se till lagets bästa och känna glädje över lagets seger.

Själv tycker jag att de var helt fantastiskt att en så hånad och bespottad ja nästintill hatad spelare får gå in o avgöra.
Det behövde han. O att sen anmärka på hans faktiskt roliga skämt i intervjun i cmore, ja de blir faktiskt pinsamt tycker jag.
Gud förbjude att skämta om Tedenby.

Alla har vi olika humor. Jag tror inte att någon kritiserade Alexander för att han skojade med Tedenby utan snarare att det blir osmakligt när en gravt underpresterande spelare inte kan hålla sig ödmjuk efter att ha gjort sitt första mål. Alexander är (ö)känd för att visa noll självinsikt sedan tidigare och efter målet fick vi alla ett kvitto på att så är fallet. Hatad spelare tycker jag spontant känns som en rejäl överdrift, det är inget personligt från någon gentemot Alexander utan snarare ett konstaterande av hans icke-prestation under sina 40 matcher i HV.

Ytterell är en spelare som jag alltid hållt väldigt högt och varit tidig med att försvara när alla ni andra här på forumet sågat längs fotknölarna.

Skämt åsido, jag skulle typ inte bli jättearg om han fick förlängt nu, faktiskt. Jag tycker han har spelat upp sig ganska bra, är till och med inte så orolig längre när han för pucken i vår egen zon.

Nej tack! Han var värvad för att göra mål, facit 2 mål— underkänt. Säger att han behöver mer förtroende och få spela i PP, han har fått förtroende och har spelat PP, facit- underkänt.
Killen har noll ödmjukhet och noll självinsikt, skyller allt på andra.
Han har snott tid från nån juniorback under 2 säsonger nu.

Såg hur det brann till i ögonen på honom igår när Lena Sunken sa att ”du är ingen van målskytt” och han drog till med att säga jo jag gjorde mycket mål FÖRR

Fortsätter Ytterell att förbättra sig som han har gjort och kanske även visar ännu lite mer. Så ser jag gärna en förlägning. Det kommer vara en hel del backar som lämnar. Så det är viktigt med viss kontinuitet, aldrig bra att byta ut halva backsidan. Det räcker med att man troligtvis måste ersätta Lehtonen och Fehervary. Bättre att lägga krutet på att ta in en topp 5 SHL back och dammsuga marknaden för att hitta någon yngre kille med bra uppsida där.

Ytterell har visserligen höjt sig, men totalt 2 mål i HV-tröjan för en back som ska smälla in mål från blå, det är för tok för dåligt. Att sen Ytterell tyvärr ser ut som en vilsen höna i defensiven gör inte saken bättre. Tror Ytterell lämnar efter denna säsong.

Utgångstipset är definitivt att han får gå. Men jag tycker mig se väldigt goda tendenser från Ytterell. Han spelar mer efter sin förmåga, slår inte bort så många uppspel längre och har höjt defensiven. Man ska ha i åtanke att han varit skadad en del. Jag tror att han kan höja sig en nivå till i sitt spel. I det läget blir det intressant med en förlägning. Men som du påpekar, den nivån jag hoppas på, har vi ännu inte sett från Ytterell.

Tror dock ytterell hade gjort fler mål om han fick spela pp.

Han HAR ju spelat PP!

Ifall detta kontraktet förlängs då vet jag inte vad… Då hoppas jag Hult får packa väskan, vilket för övrigt inte vore en sekund för tidigt

Kan tänka mig att förlänga då Ytterell ändå gjort det okej på slutet och det bör finnas en fin uppsida där, MEN då MÅSTE det vara ett riktigt rea-kontrakt för att ta den risken, alternativt med en prestationsbaserad bonus. Inga poäng = ingen extra deg.